تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معلولان دو ماه دیگر متفاوت سفر خواهند کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا احمدی‌پور در مراسم روز موزه و معلولان با ابراز تأسف از نبود امکانات برای حضور معلولان در موزه‌ها و اماکن فرهنگی اظهار داشت: متأسفانه با وجود آنکه کشور ما تجربه جنگ و انواع بیماری‌ها را دارد ولی هنوز نتوانستیم برای حضور معلولان در اماکن فرهنگی کار خاصی انجام دهیم.

احمدی‌پور ادامه داد: البته در مکان‌هایی به‌مانند کاخ‌موزه‌ها به‌دلیل قدمت آنها شاید نتوان بهسازی خاصی انجام داد ولی در دیگر مکانهایی که تازه‌ساخت هستند می‌توان تسهیلات ویژه‌ای به معلولان ارائه کرد تا آنها نیز همانند افراد سالم بتوانند از میراث فرهنگی و گردشگری کشورشان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: براین اساس با توجه به شعار سال 2017 مبنی بر گردشگری پایدار؛ درصدد هستیم تا دو ماه دیگر سایتی راه‌اندازی شود تا تمام خدمات سفر و گردشگری را در اختیار معلولان کشورمان قرار دهد، به‌طوری که معلولان بتوانند با سهولت به اماکن فرهنگی رفته و بتوانند در مجتمع‌های بین‌راهی و هتل‌ها اقدام به رزرو آنلاین کنند و در نهایت با کمترین زمان ممکن به تاکسی‌های ویژه دسترسی پیدا کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: نباید هیچ کسی در ایران به‌دلیل محدودیت‌های جسمی و حرکتی از سفر محروم شود.

احمدی‌پور ادامه داد: چندی پیش با خانمی آشنا شدم که تور گردشگری ویژه معلولان جسمی‌حرکتی تشکیل داده بود. این کار او بسیار ارزشمند است، چراکه یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های دارای عضو معلول همین است که به‌خاطر محدودیت‌هایی که برای معلولان وجود دارد نمی‌توانند از فرصت‌های سفر و گردشگری به‌خوبی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از فرصت‌های گردشگری یک حق برابر اجتماعی است که معلولان هم باید بتوانند از این امکان استفاده کنند، اما در همین کاخ گلستان که اثر ثبت‌جهانی است این امکان وجود ندارد؛ برای همین این مکان به‌عنوان یک مجموعه تاریخی پایلوت برای مناسب‌سازی معلولان انتخاب شده است.

احمدی‌پور عنوان کرد: اگر تاکنون این نواقص در جامعه شهری ما برای معلولان وجود داشته، یک نقص بزرگ به حساب می‌آید و ما تمام سعی خود را موکول به این مسئله می‌کنیم تا معلولیت مانعی برای افراد جهت گردشگری نشود.

وی عنوان کرد: البته ماهیت محدودیت بسترها برای رفت‌وآمد معلولان فقط مربوط به ایران نیست و در تمام دنیا این مشکل وجود دارد ولی در برخی کشورهای موفق برای سهولت حمل‌ونقل معلولان طرح‌ها و برنامه ریزی‌های جامعی صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: من این بدهکاری را به شما احساس می‌کنم و اعتقاد دارم که این تکلیف بزرگی است و همه باید از فرصت سفر و گردشگری و استفاده از زیرساخت‌های گردشگری بهره‌مند شوند.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: در موزه‌های جدیدی که ساخته می‌شود، برای تردد و حضور معلولان مناسب‌سازی‌هایی صورت گرفته و برخی از اماکن تاریخی که از گذشته وجود داشته نیز به‌صورت پایلوت مناسب‌سازی شده‌اند.

گفتنی است، در این مراسم از تعدادی از فعالان گردشگری معلولان، با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تقدیر به‌عمل آمد و در پایان این مراسم، از نرم‌افزار «سامانه معرفی اماکن گردشگری و موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی مناسب‌سازی‌شده برای معلولان» رونمایی و یک قابلیت سرویس جدید در حمل‌ونقل به‌نام «تاکسی سپاس» (تاکسی ویژه معلولان) نیز معرفی شد.

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معلولان دو ماه دیگر متفاوت سفر خواهند کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..