تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت الله شیخ عیسی قاسم بازداشت شد +تصاویر

با یورش نیروهای آل خلیفه به منطقه الدرّاز، محل زندگی آیت‌الله عیسی قاسم از چند محور در حال حاضر صدها تن در این محله در محاصره هستند و به رغم مقاومت ساکنان، این نیروها اقدام به شکستن درب منزل این روحانی شیعه کردند. درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر انجامیده است.

به گزارش  شبکه المنار، همزمان با یورش مزدوران آل خلیفه به منطقه الدراز صدها بحرینی در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم، عالم برجسته بحرینی تجمع کردند. این در حالی است که هلی‌کوپترها نیز در سطح پایین در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم به پرواز درآمدند.

ساکنان منطقه که از قبل خود را برای ممانعت از ورود نیروهای آل خلیفه آماده کرده بودند، با این نیروها درگیر شدند و نیروها اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سمت آنها کردند. در این درگیری‌ها محمد کاظم زین الدین در دفاع از این روحانی برجسته بحرین کشته و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند. صدها تن دیگر نیز در این محله در محاصره نیروهای آل خلیفه هستند. بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی بحرینی در وضعیت خطرناکی بوده و در این منطقه با تهدید روبه‌رو هستند و نیروهای آل خلیفه از انواع سلاح‌ها در میان مردم بی‌دفاع استفاده می‌کنند.

این شبکه گزارش داد، نیروهای بحرینی با خودروهای زرهی به سمت منزل آیت‌الله عیسی قاسم حرکت کردند و درب منزل او را شکستند.

ابراهیم العرادی، فعال بحرینی اعلام کرد، وضعیت جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم در اثر پرتاب گاز اشک‌آور نامساعد شده است. نیروهای آل خلیفه در داخل منزل این روحانی بحرینی گلوله ساچمه‌ای‌ و گاز اشک آور شلیک و تمام کسانی که در داخل منزل بودند را بازداشت کردند.

همچنین مقامات بحرینی در ادامه اعمال محدودیت‌ها علیه شیعیان، اینترنت منطقه الدراز را هم قطع کردند.

منابع دیپلماتیک به المیادین گفتند، چراغ سبز آمریکایی و سعودی برای بازداشت آیت‌الله عیسی قاسم نشان داده شده است.

میثم سلمان دیگر فعال حقوقی بحرین گفت: امور در بحرین به سمت کشتار دسته جمعی و خونریزی بیشتر سوق می‌یابد.

علمای بحرینی نیز در این راستا اعلام کردند، تمام کسانی که حامی آیت‌الله عیسی قاسم هستند باید فورا خود را به میدان الفداء برسانند و تا پای جان از آیت‌الله عیسی قاسم حمایت کنند.

علمای بحرین اظهار داشتند: اگر می‌خواهید اینجا را کربلا کنید به شما می‌گوییم ما فرزندان کربلا هستیم و از هر نقطه به صورت کفن پوش زن و مرد، کوچک و بزرگ بیرون می‌آییم.

مدیر حوزه علمیه بحرین در قم اعلام کرد، پادشاه بحرین مسؤول حفظ جان آیت‌الله عیسی قاسم است.

همچنین درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد، نیروهای بحرینی اقدام به تیراندازی در داخل منزل آیت‌الله عیسی قاسم کردند و هرگونه وسیله‌ای که برای محافظت در اطراف منزل این روحانی شیعه گذاشته شده بود را از میان برداشتند.

وی ادامه داد: مردم بحرین اجازه نخواهند داد که کسی به شیخ عیسی قاسم حمله‌ای بکند.

درویش تصریح کرد: اگر نیروهای آل خلیفه اقدامی در جهت تعدی به عیسی قاسم بکنند هیچ کس نمی‌تواند مسالمت‌آمیز بودن این خیزش مردمی را تضمین کند.

این در حالی است که وزارت کشور بحرین از آغاز عملیات امنیتی طی صبح امروز سه شنبه در منطقه الدراز خبر داد و هدف از آن را برقراری امنیت در این منطقه اعلام کرد.

جمعیت الوفاق بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جهان شاهد این است که ملت بی‌دفاع در برابر سیاست تروریسم و خشونت قربانی می‌شوند.

این جمعیت به عنوان بزرگترین گروه مخالف شیعه در بحرین افزود: خونریزی‌ها در برابر دیدگان جهان صورت می‌گیرد و نیروهای نظام وحشیانه‌ترین اقدامات را علیه غیرنظامیان صورت می‌دهند.

الوفاق افزود: جهان باید برای توقف اقدامات آل خلیفه کاری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت الله شیخ عیسی قاسم بازداشت شد +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..