تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست علمی فرهنگی " کرانه های &

ساعت: 20:40 منتشر شده در مورخ: 1396/03/02 شناسه خبر: 1111787

نشست دانشجویی "کرانه های زندگی دانشجویی" در مرکز آموزش علمی کاربردی جهادادانشگاهی شعبه اردبیل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام، در این نشست که صبح امروز برگزار شد مسئول مرکز مطالعات فرهنگی و نیازسنجی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه وجود دانشجو در حال حاضر از مشخصات جامعه صنعتی است گفت: امروزه دانشجوها با مفاهیم مدرن بازاریابی آشنا و ورود فارغ­التحصیلان به بازار موجب تغییراتی در بازار سنتی که در گذشته شاهد آن بودیم شده و به همین ترتیب زبان و نوع تعامل تجاری تا حدی تغییر یافته است.

محمد زینالی با بیان اینکه دوران دانشجویی باعث تولد اندیشه نو می­شود تصریح کرد: دانشجویان یک هویت دانشگاهی دارند که فارغ از مدرک، به آنها هویت می­بخشد و دستاوردی از تفکر برای آنهاست چرا که هویت سنتی ما با فلسفه زندگی ابتدایی بر هویت مدرن­مان غلبه کرده و بر ماهیت زندگی­مان تأثیر داشته است.

وی به یادگیری تعامل و ارتباطات دانشجویان در دانشگاه­ها اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در دانشگاه تعامل، کار گروهی و ارتباط جمعی را تجربه نکنیم، دیگر دانشجو نشده­ایم و بعد از دوران دانشگاه نیز تعامل­مان چندان تغییر نمی­کند چرا که وقتی تعامل را آموختیم آن را به جامعه منتقل می­کنیم.

این محقق و پژوهشگر علوم اجتماعی به تفاوت­های جامعه سنتی و مدرن اشاره و اضافه کرد: نگاه سنتی، ما را در تعارض با دانشگاه قرار می­دهد. در حالی که دانشجو خود را فردی خلاق و هدف­مند می­داند و دنبال برنامه­ای است که به این هدف دست یابد. خود را متمایز از اعضای دیگر جامعه می­داند و ریاضت و سختی­های این دوران و جمعی بودن این تجربه را هم مورد توجه قرار می دهد. اما وارد شدن به جامعه بعد از دانشگاه، این معنا را چندان مورد توجه قرار نمی دهد چرا که اغلب همه سعی می کنند هویت دیگری را برای خود پذیرش کنند. خلاقیت نیاز به ریاضت دارد و علم در اثر ریاضت اقتصادی و فکری به دست می­آید، ما قرار است در دوران دانشجویی به تولد اندیشه برسیم و این سختی را تحمل کنیم و مدرک، سنجه توانایی و تلاش­های ما است.

زینالی اذعان داشت: اگر بعد از دوران دانشگاه ریاضت را از یاد بردیم و به سادگی اسیر دست بازار شدیم و مانند جوامع شکارگر مدام جواهرات خود را عوض کنیم، دیگر انسان مدرن و دانشگاهی نیستیم و باز در سنت­هایمان فرو می­رویم و از هویت دانشجویی فارغ می­شویم. یک سوم زندگی ما باید فراغت، لذت و آسایش زندگی و ارتقای کیفیت زندگی­مان باشد ولی به جای آن با برنامه خرید و تجمل و شکوه ،چندان به فراغت و آسایش نمی پردازیم.

وی با اشاره به اینکه مدرک، فقط یک یادبود و کاغذ نیست تصریح کرد: مدرک همانند کتاب، سرشار از معانی و خلاقیت است. نباید احساس کنیم که مدرک و منزلت ناشی از آن چیزی است که باید به سادگی به دست آورد. برای کسب منزلت دانشگاهی ما باید ریاضت پیشه و تلاش کنیم.

زینالی افزود: در حالی­که ما پس از فارغ­التحصیلی باید احساس قهرمانی کنیم و در اثر این قهرمانی است که دیگر از جاهایی که در آن تجربه­های موفق داشته­ایم بیزار نمی­شویم و تجربه خود را ارزشمند بپنداریم. تفاوت جامعه مدرن و سنتی، الگوی تربیت مبتنی بر دانشجو بودن و تقلید از پدران و سبک­های قهرمانی است. جوامع سنتی نیاز به تغییر و برنامه­های جدید ندارد و سعی می­کند آرمان­های قبل را بازسازی کنند. ولی در جامعه مبتنی بر دانشگاه، آینده با کسب دانش و ریاضت برای تأثیرگذاری آن در طول زمان، بر اساس استراتژی ساخته می­شود.

وی با بیان اینکه اگر در دانشگاه تعامل یاد نگیریم و کار جمعی و ارتباط جمعی را تجربه نکنیم، دیگر دانشجو نشده­ایم گفت: بعد از دانشگاه نیز در جامعه تعامل­های ما چندان تغییر نمی­کند. شهر ما هنوز جامعه نشده و قرار است ما وقتی تعامل را در دانشگاه یاد گرفتیم، آن را جامعه کنیم. اما شهر ما مبتنی بر تعامل نیست تا دانشگاه­مان مبتنی بر تعامل باشد. در نتیجه نگاه­ها به تعامل­های اجتماعی هم تحت تأثیر برداشت­های سنتی قرار می­گیرد.

مسئول مرکز مطالعات فرهنگی و نیازسنجی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل افزود: ورود به بازار سنتی نیاز به تفکر سنتی دارد و عنصر اصلی تکیه انسان­ها داشتن قدرت در جامعه بود ولی اکنون سعی بر ساخته شدن بازار دانش بنیان است و برای ورود به این بازار بایستی ایده­هایی در جامعه تزریق و هر فرد در رشته متناسب با تحصیل و تخصص خود فعالیت کند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست علمی فرهنگی " کرانه های &»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..