تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتیاد نوعی بیماری زیستی ،روانی و اجتماعی است

ساعت: 20:40 منتشر شده در مورخ: 1396/03/02 شناسه خبر: 1111631

کارشناس اجتماعی در اردبیل گفت: اعتیاد نوعی بیماری زیستی ،روانی و اجتماعی است و به عوامل زیادی مربوط می شود که تاثیر این عوامل از فردی به فرد دیگر از سنی به سن دیگر و از جنسی به جنس دیگر متفاوت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازبانوی کوثر ، ثریا خوشبخت کارشناس اجتماعی گفت: اعتیاد نوعی بیماری زیستی ،روانی و اجتماعی است و به عوامل زیادی مربوط می شود که تاثیر این عوامل از فردی به فرد دیگر از سنی به سن دیگر و از جنسی به جنس دیگر متفاوت است.

وی گفت:  آنچه مسلم است اینکه اعتیاد، تمام گروهها را در معرض خطرهدف قرار می دهد .

این کارشناس اظهار کرد: آمار اعتیاد زنان در جهان بسیار پایین تر از آمار اعتیاد در مردان است ولی علل و عوامل فردی، اجتماعی ،خانوادگی و محیطی گرایش به اعتیاد، برای هر دوجنس یکسان است.

خوشبخت افزود: از آنجا که زن در پیشرفت و ارتقای افراد خانواده نقش بسیار موثری دارد توجه به سلامت و روح و روان او از مسائل مهم به شمار می آید تا آنجا که اعتیاد در بین زنان از نظر علت،شیوع، مسیر بیماری و تاثیرآن بر جامعه اختلافات فاحشی با اعتیاد مردان دارد.

وی اظهار داشت: تاثیرات ناشی از سوء مصرف و یا اعتیاد به مواد مخدر در زنان و مردان یکسان نیست زمان ایجاد وابستگی به برخی از مواد در زنان کوتاهتر است به عبارتی سریعتر از مردان به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند که عوامل اجتماعی و روانی در این مورد دخیل هستند.

کارشناس اجتماعی گفت: متاسفانه اعتیاد زنان استان نسبت به سالهای قبل بیشتر شده و با توجه به تحقیقات صورت گرفته می توان گفت علل اعتیاد زنان را، مهاجرت، طلاق، نداشتن شغل ثابت، اعتیاد شوهر، تنها زندگی کردن ، ازدواج بیش ازیک بار ، خانواده از هم پاشیده ، فقر فکری، عاطفی وفقر مالی، محل سکونت، پرورش غلط و اغماض بی حد والدین، معاشرت نامناسب، فراوانی مواد مخدر، ناراحتی جسمانی و مرگ عزیزان دانست.

وی یادآورشد: توزیع درصد سنی معتادین دستگیرشده توسط نیروی انتظامی استان اردبیل نشان می دهد که بیشترین معتادین زن در گروه سنی 25 الی 34 سال قرار دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتیاد نوعی بیماری زیستی ،روانی و اجتماعی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..