تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور به سمت خودکفایی پلاسمای خون حرکت می‎کند / تولید۷۰ درصد پلاسمای خون در داخل

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، بهادر کاظمی عصر امروز در حاشیه افتتاح نخستین مرکز جامع اهدای خون گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیاز کشور به پلاسمای خون 600 هزار لیتر در سال است و کشور در حال حاضر به سمت خودکفایی پلاسمای خون حرکت می‎کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیش از 400 هزار لیتر پلاسمای خون ذخیره داریم که با راه‌اندازی 15 مرکز جامع اهدای خون خودکفا خواهیم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون کشور افزود: 70 درصد از پلاسمای مورد نیاز کشور در مشتقات دارویی تولید داخلی است.

کاظمی تاکید کرد: 30 درصد پلاسمای خون مورد نیاز کشور از خارج کشور تامین می‎شود که براساس سیاست‎های وزارت بهداشت این میزان نیاز از طریق سورس پلاسما در کشور تهیه خواهد شد.

وی بیان داشت: اهداکنندگان خون در درمان بیماران نقش به سزایی دارند و انتقال خون با تامین و توزیع به موقع فرآورده‎های خونی نقش اهدا کنندگان را برجسته کرده است.

کاظمی با بیان اینکه هر اهداء کننده خون آقایان 4 بار و خانم 3 بار در طول سال می‎تواند اهدای خون داشته باشد، گفت: در طول سال اهدای خون باید انجام شود چرا که بیماران در طول سال نیازمند به خون هستند و نباید تنها روزهای خاص مانند شب قدر و یا ماه رمضان برای اهدای خون در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور به سمت خودکفایی پلاسمای خون حرکت می‎کند / تولید۷۰ درصد پلاسمای خون در داخل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..