تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه ویزای پرتغال بگیریم؟

پرتغال یکی از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن است که ورود به خاک آن مستلزم دریافت ویزا است. برای آشنایی با نحوه دریافت ویزای توریستی پرتغال در ادامه همراه کجارو باشید.

مقاله‌های مرتبط

جمهوری پرتغال، کشوری اروپایی در همسایگی اسپانیا است که در ناحیه جنوب غربی قاره سبز قرار دارد و عمده شهرت آن در میان ایرانیان به دلیل سابقه این کشور در دریانوردی و کشف سرزمین‌های جدید است. از آنجایی‌که پرتغال در کنار آب و هوایی مدیترانه‌ای دارای جاذبه‌ها و جشنواره‌های متنوع است، سالانه گردشگران بسیاری عموما از طریق لیسبون – پایتخت پرتغال – وارد این کشور می‌شوند؛ به دلیل آن‌که پرتغال از جمله کشورهای پیمان شینگن است، ورود به آن مستلزم دریافت ویزا پیش از سفر است.

ویزای پرتغال

انواع ویزای توریستی پرتغال

ویزای پرتغال

ویزای نوع A (ویزای ترانسفر فرودگاهی): با این نوع ویزا فرد اجازه دارد تا بدون خروج از محوطه فرودگاه به سایر کشورهای حوزه شینگن پرواز کند.

ویزای نوع C (ویزای ترانسفر و اقامت کوتاه مدت یا یا دو بار ورود): این نوع از ویزا برای ترانسفر و همچنین اقامت کوتاه مدت در حوزه شینگن صادر می‌شود. دارندگان این نوع ویزا می‌توانند برای مدت حداکثر ۹۰ روز برای اقامت در پرتغال، حضور در سمینار و ... از آن استفاده کنند.

هزینه ویزا

ویزای پرتغال

هزینه صدور ویزا برای افراد بالای ۱۲ سال ۶۰ یورو و کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال معادل ۳۵ یورو است. البته در شرایطی خاص مانند کودکان زیر ۶ سال، افرادی که برای اهداف تحصیلی یا تحقیقاتی به پرتغال سفر می‌کنند، اعضای اتحادیه اروپا یا اهالی سوئیس وجه مذکور دریافت نمی‌شود.

مدارک لازم برای ویزا

ویزای پرتغال

۱) تکمیل فرم درخواست روادید بطور کامل.

۲) یک قطعه عکس جدید رنگی (تمام رخ و با زمینه سفید).

۳) گذرنامه معتبر به همراه کپی امضا شده توسط صاحب گذرنامه ( اعتبار گذرنامه باید بیشتر از سه ماه از تاریخ پایان روادید باشد).

۴) کپی کلیه روادیدهای دریافت شده قبلی، از سایر کشورها در طول سه سال گذشته ( در پاسپورت جدید و قدیم).

فتوکپی شناسنامه (کلیه صفحات).

۵) همراه داشتن پاسپورتهای قبلی که تاریخ اعتبار آنها تمام شده ویا به هر دلیل تعویض شده است.

۶) معرفی نامه از محل کار (به زبان انگلیسی و یا ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)؛

الف) اصل و فتوکپی روزنامه رسمی با درج اگهی ثبت شرکت (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی).

ب ) کپی از هر گونه تغییرات شرکت ( ترجمه رسمی به زبان انگلیسی).

پ ) اصل کارت بازرگانی صادر شده توسط وزارت بازرگانی و فتوکپی از ان.

ت ) چنانچه هزینه های طول اقامت در خارج توسط شرکت شما پرداخت شود باید در نامه قید گردد.

ث) اثبات بر فعال بودن شرکت.

ج) برگه رسمی حقوق دریافتی (اولین و آخرین ماههای دریافت حقوق مورد نیاز می باشد) و همچنین برگه پرداختی به سازمان تامین اجتماعی (لیست بیمه).

چ) نامه بانکی با اظهار مانده موجودی حساب و همچنین ریز صورت حساب بانکی در سه ماه اخیر. (تمکن مالی + لیست گردش سه ماهه)

۷) دعوتنامه‌های امضا شده باید با جزئیات ، نام درخواست دهنده ، علت مسافرت، مدت اقامت و آیا اینکه در طول اقامت شرکت دعوت کننده هزینه های مربوطه را بعهده خواهد گرفت یا خیر ، قید شود. همچنین، کپی از کارت اقامت و یا پاسپورت پرتغالی و همچنین پرینت حساب بانکی دعوت‌کننده نیز باید به همراه مدارک ارائه شود.

۸) در صورتی‌که شما نماینده شرکت دعوت کننده هستید: اصل قرارداد نمایندگی و کپی از آن.

۹) اثبات همکاری‌های گذشته با شرکت دعوت کننده یا سایر همکاری‌های بین المللی مانند: بارنامه ، اثبات پرداختی ها (پیش فاکتور، پروفرما-اینویس به عنوان اثبات قابل قبول نیست) و یا هر نوع قراردادهای امضا شده فی مابین.

۱۰) در صورت همراه بودن فرزندان با یکی از والدین اجازه رسمی پدر و مادر ترجمه شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری

۱۱) رزرو هتل و تاییدیه آن.

۱۲) بیمه پزشکی مسافرت معتبر جهت کشورهای عضور شنگن و فتوکپی ان. (حداقل پوشش بیمه مذکور می‌بایست مبلغ ۳۰,۰۰۰ یورو یا ۵۰,۰۰۰ دلار آمریکا باشد. پوشش بیمه جهت بازگشت به وطن در موارد نیاز پزشکی و شامل پوشش جهت کمک‌های فوریت پزشکی و معالجه فوری در بیمارستان باشد).

۱۳) رزرو بلیط برای سفر به پرتغال و برگشت به ایران.

شرایط و نکته‌ها متقاضیان روادید باید هر کدام بصورت مستقل با تکمیل فرم درخواست روادید همراه با کلیه مدارک درخواست شده، اقدام به تعیین وقت قبلی جهت ارایه مدارک نمایند. منظور از ترجمه رسمی، ترجمه توسط مترجم رسمی است و همچنین کلیه مدارک باید ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری باشند. همچنین همراه داشتن یک سری کپی از کلیه مدارک ترجمه شده و دعوتنامه و بدون منگنه و پانچ الزامی است. هزینه درخواست روادید مطابق جدول هزینه های روادید قابل برگشت نبوده و بصورت یورو در زمان مصاحبه دریافت می‌شود. سفارت پرتغال حق درخواست هرگونه مدارک و یا اطلاعات اضافی علاوه بر مدارک درخواستی ذکر شده در لیست بالا را برای خود محفوظ می‌دارد. پس از گذشت ۱۵ روز از تاریخ تحویل مدارک به سفارت، متقاضیان می‌توانند به سایت سفارت مراجعه و از نتیجه درخواست خود مطلع شوند. در زمان تکمیل فرم درخواست به صورت آنلاین نام کاربری و رمز عبور به ایمیل متقاضیان ارسال می‌شود. کودکان زیر ۱۲ سال، مقام‌های دولتی و رسمی و نیز اعضای هیئت‌های تجاری از انجام انگشت‌نگاری معاف هستند. تعیین وقت از سفارت

ویزای پرتغال

برای تعیین وقت مصاحبه و انگشت‌نگاری لازم است تا متقاضیان ابتدا به سایت سفارت پرتغال مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم درخواست بصورت آنلاین، از لینک مربوطه نسبت به تعیین وقت اقدام کنند.

نشانی سفارت

تهران، دروس، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶

تلفن: ۲۲۵۸۲۷۶۰-۰۲۱

نمابر: ۲۲۵۵۲۶۶۸-۰۲۱

پست الکترونیک: sconsular.teerao@mne.pt

وب‌سایت سفارت برای تکمیل فرم و تعیین وقت: sefarat.eu

ساعت‌های کاری سفارت: روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

ساعت دریافت و تحویل مدارک برای تایید و ترجمه: پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه ویزای پرتغال بگیریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..