تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ تکلیف کاسپین روشن‌ شود/ بانک مرکزی مقصر است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم‌ شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با اشاره به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی درباره مشکلات مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از هفت تعاونی که در مؤسسه کاسپین ادغام شده بود، پنج تعاونی بدون مشکل بوده و تنها دو تعاونی فرشتگان و بدر توس دارای مشکل هستند که وعده داده بودند تا پایان اردیبهشت‌ماه تکلیف این دو مؤسسه روشن‌ شده و به اطلاع عموم می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاسپین برای تسویه‌حساب و انحلال هفت تعاونی تشکیل شده بود، افزود: بنا بر گفته معاون بانک مرکزی، به استناد حکمی که در مشهد صادر شده بود، هفت تعاونی تابلوهای خود را به نام کاسپین تغییر داده‌اند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنا بر گفته معاون بانک مرکزی، این هفت تعاونی بر اساس آن حکم نه‌تنها زیربار تسویه نرفتند، بلکه سپرده‌گذاری جدید انجام شد و در این ایام با نام کاسپین سپرده‌های مردم را جذب کردند که مشکلات کنونی به وجود آمد.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی در حال جمع‌آوری اطلاعات و مستندات و توضیحات مسؤولان در این خصوص است، یادآور شد: سپرده‌گذاران دو مؤسسه فرشتگان و بدر توس نمی‌توانند سپرده‌های خود را برداشت کنند؛ اما وضع برداشت سپرده پنج مؤسسه دیگر مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حکم صادرشده نافی وظایف و اختیارات بانک مرکزی نیست، افزود: جمع‌آوری تابلوی تعاونی و نصب تابلوی کاسپین جای این تعاونی‌ها در مدت‌زمان کوتاهی رخ نداده؛ چراکه در این زمان طولانی سپرده‌گذاری‌های مجدد صورت گرفته است.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر جذب سرمایه مجدد این تعاونی‌ها نظارت می‌کرده و از منظر مجلس مقصر است.

تعدادی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین امروز (2 خرداد) در اعتراض به بلاتکلیفی و پرداخت نشدن مبلغ سپرده‌های خود مقابل مجلس تجمع کردند.

انتهای پیام/ج/

http://fna.ir/QKEJK2



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ تکلیف کاسپین روشن‌ شود/ بانک مرکزی مقصر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..