تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




 آیا هوش مصنوعی صنعت بازاریابی محتوا را به دست خواهد گرفت

الگوریتم‌های هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت هستند. اما آیا می‌توانند کار تولید محتوا را به‌طور کامل بر عهده بگیرند و در این زمینه بر انسان‌ها پیروز شوند؟

مقاله‌ی مرتبط:

بازاریاب‌ها در چند سال گذشته به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده‌ی بیشتر از راه‌حل‌های اتوماتیک بوده‌اند.و در اکثر مواقع هم نتیجه‌ی خوبی داشته‌اند. نرم‌افزار‌های خودکار جایگزین کارهای خسته‌کننده‌ای مانند تحلیل داده شده‌اند که نیاز به مهارت زیادی ندارند و می‌توانند این کارها را حتی بهتر از متخصصان تجزیه و تحلیل داده‌ انجام دهند. آن‌ها همچنین به بازاریاب‌ها اجازه داده‌اند از وقت خود برای انجام دادن کارهای مهم‌تری استفاده کنند. به ‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند بازاریابی محتوا و زمینه‌های مرتبط با بازاریابی شبکه اجتماعی و سئو رشد سریعی داشته است. بنابراین آیا می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی در آینده بتواند تمام بخش‌های این صنعت را به دست بگیرد؟

robots

ربات‌های روزنامه‌نگار وارد بازار می‌شوند

برای اینکه بازاریابی محتوا توسط ماشین‌ها انجام شود، الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید بتوانند مانند انسان‌ها محتوای باکیفیت بنویسند و منتشر کنند. درواقع این امکان وجود دارد که همه‌ی ما تا به حال یک مقاله‌ را که کاملا توسط الگوریتم‌ها نوشته شده باشد، خوانده باشیم. زیرا خبرگزاری آسوشیتدپرس از اوایل سال ۲۰۱۵ با تکیه بر همین الگوریتم‌های هوش مصنوعی در هر ۳ ماه بیش از ۳۰۰۰ مقاله‌ی جدید تولید کرده است. این تعداد مقاله بسیار زیاد است و ربات‌های روزنامه‌نگار آن‌ها را با دقت و بهره‌وری بالایی تولید کرده‌اند. اما در حال حاضر به نوعی ظرفیت‌های خود را تغییر داده‌اند. امروزه اکثر ربات‌ها تنها مقاله‌هایی می‌نویسند که مانند امتیازهای ورزشی، اخبار بازار بورس و پیش‌بینی وضع هوا، ریشه‌های واقعی دارند. آیا ربات‌ها می‌توانند در آینده به‌اندازه‌ای پیشرفت کنند که مانند انسان‌ نظرشان را در مورد موضوعی بیان کنند یا رویدادهایی را که دارای انعکاس سیاسی هستند، پوشش بدهند؟ نظرهای مختلفی در رابطه با این سؤال وجود دارد و ربات‌ها پتانسیل‌های زیادی دارند که می‌توانند بسیار فراتر از توانایی‌های انسان‌ها عمل کنند.

به‌عنوان مثال ربات‌های روزنامه‌نگار می‌توانند در آینده مقالات را بر اساس اولویت‌ها و موقعیت هر فرد شخصی‌سازی کنند. مثلا تصور کنید یک رویداد سیاسی اتفاق افتاده است و یک الگوریتم، مقاله‌ای برای شما می‌نویسد و در آن توضیح می‌دهد که این رویداد چه تأثیری بر کسب‌و‌کار و خانواده‌ی شما خواهد گذاشت. یا تصور کنید جنگی در یک نقطه‌ی جهان آغاز شده است و این ربات‌‌ها با توجه به موقعیت مکانی افراد می‌توانند به آن‌ها بگویند این جنگ چه تأثیری بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.

البته سال‌ها طول می‌کشد تا الگوریتم‌ها به این مرحله برسند؛ اما هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال رشد کردن است و تنها در چند سال آینده می‌تواند در حد مقاله‌هایی با کیفیت پایین که توسط انسان‌ها نوشته می‌شوند، پیشرفت کند. پیش‌بینی می‌شود در ۵ سال آینده کار انسان‌ها تنها برای تولید محتوای خلاقانه و پیچیده‌ی مرتبط با بازاریابی مورد نیاز باشد.

robots

پلتفرم‌های خودکار بازاریابی

علاوه بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی که به تولید محتوا می‌پردازند، پلتفرم‌های خودکار زیادی نیز وجود دارند که کارهای مرتبط با بازاریابی محتوا انجام می‌دهند. فعالیت‌های که در زیر آورده شده است، از جمله مهم‌ترین کارهایی هستند که برندها در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند:

زمان‌بندی:‌ زمان‌بندهای اتوماتیک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اتوماسیون هستند که به شما اجازه می‌دهند به‌طور خودکار برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی پست تهیه کنید و آن‌ را در زمان‌های مشخص منتشر کنید. آن‌ها زحمت هر بار لاگین کردن برای ایجاد آپدیت را از شما می‌گیرند و همچنین توانایی شما برای نظارت بر الگوهای پست‌ها را افزایش می‌دهند.

پیگیری: تقریبا همه‌ی بازاریاب‌های دیجیتال از یک راه خودکار برای افزایش ترافیک و به اشتراک‌گذاری پست‌های وب‌سایت استفاده می‌کنند. این داده‌ها به‌اندازه‌ای پیشرفته هستند که ما نمی‌توانیم این کارها را به‌صورت دستی انجام دهیم.

اعلان یا نوتیفیکیشن: بازاریاب‌ها همچنین می‌توانند در رابطه با رویدادهای خاص نوتیفیکیشن‌های خودکار دریافت کنند. به‌عنوان مثال از طریق این نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند مطلع شوند که برندشان در یک شبکه اجتماعی توسط دیگران مورد توجه قرار گرفته است یا اینکه مقاله‌شان از یک حد آستانه‌ای محبوب‌تر شده است.

مرتب‌سازی: این روزها بسیاری از پلتفرم‌ها به بازاریاب‌ها کمک می‌کنند که تقویم‌های کاری خود را به‌روزرسانی کنند و آن‌ها را با دیگر اعضای تیم خود تطبیق دهند.

این ابزارها در حال حاضر جایگزین بسیاری از نقش‌ها و مسئولیت‌های بازاریابی محتوا شده‌اند؛ اما همچنان به کمک انسان‌ها احتیاج دارند تا بر کار آن‌ها نظارت داشته باشند. مطمئنا توانایی این ابزارها در آینده پیشرفت می‌کند و متنوع‌تر خواهد شد.

robots

افزایش استانداردهای محتوا

از سال‌های گذشته شاهد افزایش کیفیت در صنعت تولید محتوا بوده‌ایم. و احتمالا همین موضوع به هوش مصنوعی کمک کرده است تا جایگاه خودش را به‌عنوان عضو اصلی این صنعت محکم کند. هرچقدر رقابت میان میدان دید محتوا و وفاداری مشتری‌ها بیشتر می‌شود، استانداردهای کیفیت نیز بالاتر می‌روند. بر این اساس اگر بازار از محتوای تولیدشده توسط نرم‌افزارها پر شود، آنگاه تقاضای تولید محتوای خلاقانه نیز بالاتر می‌رود.

robots

جمع‌بندی

در حال حاضر هوش مصنوعی و اتوماتیک ‌سازی، صنعت بازاریابی محتوا را تغییر داده‌اند. البته این صنعت همچنان مشاغل جدید و زیادی برای انسان‌ها دارد. بنابراین نیازی به ترسیدن از جایگزین شدن نیروی کار انسانی توسط ربات‌ها نیست. این ربات‌ها شاید آینده‌ی کاری شما را تحت تأثیر قرار بدهند اما نمی‌توانند در آینده‌ی نزدیک شغلتان را از شما بگیرند. در ۱۰ سال آینده توانایی این نویسنده‌‌های خودکار بیشتر می‌شود و بنابراین برندها می‌توانند محتواهای بیشتری را در یک قالب خالص تهیه کنند و انسان‌ها می‌توانند از زمان خود برای تولید محتوای خلاقانه استفاده کنند. اما اینکه ربات‌ها جایگزین انسان‌ها شوند حداقل در آینده‌ی نزدیک دور از تصور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر « آیا هوش مصنوعی صنعت بازاریابی محتوا را به دست خواهد گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..