تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوریون و ناباروری مردان، مرتبط اند؟

عفونت‌های فراگیری که سبب ایجاد تب می‌شوند هم می‌توانند در روند تولید اسپرم ایجاد اشکال نمایند،

اوریون باعث چه تغییراتی در اسپرم ها می شود چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم در زمینه این مشکل تا چه حد باید مراقب باشیم.

عوامل عفونی یکی از علل مهم در ناباروری مردان به شمار می‌روند
عوامل عفونی در حیطه ناباروری مردان اثرگذار بوده که این موضوع به درصد ابتلا و نیز درمان اختصاصی آنها مربوط است. ناصر امیر‌جنتی؛ اورولوژیست و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به اینکه تفاوت آشکاری از نظر شیوع بیماری‌های عفونی در مناطق مختلف وجود دارد، گفت: در کشورهای آفریقایی درصد بالایی از ناباروری را عوامل عفونی تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این عوامل در کشورهای پیشرفته غربی به علت درمان سریع و مناسب، درصد کمتری از علل ناباروری را به وجود می‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه عوامل عفونی ممکن است علاوه بر تولید و انتقال اسپرم، روی سلول اسپرم هم اثرگذار باشند، تشریح کرد: با تاثیر عوامل عفونی بر اسپرم، نقشی که اسپرم باید به طور طبیعی در لقاح انجام دهد دچار مشکل می‌شود که این عوامل می‌توانند سبب پایین آوردن کیفیت اسپرم نیز شوند.

عوامل عفونی جزو عوامل مهم و اثرگذار در حیطه ناباروری مردان به شمار می‌آیند. البته این موضوع به درصد ابتلا  و نیز درمان اختصاصی آنها مربوط است. این عفونت‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم. گروه اول مانند عفونت‌های ادراری که به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند و دسته دوم عفونت‌هایی است که غالبا بدون علامت هستند لذا اگر درمان مناسب و کافی صورت نگیرد، عوارض آن به صورت ناباروری بروز خواهد کرد.

اوریون می‌تواند موجب ناباروری شود
سعید آراسته؛ اورولوژیست و عضو دیگر تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، نیز با اشاره به اینکه عفونت‌های فراگیری که سبب ایجاد تب می‌شوند هم می‌توانند در روند تولید اسپرم ایجاد اشکال نمایند، که اثر این عفونت‌ها غالبا ظرف مدت ۲ تا ۶ ماه برمی‌گردند،‌ گفت: دسته‌ای از عفونت‌ها می‌توانند در تولید اسپرم اختلال ایجاد کنند مانند بیماری اوریون که ابتلا به آن در سنین بعد از بلوغ ممکن است سبب  آسیب به سلول‌های اسپرم‌ساز، ناباروری و حتی  آزواسپرمی و عدم تولید اسپرم شود.

عموما عفونت‌های پروستات در مردان جوان و میانسال اتفاق می‌افتد. و شاید یکی از شایع‌ترین مسائلی باشد که سبب هدایت مردان به کلینیک‌های اورولوژی و باروری مردان می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد اشکال در محیط مناسب برای اسپرم شود. مهم‌ترین بخش عفونت‌ها از نوع مزمن هستند، عفونت‌های مزمن در بسیاری مواقع، میکروبی نبوده و التهابی هستند و گاهی با علامت خاصی همراه نیستند اما معمولا علایم تحریکی چون تکرر ادرار و سوزش را به صورت متناوب در پی دارند.

پروستات برخلاف بسیاری دیگر از اعضای بدن ، بخشی است که بیماری در آن میتواند مزمن شود و در عین حال نفوذ و تأثیر دارو نیز در آن خیلی بالا نیست، کسی که به واسطه ی تغییر در ترشحات پروستات دچار ناباروری می شود نیازمند آنست که درمان این مشکلات و بیماری به موقع انجام شود تا به یک بیماری مزمن تبدیل نشود.

کلید اصلی حل مشکل عفونت در ناباروری مردان،
پیشگیری، تشخیص به موقع عوامل عفونی و درمان آنهاست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین آگاهی‌بخشی و اجتناب از رفتارهای پر خطر گام نخست و بسیار مهم در پیشگیری از عفونت‌های تولید مثلی مردان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوریون و ناباروری مردان، مرتبط اند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..