تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان نازایی با کلومفین، معایب

کلومیفن گاهی اوقات باعث بروز مشکلاتی مانند تاری دید و تهوع می‌شود و ممکن است در بعضی از مصرف کنندگان مشکلات روده ایجاد کند.

دکتر معصومه یونسی جراح و متخصص زنان و زایمان- فلوشیپ فوق تخصصی نازایی و جراحی لاپاراسکوپی یکی از کسانی است که در زمینه‌ی ناباروری فعالیت می‌کند. از او درباره‌‌ی قرص‌های تحریک باروری و تاثیراتی که روی زنان دارد سوالاتی پرسیدیم که می‌خوانید.

کلومیفن و لتروزول مهمترین داروهایی است که برای تخمک گذاری تجویز می‌شوند، هر کدام از این داروها برای کدام یک از خانم‌ها تجویز می‌شود؟
لتروزول دارویی است که برای افرادی که دارای مشکل پلی کیستیک تخمدان هستند. پلی کیستیک به نارسایی هورمونی می‌گویند که در تخمدان خانم‌ها اتفاق می افتد. معمولا کسانی که با این مشکل مواجه هستند دارای سیکل‌های قاعدگی نامنظمی هستند و اغلب موهای زائد در صورت‌شان رشد می‌کند و گاهی اوقات با افزایش وزن روبرو می‌شوند. به طور کلی بیش از 5 درصد از زنانی که در سن باروری هستند با این مشکل مواجه می‌شوند که در اغلب موارد می‌توان آن را با تجویز دارو حل کرد.

اما برای کسانی که مشکل پلی کیستیک ندارند قرص کلومیفن تجویز می‌شود. این قرص‌ها بعد از سونوگرافی که توسط پزشک انجام می‌شود و با توجه به وضعیت بدنی که فرد دارد برای او تجویز می‌شود. انتخاب هر کدام از این داروها به نظر پزشک و نتیجه‌ی سونوگرافی بستگی دارد.

عوارض شایع مصرف این داروها چیست؟
توصیه‌ی پزشکان این است که فرد اگر بعد از مصرف کلومیفن دارای تاری دید شد بهتر است هرچه زودتر دست از مصرف این قرص بکشد و آن را ادامه ندهد و با مشورت پزشک داروی دیگری جایگزین کند. لتروزول هم عوارض شایعی مانند سر درد، تهوع و ... را ایجاد می‌کند. این قرص تاری دید ندارد و عوارض گوارشی‌اش هم معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وضعیت خانم‌ها بعد از قطع کردن داروهای تخمک‌گذاری به چه شکل پیش می‌رود؟
معمولا اتفاق خاصی برای‌شان رخ نمی‌دهد.

تا چه مدتی مشخص می‌شود که این دارو به بیمار جواب داده یا نه؟
معمولا این داروها در مرحله‌ی اول، دوم و یا سوم به بیمار جواب می‌دهند و مشکل او را حل می‌کنند.

دوره‌ی زمانی مصرف این داروها چه مدتی است؟
این داروها را می‌توان تا سه ماه تجویز کرد. هر ماه یک دوره. اگر نتیجه‌ای حاصل نشود باید آزمایش بگیریم تا مشخص کنیم سیستم انعقادی یا ایمونوژیک مشکل دارد یا نه. بعد از سه ماه که این دارو مصرف شد و بیمار نتیجه‌ای نگرفت تجویز  دوباره‌اش فایده‌ای ندارد.

بعد از مصرف این دارو چقدر می‌توان به نتیجه امیدوار بود؟
بستگی به خیلی از موارد دارد. مثلا اگر اسپرم مرد قوی و خوب و وضعیت جسمی خانم مساعد باشد و از پلی کستیک شدید تخمدان رنج نبرد می‌توان خیلی زیاد به باروری امیدوار بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان نازایی با کلومفین، معایب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..