تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ دلیلی که سبب می شوند دیگر هرگز برای نوشیدن از «نی» استفاده نکنید

اکنون که در فصول گرم سال قرار گرفته ایم، برای جبران از دست دادن آب بدن به واسطه تعرق فراوان از نوشیدنی های بیشتری استفاده می کنیم. مسلم است زندگی ماشینی و مدرن سبب گردیده که تهیه انواع این نوشیدنی ها در بیرون از منزل و به صورت غیرخانگی، آسان تر باشد. زمانی که چنین نوشیدنی هایی را خریداری می کنیم، عمدتا در داخل آنها نی هایی قرار داده شده که این نی ها در اشکال و رنگ های متنوعی نیز هستند.

شاید به اندازه کافی از مضرات این نی ها برای سلامت خود و محیط زیست مان آگاه نباشیم. به همین دلیل نیز بخش سلامت روزیاتو بر آنست که شما را با ۵ مخاطره استفاده از نی آگاه سازد. بی شک شما که اکنون در خریدهای خود در مقایسه با گذشته، کیسه های پلاستیکی کمتری را از مغازه داران دریافت می کنید، از این پس با عدم دریافت نی، نه تنها به سلامت خود بلکه محیط زیست نیز کمک خواهید کرد. با هم مخاطرات استفاده از نی های پلاستیکی را مرور می کنیم:

۱- سبب ایجاد چروک هایی بر روی صورت می شوند

1

حتی اگر اکنون اهمیت چندانی به چروک های روی صورت تان نمی دهید، این اطمینان را داشته باشید که در ۵۰ سالگی این موضوع برای تان اهمیت پیدا خواهد کرد. زمانی که با استفاده از نی، مایعی را می مکید، با این کار، در اطراف لب های خود چروک هایی را به وجود خواهید آورد. بنابراین از هم اکنون، عادت کرده و نوشیدنی های خود را بدون نی میل کنید.

۲- غیرقابل بازگشت به طبیعت هستند

0

بیشتر نی های پلاستیکی غیرقابل برگشت به طبیعت هستند. روزانه در حدود ۵۰۰ میلیون نی تنها در ایالات متحده آمریکا دور انداخته می شود. با این مقدار نی می توان، ۱۲۷ اتوبوس، مدرسه را کاملا پر کرد. حتی اگر هم علاقه فراوانی به استفاده از نی دارید، از انواع فلزی یا نی های تهیه شده از جنس بامبو استفاده کنید.

۳- برای حیوانات نیز خطرهایی را به همراه دارند

3

همه ما از دیدن لاک پشتی که یکی از همین نی های پلاستیکی راه بینی اش را قرار گرفته و مانع از تنفس او می شود، به شدت ناراحت خواهیم شد. علاوه بر این ورود پلاستیک به آب داخل آب دریاها سبب شده، زندگی برخی از جانداران آبزی چون پرندگان دریایی و نهنگ ها نیز به مخاطره بیافتد چرا که در معده آنها مقادیر قابل توجهی پلاستیک یافت می شود.

۴- سبب ایجاد گاز معده می شوند

7

ورود حباب های هوا از طریق نی به داخل بدن سبب گاز بیشتری در معده شده و احساس نه چندان مطلوبی را نیز به وجود می آورد. اگر اخیرا بیش از گذشته نفخ می کنید و آروغ می زنید، نوشیدنی های خود را بدون استفاده از انواع نی ها میل کنید.

۵- به دندان ها نیز آسیب می رسانند

5

تصور بسیار رایجی مبنی بر کاهش فساد و لک های دندان با مصرف نی وجود دارد. البته این امر زمانی محقق می شود که نی هیچ گونه تماسی با دندان ها نداشته باشد و در پشت زبان قرار گرفته و مایعی را که می نوشید مستقیما وارد مجرای گلو کند که خود چالش بزرگی به شمار می آید.

اگر دندان ها را پس از نوشیدن مسواک بزنید، به کار بردن نی، تفاوت چندانی را به همراه نخواهد داشت. شاید استفاده از نی سبب ایجاد حس بهتری در افراد شود اما حقیقت این است که برای سلامت انسان و محیط زیستی که در آن بقا می کند، گزینه پرمخاطره ای به شمار می آید. بنابراین اگر تصمیم بگیرید و استفاده از نی را از هم اکنون کنار بگذارید، شاید با این کار به سلامت خود و طبیعت خدمت بزرگی کرده باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ دلیلی که سبب می شوند دیگر هرگز برای نوشیدن از «نی» استفاده نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..