تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمپینی برای انتخاب یک شهردار غیرسیاسی از جامعه علمی

کمپینی برای انتخاب یک شهردار غیرسیاسی از جامعه علمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با انتخاب 21 عضو لیست امید برای شورای‌شهر تهران زمزمه‌های متفاوتی درباره انتخاب شهردار جدید شد، انتخابی فردی از میان اصلاح‌طلبان؛ محسن‌ هاشمی‌رفسنجانی، محسن مهرعلیزاده، اسحاق جهانگیری و ...

در این میان اما گروهی از اهالی دانشگاه در کمپینی اعضای شورای‌شهر درخواست کرده‌اند که شهردار تهران سیاسی نباشد و یکی از متخصصین حوزه شهری و مدیریت بحران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شود. آنها در کمپین خود که نزدیک به ۳هزار عضو هم دارد، می‌گویند دکتر فریبرز ناطقی‌الهی شهردار تهران شود.

ناطقی‌الهی متولد سال 1338 است و دارای دکتری مهندسی سازه از دانشگاه کلمبیای آمریکا، فوق تخصص در مقاوم سازی از مرکز اروپایی زلزله و دانشگاه اکسفورد و ویسکانسین آمریکا است. او معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله و رییس پژوهشکده مهندسی سازه بوده است و همچنین مولف 50 کتاب در زمینه‌های آسیب پذیری و مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله است.

این استاد دانشگاه بعد از ماجرای پلاسکو انتقادات زیادی به شهردار تهران و سیستم مدیریت بحران کشور کرد و حتی چندین بار هشدار داد که اگر در تهران زلزله بیاید با مرگ 4.5 میلیون نفر، بزرگترین فاجعه 3قرن گذشته رخ می‌دهد.

او حتی چندی پیش در گفتگویی با خبرآنلاین در رابطه با راه‌های مقابله به زلزله احتمالی تهران گفته بود: گسترش شهر باید صددرصد توقف پیدا کند، شهرداری و شورای شهر باید منحل شوند، مناطق باید کوچک شوند آموزش مستمر باید به مردم داده شود، دولت باید همکاری و فعالیت های خود را برای کاهش جمعیت تهران شروع کند.

البته او اعتقاد داشت شهرداری با سازوکار فعلی خود باید منحل شود، ناطقی در این باره عنوان کرده بود: ببینید وقتی شهرداری به این گستردگی می‌شود نمی‌تواند درست عمل کند، درست است که شهرداری به مناطق مختلف تقسیم شده ولی چون این مناطق وابستگی سیستماتیک به یک دیگر دارند و همیشه در حال گسترش هستند هیچ نوع اقدام جدی نمی‌توان انجام داد.

47237




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمپینی برای انتخاب یک شهردار غیرسیاسی از جامعه علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..