تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپلیکیشن موبایلی حمل‌ونقل «اوبار» رونمایی شد/شبکه اینترنتی باربری ایران با 2000 راننده

حامد تاج‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا، با بیان اینکه محصول دانش‌بنیان «اوبار» برای نخستین بار است که سرویس ترابری را به صورت تکنولوژیک درآورده است، اظهار کرد: این برنامه با هدف راه‌اندازی بزرگترین و مطمئن‌ترین شبکه ترابری کشور و با بهره‌گیری از تیمی مجرب و متخصص فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره رسالت این سامانه نیز گفت: برنامه اوبار، بستری برای صاحبان بار و کالا است تا با خیالی راحت و بدون واسطه، بارشان را در اختیار رانندگان مطمئن بگذارند.

این فعال فناور درباره اینکه چه میزان در توسعه چنین سیستمی، از نمونه‌های مشابه خارجی الگو گرفته شده است و آیا چنین بستری تکنولوژیکی اساسا نمونه مشابهی دارد؟، گفت: خارج از ایران، در حوزه بار و ترابری شرکتهای بزرگی وجود ندارند زیرا ساختار صنعت حمل‌ونقل و ترانزیت آنجا کاملا متفاوت با ایران است.

وی افزود: خارج از کشور، کلیه امور حمل‌ونقلی و ترابری معمولا برعهده شرکتهای کوچک حمل‌ونقلی است اما عهده‌دار این مسئولیت در ایران، راننده‌ها هستند؛ تا حال حاضر هر کسی احساس کرده می‌تواند در این زمینه فعالیت کند با سرمایه‌گذاری چند صد میلیونی اقدام به خریداری ماشینی کرده و در این صنعت شروع به فعالیت کرده است.

تاج‌الدین گفت: به همین منظور شرکتهای کوچک حمل‌ونقلی در خارج از کشور هیچگاه خود را با سطح تکنولوژی به‌روز نکرده‌اند و البته در ایران هم فاصله زیادی با دنیا در حوزه حمل کالا و بار داشته‌ایم؛ به همین منظور تصمیم گرفتیم که به فعالیت در این حوزه وارد شویم.

وی درباره پتانسیل سامانه از منظر نیروی انسانی (راننده فعال) هم عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه ارسال بار از تهران به تمام نقاط کشور را داریم و در حال توسعه شبکه هستیم، روزانه 200 راننده به شبکه ما اضافه می‌شود.

این فعال فناور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از چند هزار راننده را در شبکه خود داریم؛ امیدواریم با توجه به اینکه قیمتهای ما کاملا رقابتی و از تمامی باربریهایی که تجربه همکاری با آنان را دارید پائین‌تر است، به زودی بزرگترین شبکه باربری مبتنی بر تکنولوژی را بسازیم.

وی درباره فرآیند ثبت سفارش دیجیتال در این سامانه و اعلام به رانندگان حاضر در سیستم گفت: در ابتدا مشتریان از طریق موبایل یا رایانه جزئیات بار را وارد سامانه می‌کند و سامانه بالافاصله، سفارش را به مناسبترین و نزدیکترین راننده منتقل می‌کند.

تاج‌الدین یادآور شد: در پنل مدیریتی که اوبار در اختیار مشتریان می‌گذارد، می‌توانند از وضعیت کلیه بارهای ثبت شده مطلع باشند و تغییرات مطلوب خود را به راحتی اعمال کنند؛ علاوه بر این می‌توانند در هر لحظه از طریق موبایل یا رایانه موقعیت مکانی راننده، فاصله تا مقصد، مسیر طی شده، زمان تقریبی رسیدن به مقصد، میانگین سرعت و... را رصد کنند.

وی درباره نحوه احراز هویت رانندگان فعال در این سامانه اینترنتی هم که اگر به درستی صورت نگیرد، می‌تواند منجر به بروز چالشهایی نظیر سرقت یا خسارت به بارها شود، گفت: فرآیند اعتبارسنجی رانندگان زمانبر است و براساس قانون صورت می‌گیرد؛ قانون می‌گوید کلیه بار حقوقی حمل‌ونقل بار بر عهده صادر کننده بارنامه است.

این فعال فناور گفت: با توجه به اینکه احراز صلاحیت و هویت رانندگان با سازمان راهداری است، ما هم براساس شماره هوشمندی که به آنها تعلق گرفته، عمل می‌کنیم.

تاج‌الدین تصریح کرد: سازمان راهداری معمولا شماره‌های هوشمند راننده و وسیله نقلیه را به متقاضیان می‌دهد و در هنگام صدور بارنامه باید این دو کد قید شود تا مشخص گردد سازمان راهداری مجوز بارگیری به وسیله و شخص مورد نظر را می‌دهد یا خیر.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در پاسخ به این سوال که «آیا در سامانه شما، پس از ثبت سفارش می‌توان آن را بدون جریمه کنسل کرد؟»، گفت: در صورتیکه هنوز راننده‌ای به سفارش اختصاص داده نشده باشد و بیشتر از سه ساعت تا بارگیری زمان وجود داشته باشد، می‌شود بدون پرداخت جریمه جزئیات سفارش را تغییر داده یا آن را کنسل کرد.

وی افزود: اما اگر سفارش به راننده‌ای ارجاع داده شده و کمتر از سه ساعت تا بارگیری زمان وجود داشته باشد، در صورت تغییر در زمان بارگیری، محل بارگیری، تخلیه، نوع ماشین یا لغو سفارش 50 هزار تومان از اعتبار مشتری کسر خواهد شد.

تاج‌الدین با بیان اینکه در حال حاضر اپلیکیشن موبایل سمت رانندگان در اختیار آنها قرار دارد، ابراز کرد: اما مشتریان در حال حاضر از طریق سامانه ثبت سفارش اینترنتی می‌توانند، تقاضای حمل‌ونقل بار کنند و اپلیکیشن سمت آنها نیز به زودی و تا نیمه خرداد راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین باید این نکته را هم بگویم که مدل توسعه محصول ما چابک است و قرار بر این است تا هر دو هفته ویژگیهای جدید به محصول اضافه شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپلیکیشن موبایلی حمل‌ونقل «اوبار» رونمایی شد/شبکه اینترنتی باربری ایران با 2000 راننده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..