تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقایض نظام انتخاباتی باید اصلاح شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع گروهی از دانشگاهیان و فعالان فرهنگی، پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، اظهار داشت: برندۀ اصلی انتخابات مردم و کسانی هستند که برای خدا در این میدان گام نهادند.

وی گفت: خدا را شکر می‌کنیم که این انتخابات هم با شور و شوق فراوانی برگزار شد و به پایان رسید. رهبر انقلاب فرمودند: «برندۀ اصلی در انتخابات، مردم هستند؛ فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود» اصل ماجرا، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بود که این اتفاق با درصد بالایی از مشارکت، رخ داد.

حجت‌الاسلام محمدیان تاکید کرد: برای چندمین بار، نظام جمهوری اسلامی در دنیا نشان داد که مردم‌سالاری دینی و دموکراسی و رأی و خواست مردم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و این حضور بسیار پررنگ مردم، پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: برندۀ اصلی انتخابات، مردم هستند، و البته در رتبۀ دوم، برندۀ اصلی کسانی هستند که برای خدا در این میدان گام نهادند؛ چه کاندیداهای ریاست‌جمهوری و چه مردمی که رفتند و رأی دادند. کسی که این مسیر را برای خدا انتخاب کرد، و برای خدا پای صندوق رأی رفت، و برای خدا نوشت، حتماً او برده است. اما کسی که برای خدا این‌کار را نکرده است، به هر کسی که رأی داده باشد، جز ندامت و خسران، چیزی نصیبش نمی‌شود.

وی عنوان کرد: دنیا این‌چنین است که فرمود:« آن چیزی باقی می‌ماند که برای خدا باشد»، چیزی که برای ابدیت انسان به‌درد می‌خورَد و مفید است، آن چیزی است که برای خدا باشد.

محمدیان تصریح کرد: آن کسانی که برای خدا اقدام کردند، چه به آن نتیجه‌ای که می‌خواستند، رسیده باشند و چه نرسیده باشند، برنده هستند. علتش هم این است که «کاری که برای خدا باشد، قطعاً باقی است!» اصلاً ما مأمور به نتیجه نیستیم و نتیجه در دست ما نیست. ما موظف هستیم، آنچه تشخیص می‌دهیم که «برای خداست و در راه خداست» همان را انجام دهیم. نتیجه، خارج از محدودۀ اختیار ما قرار دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: وظیفۀ ما انجام درست تکلیفی است که بر عهدۀ ما قرار دارد. اما خروجی و نتیجۀ کار، خارج از اختیار ماست و اسباب و عوامل متعددی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در این انتخابات برنده کسانی هستند که برای خدا گام برداشتند، برای خدا تلاش کردند که درست تشخیص دهند و بفهمند، و درست عمل کنند، قطعاً آنچه که برای خدا باشد، باقی می‌ماند.

محمدیان افزود: امیداوریم آنچه که با رأی مردم تحقق پیدا کرد خیر و مصلحت این کشور در آن قرار گیرد، البته بعد از انتخابات که فضا، فضای عادی شد و از آن هیجانات تبلیغاتی خارج شد، جای تأمل و تحلیل و بررسی وجود دارد؛ بعد از انتخابات در یک فرصت مناسب-خارج از آن هیجاناتی که در ایام انتخابات هست- جای بررسی خیلی از مسائل وجود دارد. مثلاً اینکه یک جاهایی از نظام انتخاباتی ما، نقص دارد؛ این نقایص را باید شناسایی کرد و به‌دنبال رفع آنها بود.

وی افزود: شما دیدید که در دورۀ ثبت‌نام چه مشکلات عدیده‌ای ایجاد شد؛ به حدّی که یک حالت طنز و تمسخرآمیز پدید آمد. کسانی که هیچ‌گونه صلاحیت اولیه‌ای برای ریاست‌جمهوری نداشتند و اصلاً در این وادی نبودند، آمدند و ثبت‌نام کردند! و از این بابت به خیلی‌ها احساس ناخوش‌آیندی دست داد که «چرا باید این‌گونه باشد؟!» بالاخره باید برای کسانی که ثبت‌نام می‌کنند یک شرایط اولیه‌ای بگذارند.

وی گفت: بعد از ثبت‌نام و تأیید صلاحیت‌ها نیز تقریباً هیچ خط قرمزی برای تبلیغات و حرف زدن‌ها وجود ندارد. گویا کاندیداها می‌توانند هر چه دلشان خواست بر زبان بیاورند و این جزو نقائص سیستم انتخابانی و قوانین انتخابات است که امیدواریم اینها را برطرف کنند. تخلفاتی که در این فضا اتفاق می‌افتد، گاهی برای نظام بسیار پرهزینه است.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: انشاءالله مجلس، شورای نگهبان و مجموعه‌هایی که در این مسیر وظیفه دارند این کار را انجام دهند و قوانین را اصلاح کنند، البته سیاست‌های کلی آن از سوی مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده، ولی هنوز به قانون تبدیل نشده که باید این‌کار انجام شود تا ما شاهد انتخاباتی کم‌هزینه‌تر برای کشورمان باشیم.

محمدیان افزود: این وضعیتی که در جریان انتخابات در کشور ما رقم می‌خورد و این شور و هیجانی که ایجاد می‌شود برای کشور بسیار خوب است. همۀ مردم به‌ نوعی احساس مشارکت دارند و این بخش ماجرا خیلی ارزشمند است و برای کشورمان پرافتخار است.

وی افزود: رهبر انقلاب دو روز قبل از انتخابات فرمود: «برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی و رأی مردم به‌ منظور انتخاب رئیس‌جمهور برای ملت‌های منطقۀ ما که دولت‌های آنها تحت حمایت و سیطرۀ آمریکا هستند، یک رؤیاست»، این ملت‌ها شاید در خواب هم نمی‌بینند که بتوانند این‌طور با شور و احساس وظیفه و هیجان در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: خیلی از کشورهای اطراف ما هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند، البته این کشورها جزء خصّیصین هستند! و-در مجامع بین‌المللی- کسی آنها را به‌خاطر حقوق بشر محکوم نمی‌کند، جالب اینجاست که اخیراً یکی از همین کشورها رئیس یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل در بحث حقوق بشر شده است! از این طنزها هم در منطقۀ ما وجود دارد.

وی تاکید کرد: انشاءالله خداوند توفیق بدهد ما بتوانیم به وظیفۀ خودمان درست عمل کنیم. با انتخابات نه چیزی به پایان می‌رسد و نه آن وظیفۀ اصلی‌ که بر دوش ما قرار دارد، از دوش ما برداشته می‌شود، حتی گاهی مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود.

محمدیان اظهار داشت: انتخابات موجب می‌شود که یک فصل جدیدی در کشور ما باز شود و برخی-در این فصل جدید- مسئولیت‌شان سنگین‌تر می‌شود. این‌ همه زحمتی که نیروهای انقلابی در این 38 سال کشیده‌اند و امروز بر دوش ما قرار دارد و این‌ همه خون شهدا که برای این نظام و بقای جمهوری اسلامی داده شده، بار مسئولیت ما را بسیار سنگین کرده است.

حجت‌الاسلام محمدیان عنوان کرد: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم بگوییم که «ما دیگر وظیفه‌ای یا مسئولیتی نداریم» تا جان در بدن داریم و تا نَفس‌مان در می‌آید در این نظام و این خون‌های شهدا مسئولیت داریم. ما مقلد کسی هستیم که می‌فرمود «حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز هم واجب‌تر است» نمازی که ستون دین است.

وی گفت: البته یک عده‌ای فقط در حدّ رأی دادن، مشارکت می‌کنند که این‌ هم ارزش دارد، اما یک عده‌ای تا پای جان برای این نظام هزینه می‌کنند و معلوم است وظیفۀ اینها سنگین‌تر است و در نزد خدا هم مأجورتر هستند، ولی آن بار رسالتی که بر دوش ما قرار دارد هیچ‌ وقت کم نشده و به پایان هم نرسیده، بلکه سنگین‌تر هم شده، لذا باید با تمام وجود در خدمت این نظام باشیم و برای استحکام پایه‌های این نظام تلاش کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقایض نظام انتخاباتی باید اصلاح شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..