تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ربات‌ها 25 درصد از نیروی پلیس دوبی در سال 2030 را تشکیل خواهند داد

ربات‌ها 25 درصد از نیروی پلیس دوبی در سال 2030 را تشکیل خواهند داد

اگر تا به حال به دلیل رعایت نکردن قوانینی مانند عدم استفاده از گوشی حین رانندگی یا سرعت غیر مجاز توسط پلیس متوقف شده باشد، احتمالا توانسته‌اید دست کم یک بار با حرف زدن و راضی کردن پلیس، از زیر بار جریمه فرار کنید، به این دلیل که پلیس‌ها هم انسان هستند و می‌توان با منطق یا احساس آنها را تحت تاثیر قرار داد. با تک شات همراه باشید.

اما ربات‌ها فاقد احساس هستند و درنتیجه تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند، اما همین موضوع می‌تواند باعث افزایش اثربخشی آنها شود. به همین دلیل پلیس دوبی قصد دارد در سال 2030 میلادی روبات‌ها را جایگزین 25 درصد از نیروهای انسانی خود کند. انتظار می‌رود که پلیس دوبی فردا از ناوگانی از ربات‌ها رونمایی کند که توسط شرکت اسپانیایی PAL Robotics طراحی شده اند.

این ربات‌ها که REEM نام دارند، 5 فوت و 6 اینچ قد داشته و شبیه به تصویری هستند که مشاهده می کنید. اگرچه این ربات‌ها نمی‌توانند مانع از به وقوع پیوستن جرایم شوند، می‌توانند فرصت خوبی را در اختیار کاربران قرار دهند تا جرایم مختلف را گزارش دهند. سال گذشته نمونه اولیه و آزمایشی این روبات که به یک رابط لمسی مجهز بود و به کاربران امکان می‌داد تا جرایم مختلف را گزارش کنند و جرایم تخلفات رانندگی را پرداخت کنند. اما پلیس دوبی قصد دارد در نهایت از این ربات‌ها به عنوان افسران پلیس تکامل یافته استفاده کند.

همان طور که گفتیم ربات‌ها می‌توانند در مقایسه با نیروی انسانی پلیس اثربخشی بیشتری داشته باشند زیرا به خواب، استراحت و تغذیه نیازی ندارند و می‌توانند پیوسته کار کنند. اما نباید این موضوع را نیز نادیده گرفت که انسان‌ها دارای صفاتی هستند که ربات‌ها هیچ وقت نمی‌توانند آنها را داشته باشند و همین صفات باعث که یک پلیس در شرایط مختلف به بهترین نحو ممکن عمل کند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ربات‌ها 25 درصد از نیروی پلیس دوبی در سال 2030 را تشکیل خواهند داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..