تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم تعامل بیشتر موسسه رازی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر محمدپور در خصوص حفاظت از نسل جانوران سمی و تفاهم نامه‌ای که با سازمان محیط زیست و این موسسه در این خصوص منعقد شده، اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همه آحاد جامعه است و بر اساس این تفاهم نامه، برنامه سم گیری مار در محل و رهاسازی در طبیعت از ۱۰ سال گذشته توسط موسسه رازی اجرا شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه، موسسه رازی میزان نیاز کشور برای تولید پادزهر را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند و پس از برآورد مقدار سم و تعداد جانوران مورد نیاز، سم گیران این موسسه به مناطق مختلف کشور مراجعه کرده و بر اساس تفاهم نامه با محیط زیست، نسبت به سم گیری از مار‌ها در محل اقدام می‌کنند.

رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی تصریح کرد: فرآیند تولید پادزهر بسیار پیچیده و طولانی بوده و حدود یک سال به طول می‌انجامد، اما از افتخارات ایران است که این صنعت در کشور سابقه‌ای طولانی دارد و موسسه رازی، طی برنامه‌ای بشر دوستانه این صنعت را به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس نیز منتقل کرده است.

محمدپور هزینه بر بودن تحقیقات و فرآیند تولید در این زمینه را از محدودیت‌های موجود در این حوزه برشمرد و گفت: این امر سبب بالا بودن هزینه تمام شده فرآورده می‌شود، اما زیر قیمت در اختیار مصدومین گزیده شده قرار می‌گیرد، در این راستا لازم است برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تحقیقاتی، یارانه‌های خاصی برای موسسه در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی به لزوم هماهنگی و مشارکت موسسه رازی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: استحصال فرآورده‌های جدید از سموم، زمانی که به مرحله مطالعات بالینی می‌رسند به تاییدیه‌های مطالعات بالینی و مجوزهای اخلاق پزشکی احتیاج دارند، در این راستا نیاز است کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت‌های لازم، راحت‌تر مسیر مطالعات بالینی طی شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم تعامل بیشتر موسسه رازی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..