تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود بیش از 80 شالباف ماهر در شهر آرمرده

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سعدالله رحیمی خواه امروز در کارگاه توجیهی برای شالبافان شهر آرمرده که در سالن جلسات جهاد کشاورزی آرمرده برگزار شد،گفت: وجود بیش از 80 شالباف ماهر به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار خوب این شهر در زمینه توسعه صنایع دستی است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در زمینه شالبافی شهر آرمرده بانه افزود:در راستای معرفی و تبدیل شدن شهر آرمرده به دهکده جهانی نساجی سنتی، رایزنی هایی با مسئولین استانی انجام شده و در آینده نزدیک اقداماتی در این زمینه انجام می شود.

رحیمی خواه گفت: برای تبدیل شدن آرمرده به دهکده جهانی نساجی باید کارهایی در زمینه تشکیل تعاونی و انجمن ها در این زمینه انجام و از ظرفیت کارشناسان و طراحان مد و لباس در این زمینه بهره گرفته شود.
رحیمی خواه برگزاری تور برای طراحان لباس را ضروری دانست و افزود: در چند ماه آینده تور سراسری طراحان لباس در آرمرده به منظور تشویق و ترغیب شالباف و همچنین نوآوری و بروز رسانی این صنعت دستی برگزار می شود.
شالبافی یکی از رشته های صنایع دستی بیش از 400 سال قدمت دارد و مرکز تولید آن شهر آرمرده بانه است. شال نوعی پوشش مردانه در کردستان است و از پشم بز مرخز تولید می شود.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود بیش از 80 شالباف ماهر در شهر آرمرده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..