تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت شدید سرمازدگی به مزارع گندم و جو/ لزوم استمهال تسهیلات کشاورزان

ساعت: 14:29 منتشر شده در مورخ: 1396/03/02 شناسه خبر: 1111641

بلالزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان که به منظور بررسی وضعیت خسارت سرمازدگی سال زراعی جاری در مزارع گندم و جو این شهرستان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرمانداری تشکیل شده بود، از خسارت شدید سرمازدگی به مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از خبرنگار پیک هشترود، بلال­زاده فرماندار شهرستان چاراویماق در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از خسارت شدید سرمازدگی ۸۰ – ۱۰۰ درصدی به مزارع گندم و جو منطقه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامساعد اقلیمی از اول سال زرعی ۹۶-۹۵ و سرما و یخبندان شدید پاییزه و اوائل بهار اکثر مزارع شهرستان دچار خسارت شدیدی شده که نیازمند حمایت و مساعدت دولت محترم از کشاورزان این منطقه میباشد.

وی افزود: برای جبران و مساعدت به کشاورزان گندمکار برای تداوم کشت سال زراعی آتی باید تسهیلات سررسیده کشاورزان در سال جاری استمهال شده و تسهیلات با نرخ سود بانکی پائین در اختیار کشاورزان قرار داده شود همچنین صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اسرع وقت غرامت مزارع بیمه شده را حداکثر تا آخر مرداد ماه سالجاری پرداخت نموده تا کشاورزان بتوانند از پول این غرامت برای هزینه های کشت پاییزه استفاده نمایند.

مهندس مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت کشت پاییزه سال زراعی جاری در شهرستان چاراویماق گفت. در سال جاری ۵۰ هزار هکتار گندم و دوهزار هکتار جو در این شهرستان کشت گردیده که ۳۷ درصد این مزارع تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد و ضرورت دارد در اسرع وقت صندوق بیمه نسبت به ارزیابی خسارت وارده و پرداخت بموقع غرامت اقدام لازم را معمول نمایند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق افزود بررسی وضعیت مزارع گندم و جو شهرستان نشان میدهد که بسیاری از مزارع دارای درصد سبز پایینی بوده و تراکم بسیار پایین و بد سبزی در مزارع کاملا مشهود است.

مهندس احمدی با توجه به شدت خسارت وارده به مزارع گندم و جو خواستار حمایتهای همه جانبه مسئولین استانی و شهرستانی از کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان شد.

پایان پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت شدید سرمازدگی به مزارع گندم و جو/ لزوم استمهال تسهیلات کشاورزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..