تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفره های محرومان را هم دریابید/ رنگین شدن گره وصل نوای ملکوتی دعای رمضان با کمک به نیازمندان

ساعت: 16:38 منتشر شده در مورخ: 1396/03/02 شناسه خبر: 1111899

پاسخ بسیج سازندگی به صدای محرومان در آستانه ماه رمضان؛

یادمان باشد در این روزها خانواده های محرومی را می بینیم که در آستانه ماه رمضان نگران از تهیه غذا برای افطار و سحر خود هستند، نمی دانند سفره های کوچک شده خود را در خانه های محقرشان چگونه پهن کنند تا جلوی فرزندان خود سرشکسته نمانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ این روزها همه خود را برای ماه مبارک رمضان آماده می کنند و برخی جوانان هم دوشادوش بزرگترهای خود دست به غبارروبی مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان زده اند.یکی، فرش می شوید و دیگر دیوارها را دستمان می کشد، آن یکی مهرها، قرآن ها و مفتیح الجنان را قفسه های مخصوص خود مرتب می کند و همراهش هم چادرهای نماز را برای شستن به خانه می برد.

کم کم همه خود را برای شنیدن دعای افطار و سحر و نواهای ملکوتی آماده می کنند و اما در این میان اگر گوشمان را تیزتر کنیم، صدای خسته محرومان و نیازمندان جامعه را هم می شنویم، که روزه برایشان سهل تر از همیشه است.

نیازمندانی که شاید در یک ماه رمضان افطار خود را با نان خشک و آب باز می کنند و گاهی افطار و سحرشان یکی می شود و گاهی دیگر سهمی از افطاری خود را برای سحر نگهداری می کنند، اینان ولی نعمتان نظام هستند و ذخایر اصلی انقلاب، اما گویا کسی نمی آید از اینان به نام ذخایر انقلاب یاد کنند.

گرسنگی و تشنگی برایشان عادی شده است، سفره های افطاریشان کمی آب، شاید هم کمی پنیر و سبزی، آن هم اگر باشد، بیکاری و فقر سرپرست خانواده امانشان را بریده است، دست بر شکم های خالی می گذارند و لبانشان خشکیده تر از همیشه می شود گاهی از سحری نخوردن و گاهی از خجالت از روی مهمان که چیزی ندارند تا برای افطاری برایش آماده سازند.

اما در این میان هستند عده ای که خیرانه پا به میدان گذاشتند تا لااقل برای ماه رمضان هم شده، خانواده ای بی افطار نماند و بسیج سازندگی تویسرکان هم همگان با خیران در محرومتی زدایی گام هایی برداشته است و این روزها با توزیع سبد کالا در آستانه ماه میهمانی خدا در بین محرومان، دل های آنان را شاد می کند.

این نهاد با همکاری حوزه مقاومت شهید باهنر اقدام به توزیع سبد کالا در چند روستا و محرومان کرده است، گفته می شود در مرحله اول بالغ بر ۹۰ سبدغذایی شامل گوشت، برنج و تن ماهی، قند و شکر بین خانواده های نیازمند توزیع در حال توزیع است و این کار با توجه حفظ کرامت و آبروی افراد مستمند انجام می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، یادمان باشد در این روزها خانواده های محرومی را می بینیم که نگران از تهیه غذا برای افطار و سحر خود هستند، نمی دانند سفره های کوچک شده خود را در خانه های محقرشان چگونه پهن کنند تا جلوی فرزندان خود سرکشته نمانند و سرپرست خانواده ای که کارگر است هم نمی داند چگونه بی غذا سحری را سپری کند که انرژی یک روز کارگری در زمین های کشاورزی و یا ساختمان سازی را هم داشته باشد.

به امید آن که هر خیری که می تواند حتی شده یک افطار یک خانواده مستمند را متقبل شود و در حمایت از محرومان جامعه قدمی بردارد، چرا که این امر مهم یعنی کمک به نیازمندان نیز در دین مبین اسلام بارها و بارها به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفره های محرومان را هم دریابید/ رنگین شدن گره وصل نوای ملکوتی دعای رمضان با کمک به نیازمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..