تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فریاد دو و میدانی از باکو تا خیابان سئول

ماجراجویی به شرط کشیدن ترمز دو و میدانی/شاید باکو صدای دردهای دو و میدانی را به وزارت برساندبه گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم منتخب دو و میدانی کشورمان در چهارمین بازی های کشورهای اسلامی با ترکیب احسان حدادی، حسن تفتیان، رضا مقدم، کیوان قنبرزاده، علی خَدیور، علی ثمری، سپیده توکلی، فرزانه فصیحی، سحر ضیایی و امینه کشیری به این مسابقات اعزام شد تا بتواند مانند دوره گذشته مدال های رنگارنگ بی شماری را برای کاروان اعزامی کشورمان کسب کند.

همانطور که می دانیم رقابت های دو و میدانی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امسال نیز برگزار شد و در نهایت کاروان این فدراسیون توانست 2نقره و 2 برنز را از‌ آن خود کند.

سعی داریم نتایج بدست‌آمده در این دوره از رقابت ها را نسبت به عملکرد این رشته در سال های 2005 و 2013 این بازی ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای نخستین بار در سال 2005 در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کرد و در پایان موفق شد با کسب 1مدال طلا، 1 نقره و 4 مدال برنز به کار خود پایان دهد.

 

در آن دوره از مسابقات ایوب آرخی (پرتاب نیزه)، امین نیکفر، مهدی شاهرخی (پرتاب وزنه)، احسان حدادی (پرتاب دیسک)، روح الله عسگری (دوی 110 متر با مانع) و محمد محسن ربانی( پرش با نیزه) افرادی بودند که موفق شدند 6 مدال رنگارنگ را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

دومین دوره این بازی ها که قرار بود به میزبانی کشورمان برگزار شود، لغو شد.

برهمین اساس دوره بعدی این مسابقات در سال 2013 در شهر پالم بانگ اندونزی پیگیری و در پایان دو و میدانی کشورمان موفق به کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 1 مدال برنز شد.

مریم طوسی در دوی 100 و 200 متر 2 طلا کسب کرد. رضا قاسمی نیز در همین ماده 1 طلا و 1 برنز این رقابت ها را از آن خود کند.

حدادی با پرتابی به میزان 66:03 متر یک طلای دیگر را به تالار ویترین افتخارات خود اضافه کرد. محمد صمیمی هم در همین ماده پس از حدادی به عنوان نائب قهرمانی نائل شد و گردن آویز نقره شد.

قنبرزاده با پرشی به میزان 2:20 متر با کسب یک طلا رقابت های 2013 را به پایان رساند.

همچنین ربانی، لیلا رجبی و محمدارزنده 3 مدال خوش رنگ را برای کشورمان در ماده های پرتاب دیسک،پرش طول و پرتاب وزنه به ارمغان‌ آوردند.

با تمام این تفاسیر ورزشکاران دو و میدانی در بازی های کشورهای اسلامی باکو بار دیگر توانستند مدال های رنگارنگی را از آن کشورمان کنند اما این بار با 2 نقره و 2 برنز.

مدال هایی که نسبت به سال 2013 تا حدود زیادی از لحاظ کمی و کیفی، کاهش یافته بود. ورزشکاران در این دوره می توانستند با توجه به این که از تجربه بین المللی بالایی برخوردار بودند به راحتی مانند دوره پیش مدال های زیادی را نصیب کاروان کشورمان کنند و به نوعی می توان گفت تیم با تجربه ما نتوانست‌ آن چنان که باید سطح توقعات اهالی این رشته مدال‌آور را بر‌آورده کند.

شاید بتوان از سحر ضیایی و علی خدیور به عنوان موفق ترین ورزشکاران کاروان در رشته دو و میدانی نام برد با این که اولین حضور خود را در میادین برون مرزی تجربه می کردند ولی با استفاده از نیروی زبده جوانی توانستند در روز مسابقه با انگیزه ظاهر شوند و 2 مدال نقره و برنز را برای دو و میدانی کسب کنند. این در حالی است که یکی از همین دونده های سرعتی یعنی علی خدیور زمان رکوردش در بخش مقدماتی و مسابقه فینال دوی 400 متر هیچ تفاوتی با هم نداشت و اگر تلاش های این ورزشکار همین طور ادامه دار باشد بی شک نام او را بیشتر در آینده خواهیم شنید.

عملکرد افرادی مانند توکلی، فصیحی، حدادی، تفتیان، رضا مقدم و علی ثمری زیاد چنگی به دل نزد چرا که هیچ یک از این افراد نام برده نتوانستند در روز مسابقه حتی به رکوردهای شخصی خودشان نزدیک شوند. مثال بارز این موضوع احسان حدادی نائب قهرمان المپیک لندن است که در بازی های کشورهای اسلامی بعد از گذر از دوران نقاهت با رکوردی نزدیک به 60 متر حتی نتوانست به رکورد دوره پیش خودش در این مسابقات که 66 متر و 03 سانتی متر بود نزدیک شود.

از طرفی شاید اصلی ترین علل ناکامی این ورزشکاران را بتوان ضعف مدیریت در فدراسیون و همچنین برنامه ریزی نادرست برای ورزشکاران نام برد و متاسفانه به جای اینکه ریاست فدراسیون به دنبال راهکار مناسبی برای برون رفت از این وضعیت باشد بیشتر در سفرهای  برون مرزی به دنبال جهانگردی است.

متاسفانه از زمانی که کیهانی عهده دار ریاست فدراسیون دو و میدانی شده این رشته آرامشی را در  خود احساس نکرده است و برای این که این نتایج دو و میدانی همچنان ادامه نداشته باشد مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید وارد عمل شوند و تا دیر نشده فکری به حال مادر تمام رشته ها کنند.

و حالا بعد از پایان رقابت های دو و میدانی بازی های کشورهای اسلامی و عملکرد نه چندان راضی کننده ورزشکاران این رشته، نفر نخست این فدراسیون به جای بازگشت به کشور و چاره اندیشی برای حال و روز این روزهای فدراسیونش، یک بار دیگر در نقش یک رئیس ماجراجو ظاهر شد و مقصدش را کشور تایلند قرار داد.

3 ماه تا پر شدن مدت 2 ساله حضور کیهانی در پست ریاست فدراسیون دو و میدانی باقی مانده است و بعد از المپیک ریو، بازی های کشورهای اسلامی دومین آوردگاهی است که ناکامی دو و میدانی را به تصویر کشید.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا در رویدادهای بعدی هم این رشته روی ریل ناکامی حرکت می کند یا با تغییر در روندش حتی به حکم تغییرات در پست های مهم فدراسیون به جاده خوشبختی می رسد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فریاد دو و میدانی از باکو تا خیابان سئول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..