تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سینمای کودک نیاز به تقویت بیشتری دارد

سینما روی رشد فکری کودکان اثر می‌گذارد/ سینمای کودک نیاز به تقویت بیشتری داردابراهیم فروزش کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حال و هوای سینمای کودک این روزهای سینمای ایران گفت: آن چیزی که مسلم است اگر این نوع سینما چه از طرف بخش خصوصی و چه بخش دولتی حمایت شود راه می‌افتد، سینمایی که تقریبا برای کودکان می‌توان گفت، چیزی ندارد. در سال، تولیدات بسیار محدودی دارد و پخش‌کننده و سینمادار آنها را نمی‌پذیرد. از طرفی تهیه و تولید آنها نیاز به سرمایه دارد و می‌بینیم آن طور که باید و شاید این کار انجام نمی‌گیرد. در سال چند فیلم تولید می‌شود و نمایش این تعداد هم به تعویق می‌افتد.

وی درباره توجه به زنگ سینما عنوان کرد: این وظیفه وزارت آموزش و پرورش است که این طرح را به نوعی در برنامه‌های روزانه و در حد بالاتر در برنامه‌های سالانه بگنجاند و این را دست کم نگیرد. بالاخره بچه‌ها در طول تحصیل سالیانه خود، دوران فراغت دارند و می‌توانند فیلم‌های خاص خود را ببینند و به آرامی با این نوع سینما آشتی کنند.

وی در خصوص جدی گرفتن فصل تابستان به عنوان فصل تعطیلی مدارس و جذب کودکان و نوجوانان به سمت سینما اذعان داشت: با در نظر گرفتن فصل دسترسی کودکان و نوجوانان به بازی‌های کامپیوتری، تلویزیون، سی دی‌های مختلف و دیدن فیلم‌هایی که اکثر آنها خارجی است و پر شدن اوقات آنها، در درجه اول باید دید چه سینمایی وجود دارد که می‌تواند مهر سینمای کودک را بخورد و به دنبال آن خانواده‌ها و مردم را عادت دهیم و آشنا کنیم به چنین سینما و فیلم‌های کودکی که در ایران تولید می‌شود.

وی افزود: با عادت دادن بچه‌ها و والدین به سینمای کودک و گنجاندن بحث آموزش در فیلم‌ها، خانواده‌ها فرزندان خود را به خاطر رشد روحی، جسمی و فکری به سمت سالن‌های سینما می‌برند. از طرفی کودکان نیز کم کم می‌خواهند در طول هفته حداقل یک فیلم از جنس خود را ببینند.

این کارگردان درباره مطالبات و خواسته‌های خانواده‌ها در تولید آثار سینمایی بخش کودک و نوجوان تصریح کرد: باید توجه داشت مطالبات خانواده‌ها به روز است. پس باید نگاه کنیم دنیا به کدام سمت می‌رود و با آن پیش برویم و اگر قرار است قصه‌ای قدیمی را به فیلم تبدیل کنیم باید با نگاه روز باشد.

وی افزود: این مطالبات به حق است و باید در فیلم‌ها گنجانده شود تا بچه‌ها با مشاهده آن‌ها، احساس غریبی نکنند و دنیای خود را ببینند، پس با توجه به این موضوع صرفا نباید به دلیل مسائل سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان فیلم بسازیم بلکه در آن چاشنی این نوع طرز تفکر را در تولیدات ببینیم.

فروزش درباره تعامل با دیگر کشورها در ساخت آثار سینمایی بخش کودک و نوجوان بیان کرد: این تعاملات می‌تواند کمک کننده باشد. هر فیلمی به هر دلیلی تولید شود می‌تواند مخاطب خودش را داشته باشد و اگر سرمایه‌گذاری مشترک که بسیار مفید است اتفاق بیفتد، خروجی خوبی خواهد داشت. چه بسا تعامل در آسیای میانه و کشورهایی که همسو و همزبان ما هستند، می‌تواند به هر دو طرف کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: ما گنجینه‌ای از فیلم‌های ایرانی داریم که این کشورها می‌توانند خریدار آنها باشند یا احیانا اگر بعد فرهنگی آن را در نظر بگیریم می‌تواند داد و ستد، اشتراک، رفت‌و‌آمد فرهنگی و ... صورت بگیرد. البته سینمای آسیای میانه تولیدات آنچنانی ندارند، اما سینمای غرب با در نظر گرفتن جشنواره‌های کودکان و نوجوانان که دور و نزدیک شاهد آن هستیم، غنی است که فیلم‌های آنها می‌تواند به کشور ما وارد شده و دوبله شوند و از آن بهره‌برداری صحیحی داشته باشیم، اتفاقی که قبلا صورت می‌گرفت و در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سینمای کودک نیاز به تقویت بیشتری دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..