تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش «مروارید» ادای دین به تئاتر ملی است

قطب‌الدین صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

وقتی مروارید از صدف دور می ماند...قطب‌الدین صادقی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف خود از اجرای نمایش «مروارید» گفت: نوشتن و کارگردانی یک اثر تاریخی که مربوط به کتاب‌های معتبر و گذشته دیرینه ماست، یکی از راه ها برای رسیدن به تئاتر ملی است.


وی پیرامون اهمیت و بها دادن به نوشتن و اجرای آثار تاریخی اظهار داشت: باید به نوشتن این گونه آثار بها داده شود. ما فقط مفسر شده ایم و از آثار قرن 17 و 18 آمریکا، نمایش اجرا می کنیم. پس تولید تئاتر خودمان چه؟! ما چه چیزی به تئاتر فرهنگ خودمان اضافه می کنیم؟! ما باید با فرهنگ های دیگر کشورها آشنا بشویم؛ ولی اینطور نه که از فرهنگ کشور خودمان غافل بشویم. ما تا چه اندازه می توانیم اقتباس و ترجمه داشته باشیم؟! ما باید پیرامون خودمان آثاری بیافرینیم که بتواند ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها و خلاقیت‌های فرهنگ خودمان را هم نشان بدهد.


صادقی در خصوص طراحی صحنه و استفاده از نماد عروس در نمایش خود تصریح کرد: عروسی که در وسط صحنه وجود داشت، نمادی از پاکی و پاکدامنی زنان ایرانی بوده است و من با این نماد، حکم بر برائت و پاکی زنان داده ام.


کارگردان نمایش «مروارید» پیرامون مناسب بودن مقطع سنی برای دیدن نمایش «مروارید» افزود: هر کسی که شعور فرهنگی داشته باشد، تئاتر را یک مسئله فرهنگی و اجتماعی بداند، آن را دوست داشته باشد، برای آن دلسوزی کند و برای تاریخ، فرهنگ و زندگی ایرانی ارزش قائل باشد؛ می تواند نمایش را ببیند. فقط نباید ناظر بر تجربیات خارجی باشد.


وی همچنین در خصوص روابط عاشقانه امروزی بین جوانان که در نمایش هم به آن اشاره شده بود، بیان کرد: زن ها خیلی آمادگی فریب خوردن را نداشته باشند. خداوند به انسان عقل داده است و انسان هم باید از آن به درستی استفاده کند و چیزی مانند عقل برای انسان از مشکلات و غم ها پیشگیری نمی کند.


قطب الدین صادقی در پایان به مخاطبان تئاتری گفت: هنرمندان در راه حفظ و نگهداری فرهنگ تئاتر مسئول هستند و تئاتر تنها خنده و شادی و وقت گذراندن نیست و یک مدیوم و بهای فرهنگی نیرومند است که از یونان باستان تا به الان با  آن اندیشیده‌اند. تئاتر را باید جدی گرفت، تئاتر تجاری و اقسام مختلف تئاتر بد نیست ولی تئاتر جدی ما باید باشد.
 
انتهای پیام/
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش «مروارید» ادای دین به تئاتر ملی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..