در سهماهه اول سال ۲۰۱۷، کاربران آمریکایی ۴۰ درصد از کل فروش هدست واقعیت مجازی در جهان را به خود اختصاص دادند.
طبق گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی به نام Canalys منتشر شده است، در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی در ایالات متحده آمریکا نسبت به مناطق دیگر دنیا فروش بیشتری داشتهاند. طبق این گزارش، ۴۰ درصد از هدستهای واقعیت مجازی در بازار آمریکا به فروش رسیدهاند.
با این حساب میتوان گفت که واقعیت مجازی در آمریکا مورد استقبال قرار گرفته و به یک بازار مناسب برای محصولات مبتنی بر این تکنولوژی تبدیل شده است. در گزارش Canalys آمار محصولات فروختهشده از ماه ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۷ مورد محاسبه قرار گرفته است و طبق آن، سهم بازار آمریکا از هدستهای فروختهشده در جهان ۴۰ درصد است. از هدستهایی که در بازار آمریکا فروخته شده است، ۶۰ درصد به هدست پلیاستیشن VR اختصاص دارد.
ژاپن بعد از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد و ۱۴ درصد از هدستهای فروختهشده در جهان را به خود اختصاص میدهد. جالب است بدانید از هر ۱۰ هدستی که در ژاپن فروخته شده، ۹ هدست پلی استیشن VR بوده است. چین با ۱۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد. اچتیسی توانسته است در بازار چین ۱۵ هزار هدست وایو عرضه کند که بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است.
از نظر تحلیلگران فروش هدست واقعیت مجازی به صنعت بازیهای ویدیویی و سرگرمی بسیار وابسته است و اگر کمپانیها بخواهند سود بیشتری در این بازار داشته باشند، باید در زمینههای ذکرشده سرمایهگذاری کنند.