تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جانشین سازی برای معاون اول تا شهردار شدن او

"ساعت 24 " پیش‌ازاین با عنوان "معمای جهانگیری " دلایل و پیامدهای حضور اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در مبارزه انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را بررسی کرد. حضور پررنگ جهانگیری در مناظره‌های تلویزیونی یک چهره محبوب از او در ذهن ایرانیان ترسیم کرد که حاضرجواب است، نکات ریزودرشت ایران در اقتصاد و سیاست می‌شناسد و از مبارزه با رقبا هراس ندارد.

رشد روزافزون محبوبیت اسحاق جها نگیری  در روزهای داغ انتخابات دوازدهم با انتشار عکس بزرگ و شانه ‌به ‌شانه او در کنار رئیس‌جمهور از طرف حزب کارگزاران سازندگی و شایعه‌هایی که حکایت از احتمال باقی ماندن او تا روز آخر مبارزه بود بحث‌ها درباره جهانگیری را طولانی کرد. جهانگیری در روزی که اعلام کرد به نفع حسن روحانی از جریان انتخابات کنار می‌رود و درحالی‌که او خود را نماینده جریان سیاسی اصلاحات معرفی کرد، علاقه‌مندان به مسائل سیاسی او را ذخیره اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 معرفی کردند. اما اکنون به نظر می‌رسد روزهای سراسر خوش  دوران انتخابات برای جهانگیری دست‌کم در دنیای شایعه و دسیسه‌های سیاسی تمام می‌شود و مخالفان اصلاحات و جهانگیری می ‌خواهند او را از دولت دوازدهم جدا سازند. در نخستین شایعه‌های که بر سر زبان‌ها افتاده جانشین شدن علی‌اکبر ناطق نوری به‌جای او در کابینه دوازدهم بود. علی‌اکبر ناطق نوری رهبر معنوی اصولگرایان معتدل در دهه 1370 و یار نزدیک اصلاح‌طلبان در دههِ 1390 از ریاست بازرسی دفتر مقام رهبری استعفا داد و همین کار موجب شد او را معاون اول روحانی کنند. این شایعه بیش از آنکه برای ناطق نوری ارتقای موقعیت باشد تضعیف موقعیت اسحاق جهانگیری به‌حساب می‌آید. مرد دوم کابینه یازدهم چه منصبی باید داشته باشد تا روحانی نشان دهد از او قدردانی کرده است؟ شایعه بعدی این است که حسن روحانی قصد دارد یار نزدیک خود در مرکز تحقیقات استراتژیک و وزیر فعلی ارتباطات یعنی محمود واعظی را معاون اول خود کند زیرا با او احساس قرابت بیشتری می‌کند. شایعه‌سازان که معلوم است از یک مرکز هدایت می‌شوند یک هدف‌ دارند: جهانگیری باید تنزل مقام پیدا کند و در 4 سال آینده چهره شاخص نباشد که بتواند در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری به میدان بیاید. نظریه‌ پردازان و شایعه‌سازان درباره جهانگیری پس از آنکه مقام او را به ناطق نوری و واعظی دادند، حالا میگویند جهانگیری برای شهرداری تهران فرد مناسبی است و بهترین فرد برای پایتخت همین نفر است. به نظر می‌رسد که این شایعه نیز یک هدف دارد: جهانگیری نباید مرد دوم کابینه دوازدهم باشد. آیا باید بازهم منتظر شایعه تازه‌ای باشیم؟ مثلاً در برخی تحلیل‌های بدبینانه ‌تر گفته می‌شود حسن روحانی که سابقه سیاسی او بیشتر با اصولگرایان معتدل سازگار است تا نزدیکی با اصلاح‌طلبان، قصد دارد در 1400 از علی لاریجانی حمایت کند و ترجیح می‌دهد او رئیس‌جمهور شود تا جهانگیری. باید منتظر ماند و دید سرنوشت معاون اول روحانی و چهره‌ای که در یک دوره یک‌ماهه توجه علاقه‌مندان به مسائل سیاسی ایران را به خود جلب کرد چه خواهد شد؟ بهترین کار این است که روحانی در یک مراسم رسمی از او تقدیر و تشکر کند و بگوید او همچنان در کنارش هست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جانشین سازی برای معاون اول تا شهردار شدن او»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..