تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادای احترامی به بزرگان سینمای ایران که درگیر بیماری هستند

هنرپیشه ها بخشی از خاطرات جمعی ما هستند. آن ها با آثارشان احساسات مشترکی را به ما می رسانند و در یاد ها ماندگار می شوند.

به گزارش شمانیوز:  هنرمندان بار ها در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی در بستر بیماری دیده شده یا درگذشته اند. آن ها در زندگی واقعی هم مانند نقش هایی که بازی می کنند، دچار بیماری می شوند و گاهی به همین دلیل، تصویرشان از قاب تلویزیون یا پرده سینما دور می شود. ولی آن ها از یاد ما نمی روند، خاطره هایی که بازی های ماندگار هنرپیشه های سینما و تلویزیون برای ما می سازند، همیشه همراه ماست. در روز های اخیر تصاویر بیماری و ناتوانی سه بازیگر بزرگ سینما و تلویزیون ایران، در شبکه های اجتماعی پیش چشمان مان آمده و برای ما که خاطرات مشترکی با هنرنمایی شان داریم، دیدن آن ها در بستر بیماری بسیار غم انگیز است. با آرزوی سلامتی و تندرستی برای هر سه نفر، امروز ادای احترامی داریم به این سه هنرپیشه سینما و تلویزیون کشورمان:

رضا رویگری
1325

همین چند روز پیش بود که رضا رویگری در گفت وگویی از مشکلش برای بازی کردن در سینما پرده برداشت: «چند جایی قرارداد بستم اما تهیه کننده به محض دیدن وضعیتم منصرف شد.» بهمن ماه سال قبل هم او را در «خندوانه» دیدیم که برایش سخت بود حتی از جایش بلند شود. او از بیماری اش گفت که در سرمای ترکیه و در زمان فیلمبرداری فیلم «گناهکاران» به آن مبتلا شده بود. رضا رویگری شایعات زیادی درباره درگذشتش می شنود.
بازیگر 70 ساله سینما و تلویزیون، نقش های به یادماندنی کمی بازی نکرده، اگرچه او را بیش از هر چیز با «کیان» مختارنامه، سوار بر اسب و شمشیر به دست به یاد می آوریم، اما بازی کوتاه او در نقش «آقاشاپوری» فیلم «بوتیک» هرگز از خاطر سینمادوستان نمی رود. او در این فیلم یکی از بهترین نقش های منفی تاریخ سینمای ایران را ایفا کرد و با جزئیات شخصیت پردازی که حمید نعمت ا... ترسیم کرده بود، در سینمای ایران ماندگار شد. «آقاشیره» مجموعه های «محله بهداشت» و «محله بروبیا» هم از دیگر خاطره های ما از رضا رویگری است. او به خاطر یکی از ماندگارترین سرود های انقلابی ما، یعنی «ایران ایران» هم شناخته می شود.
هرچند رضا رویگری در این سال های فعالیت هنری، گاهی انتخاب های بدی هم داشته، اما آن قدر برای ما خاطره ساز بوده که نمی توانیم فراموشش کنیم. او آخرین بار در اواخر سال 94 در کمدی «خوب، بد، جلف» نقش کوتاهی را بازی کرده بود و چند ماه قبل هم در سریال «تنهایی لیلا» حضور داشت.
آقای رضا رویگری، آرزو داریم باز هم شما را سرحال ببینیم.

محمدعلی کشاورز
1309

محمدعلی کشاورز بازیگر بزرگ سینما و تلویزیون ایران، از سال 90 درگیر بیماری است. سرگیجه و افتادنش از روی تخت، باعث شکستگی چند نقطه پای او شد و استاد 81 ساله سینمای ایران را تا امروز زمین گیر کرد. جمعه هم تصویری غم انگیز از حضور او با صندلی چرخدار در حوزه اخذ رأی منتشر شد. کشاورز، از شایعات زیادی که درباره درگذشت خود می شنود، گلایه مند است: «پیامک ها[ی شایعه] باعث می شود که خیلی ها با منزل من تماس بگیرند تا تسلیت بگویند ولی وقتی صدای من را می شنوند، متوجه دروغ منتشرشده می شوند.» کشاورز که فعالیت هنری را 57 سال پیش شروع کرده، در این سال ها خالق آثار ماندگار زیادی بوده است. اولین هنرنمایی به یادماندنی کشاورز در سریال «دایی جان ناپلئون» بود اما کشاورز در دهه شصت، به استاد بازیگری ایران تبدیل شد. کشاورز را بیش از هر اثری با شعبون استخونی «هزار دستان» می شناسیم. نقش آفرینی او به عنوان بزن بهادر بی رحم این سریال، احتمالاً ماندگارترین بازی محمدعلی کشاورز در قاب تلویزیون بود. او در سینما هم آثار ماندگاری از خود به جا گذاشته که مهمترین شان را می توان «مادر» دانست. اثر بزرگ علی حاتمی در تاریخ سینمای ایران جاودان نمی شد مگر با حضور محمدابراهیم در نقش بزرگ ترین پسر خانواده. او توانست به بهترین وجه، نقش پسر بداخلاق و غیرمنطقی مادر را بازی کند و برای ما خاطره ساز شود. چهره ماندگار سینمای ایران در این سال ها در «پدرسالار»و «کمال الملک» هم خوش درخشید. او که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، از 9 سال قبل دیگر روی صحنه تئاتر نرفته و 16 سال است که بر پرده سینما دیده نشده است. آخرین فیلم سینمایی کشاورز «به من نگاه کن» اثر شهرام اسدی بود؛ دومین همکاری اش با اسدی، پس از «روز واقعه» .
آقای محمدعلی کشاورز، دوست داریم باز هم شما را سرپا ببینیم.

جمشید مشایخی
1313

حدود دو هفته قبل ویدئوی موضع گیری انتخاباتی جمشید مشایخی از روی تخت بیمارستان، خبرساز شد. بازیگر 83 ساله سینمای ایران که در نیمه اردیبهشت ماه به دلیل عفونت ریه و نارسایی کلیه در بیمارستان بستری شده بود، حالا به تازگی از بیمارستان مرخص شده است و در خانه استراحت می کند. او قرار است پس از بهبود، به سریال «در جست وجوی آرامش» بپیوندد که برای پخش از تلویزیون آماده می شود. جمشید مشایخی هم تقریباً همزمان با محمدعلی کشاورز به بازیگری حرفه ای در تئاتر رو آورد. او از سال 1339 با بازی در تئاتری به کارگردانی علی نصیریان به صحنه نمایش پا گذاشت. او مهم ترین نقش آفرینی هایش را در آثار علی حاتمی مانند «سوته دلان»، «هزاردستان» و «کمال الملک» داشته که برای این آخری، برنده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر هم شد. همچنین او کسی بود که برای اولین بار به علی حاتمی، لقب «سعدی سینمای ایران» را داد. استاد سینمای ایران در آخرین سال از دهه پنجم زندگی، توانست نقاش بزرگ ایرانی را پیش چشم مخاطبان زنده کند. جمشید مشایخی با بازی در نقش رضا در سریال «هزاردستان» هم شناخته می شود. او نقش رضا خوشنویس آرام را در دوران پیری، همان قدر خوب بازی کرد که نقش رضا تفنگچی را در جوانی اش. او در سریال «پهلوانان نمی میرند» هم حضوری کوتاه داشت. مشایخی هم مانند محمدعلی کشاورز، موفق به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر شده و به عنوان چهره ماندگار سینما هم انتخاب شده است. آخرین حضور او در سینما، بازی در فیلم سینمایی «رفقای خوب» در نیمه اول سال 94 بود که یک سال بعد اکران شد. او در اوایل سال گذشته هم در نقشی کوتاه و پشت میزی، در سریال «پادری» حضور داشت.
آقای جمشید مشایخی، امیدواریم باز هم شما را سالم و تندرست ببینیم.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادای احترامی به بزرگان سینمای ایران که درگیر بیماری هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..