تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه خواب بهتری داشته باشیم

انسان بیش از یک سوم عمر خود را در خواب به سر می‌برد، اما در زندگی امروزی عوامل متعددی وجود دارند که باعث کاهش زمان و کیفیت خواب می‌شوند.

عوامل متعددی دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا مانع از یک خواب خوب و کافی شوند. زمان کافی خواب برای افراد مختلف متفاوت است، اما به‌طور معمول بین ۷ تا ۹ ساعت مدت‌زمان کافی برای خوابیدن در نظر گرفته‌ شده است. خوابیدن مزایای شگفت‌انگیزی را برای سلامت افراد دارد. خواب خوب و کافی باعث کاهش وزن، افزایش قدرت حافظه و همچنین افزایش نشاط می‌شود. در این میان محققان نیز راه‌هایی را برای برطرف کردن بعضی از مشکلات خوابیدن ارائه کرده‌اند که به ۹ مورد از آن‌ها و راه‌های رفع آن اشاره می­‌کنیم:

درد شانه

shoulder pain

اگر از درد شانه رنج می‌برید و عادت دارید که به یک سمت بخوابید، بغل کردن بالشت می‌تواند راهی برای کاهش درد باشد.

کمردرد

Back pain

درصورتی‌که کمردرد مانع از خوابیدن شما می‌شود پیشنهاد می‌شود راهکارهای زیر را امتحان کنید:

یکی از شرایط نامناسب خوابیدن هنگامی‌که درد کمر دارید، خوابیدن بر روی شکم است، اما اگر به این وضعیت خواب عادت کرده‌اید بهتر است که بالشتی را در زیر پاهای خود قرار دهید. همچنین اگر به پشت می‌خوابید بهتر است که بالشت را زیر پاهای خود قرار دهید؛ اما اگر عادت دارید که به یک سمت بخوابید، برای کاهش درد کمر بهتر است که بالشتی را در بین پاهای خود قرار دهید.

 گردن درد

Neck pain

بالشت مناسب می‌تواند باعث کاهش درد گردن شود. بهتر است که بالشت خود را هر ۲ سال یک‌بار تعویض کنید. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که بالشت‌های طبی مناسب‌تر از سایر بالشت‌ها برای خوابیدن هستند.

 بی‌خوابی

Can

برای درمان بی‌خوابی راه‌هایی زیر را امتحان کنید:

از خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار تا ساعت‌ها قبل از خواب اجتناب کنید.

ورزش کردن در صبح یا بعدازظهر به خوابیدن بهتر شما کمک می‌کند.

حداقل یک ساعت قبل از خواب از تلفن همراه استفاده نکنید. نور آبی صفحه‌نمایش تلفن‌ همراه باعث تشدید بی‌خوابی در افراد می‌شود.

 اختلالات خواب

Can

از خوردن نوشیدنی‌های الکلی قبل از خواب اجتناب کنید زیرا باعث کاهش مدت‌زمان چرخه خواب عمیق شما می‌شود.

همچنین بهتر است که محل خواب شما خنک باشد تا بهترین خواب را داشته باشید.

 نمی‌توانید بیدار شوید

Can

اگر برنامه بیدار شدن شما منظم نیست، بهتر است که ۷ روز هفته در ساعت مشخصی بیدار شوید تا بدن شما به این وضعیت عادت کند.

 رفلکس معده

Acid reflux

در کشور امریکا حدود ۷ میلیون نفر از بیماری رفلکس معده رنج می‌برند، بنابراین به این افراد پیشنهاد می‌شود که به دکتر مراجعه کنند و به درمان آن بپردازند و همچنین برای خواب بهتر پیشنهاد می‌شود که به سمت چپ خود بخوابند و از بالشت بلند استفاده کنند.

خروپف کردن

Snoring

برای کاهش خروپف راه‌هایی وجود دارد؛ از جمله اینکه بهتر است که به پشت نخوابید، مقداری ارتفاع بالشت خود را افزایش دهید یا سینوس‌های خود را قبل از خواب با آب‌نمک تمیز کنید.

 گرفتگی عضلات پا

Leg cramps

محققان هنوز در مورد علت گرفتگی عضلات پا هنگام خواب به نتیجه نرسیده‌اند اما ممکن است که این مشکل به خستگی عضلات و آسیب عصب‌ها مرتبط باشد. کشش عضلات و ماساژ آن‌ها می‌تواند به درمان این گرفتگی‌ها کمک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه خواب بهتری داشته باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..