تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طنز؛ آموزش گام‌به‌گام نویسندگی

کد خبر: ۵۳۶۹۶۹

۲۵۱  بازدید

احمدرضا احمدی در فیلم پرتره مستندش «وقت خوب مصائب» می‌گوید قبل از انقلاب به‌عنوان شاعر خودش را با پابلو نرودا مقایسه می‌کرده، بعد که انقلاب می‌شود و اوضاع شعروشاعری کساد و مختل می‌شود، می‌رود آجیل‌فروشی باز می‌کند و

احمدرضا احمدی در فیلم پرتره مستندش «وقت خوب مصائب» می‌گوید قبل از انقلاب به‌عنوان شاعر خودش را با پابلو نرودا مقایسه می‌کرده، بعد که انقلاب می‌شود و اوضاع شعروشاعری کساد و مختل می‌شود، می‌رود آجیل‌فروشی باز می‌کند و از آن به‌بعد خودش را با «اکبر مشتی» مقایسه می‌کرده.

روش شوروی


حالا هم همین‌طوری است. ما بچه بودیم و داستان زندگی نویسندگان بزرگ شوروی را می‌خواندیم و می‌دیدیم اگر مغضوب نبودند، در نظام شوروی با آنان در کاست و طبقه پزشکان برخورد می‌شد و خانه و امکانات و مستمری بهشان می‌دادند و می‌گفتند شما فقط بنشینید توی کتابخانه و بخوانید و بنویسید. بله. با این تصور ما از بچگی تصمیم گرفتیم نویسنده بشویم. بعد که کمی بزرگ‌تر شدیم، فهمیدیم اصولا در جهان روشنفکران و نویسنده‌های مستقل اسمشان توی «از بدها...» است و نه‌تنها قدر نمی‌بینند که اگر فرصت بشود، دوتا اردنگی هم می‌خورند.


روش شکست عشقی


در همین وانفسا بود که متوجه شدیم شاملو نه‌تنها درس نخوانده، بلکه سه‌بار ازدواج ناموفق و یک ازدواج موفق داشته. ما هم فکر کردیم پس راه موفقیت این است که اول درس را رها کنیم و بعد سه‌بار ازدواج ناموفق کنیم که شکست‌های عشقی مثل کوره ذوب‌آهن ما را آبدیده کند. خلاصه با همین دست‌فرمان ما الان ٦٠٠ تا رفیق سایه-روشن‌فکر داریم که مدام حالت ازدواج دارند و متخصص ازدواج ناموفق هستند و سواد ندارند، اما متأسفانه چیز دیگرشان به شاملو نرفته است. سایه-روشن‌فکر هم وضعیتی است که آدم از درون روشنفکر نشده، اما از بیرون پیپ می‌کشد یا سبیل می‌گذارد یا موهاش را شانه نمی‌کند.


روش دودی


بعد از این تجربه‌ها، با زندگی مارکز آشنا شدیم که توی زندگی‌نامه‌اش گفته در جوانی به ‌قدري سیگار می‌کشیده که اگر در دهانش دود نبوده، نمی‌توانسته یک کلمه بنویسد. در نتیجه ما سریع خودمان را بستیم به دود و همچون ماشین‌دودی، دود از همه سوراخ‌هامان بیرون آمد، اما دریغ از یک کلمه به‌دردبخور که روی کاغذ بیاوریم. شاهکارنوشتن که جای خود دارد.


حرف درشت


خوانندگان روشنفکر و فرهیخته روزنامه «شرق»، خدمتتان عرض کنم حالا اینکه ما چه‌چیزی را توی زندگی از دولت‌آبادی و گلستان و دیگران یاد گرفتیم فردا برایتان تعریف می‌کنم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طنز؛ آموزش گام‌به‌گام نویسندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..