تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




12 عادت فوق العاده سالم – سری دوم

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

در بخش اول این مقاله چند تا از عادت های سالم روزانه را مورد بررسی قرار دادیم. فهمیدیم که صبحانه خوردن چقدر اهمیت دارد و همچنین باید به خوردن آب بیشتر در روز اهمیت دهیم. برای وعده های غذایی روزانه ی خود برنامه ای داشته باشیم، ورزش کنیم و واقعا لازم نیست همیشه آنلاین باشیم. دیدن دوستان و آشنایان به صورت حضوری هم واقعا گاهی لازم است. در ادامه به چندین عادت خوب که بهتر است روزانه انجام شود، می پردازیم.

عادت های سالم روزانه 7- سیگار نکشید

این جمله کاملا روشن و واضح است؛ پس آن را ترک کنید. این کار، یک حرکت بزرگ به سوی سلامتی بهتر است. بدن شما به سرعت دوباره خودش را بازسازی میکند. درست بیست دقیقه بعد از آخرین سیگاری که کشیدید، قلب شما تنظیم و فشارخونتان پایین می آید( به شرطی که یکی دیگر روشن نکنید)، پس معطل چه هستید؟ به این عادت مضر پشت پا بزنید. مطمئن باشید علاوه بر خانواده، پزشک شما نیز بسیار خوشحال خواهد شد.

8- خوب خوابیدن

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

تقریبا اثرات مفید زیادی در این لیست وجود دارد؛ یک خواب خوب شبانه، خلق و خوی شما را بهتر نگه می دارد؛ حافظه شما را تیز و متمرکز می کند؛ کمک می کند تا چیزهای جدید را بهتر یادبگیرید؛ در طولانی مدت باعث کاهش ابتلا به اختلالات قلبی شده و بالاخره شما را تر و تمیز نگه می دارد. هدف، 9-7 ساعت خواب در شب هنگام است. برای حفظ بهتر این برنامه، در نظر داشته باشید که در هر روز و حتی روزهای تعطیل، ساعات خواب و بیداری خود را تغییر ندهید.

9- حرکت دادن عضلات

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

آموزش قدرت، به بدن شما کمک می کند تا برای رفت وآمد چربی برای حجم دهی به عضلات، آماده باشد. این کار یعنی اینکه، شما بیشتر چربی خواهید سوزاند، حتی اگر عادت به نشستن زیاد پای تلویزیون دارید. البته این نوع تمرینات، به داشتن یک کمر باریک، تقویت قلب و نیز تقویت استخوان هایتان نیز کمک میکند.

حداقل دوبار درهفته، تمرینات ورزشی قدرتی مثل:

پرش پرس روی سینه  وزنه برداری

انجام دهید.

10- گردش و تفریح

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

چند دقیقه وقت گذراندن در یک روز آفتابی، سطح ویتامین دی را در بدن شما افزایش داده، و برای استخوان ها ، قلب و حالت خلق و خوی شما نیز خوب است. بعلاوه، بودن در خارج از منزل، به معنی این است که عوض پارک کردن در جلوی تلویزیون یا کامپیوتر، بدن خود را حرکت دهید.

اگر میتوانید یک پارک یا یک خیابان در شهر را انتخاب کنید. یک مطالعه نشان داده است که افرادی که در مسیرهای سبز شهری قدم میزنند، آرامتر از افرادی هستند که در اطراف ساختمان های ساخت بشری قدم میزنند.

11- نگه داشتن تعادل

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

اگر شما جوان و فعال هستید، تعادل خوب، به جلوگیری از جراحت و آسیب در شما، کمک میکند. این کار به شما ، یک فعالیت طولانی تر، و یا شانس بالاتر برای جلوگیری از افتادن و شکسته شدن استخوانها، هدیه میدهد. سن شما مهم نیست. معنی تعادل خوب، فرم بهتر عضلات، یک سلامت قلبی و یا اعتماد به نفس بزرگتر است. یوگا و تای چی ، راههای بزرگی برای کار کردن روی تعادل است؛ اما هر کاری که باعث حرکت بدن شما شود، میتواند کمک کننده باشد حتی اگر فقط یک پیاده روی ساده باشد.

12- فکر کردن زیاد

نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن نگه داشتن تعادل فکر کردن زیاد عادت های سالم روزانه داشتن زندگی سالم تر خوب خوابیدن

این جمله می تواند هم به معنی مراقب بودن باشد و هم به معنی تفکر زیاد. میتواند ساده باشد (مثل توقف برای بوکردن یک گل رز) ، میتواند کمی مشکل تر باشد( مثل به هیچ فکری، فکر نکردن). با وجودی که می دانید و شاید انجام هم می دهید، تحقیقات نشان داده است که تمرکز حواس، یک ضربه شدید به استرس می زند، درد را تسکین میدهد و حالت خلق شما را بالاتر می برد. دانشمندان، درک چگونگی آن را آغاز کرده اند. یک مطالعه نشان داده است که 8 هفته مدیتیشن منظم، میتواند قسمت مربوط به هیجانات و حافظه را در مغز شما تغییر دهد. حتی شستن ظروف ، میتواند برای مغز شما خوب باشد، به شرطی که هنگام انجام دادن آن، فقط به شستن ظروف فکر کنید، نه مثلا به اتفاقات روز گذشته. پس آگاه باشید و در فکر.

بخش اول این مقاله را دنبال کنید: 12 عادت فوق العاده سالم – سری اول

برگردان: سیما آزادفلاح

بازنویسی: فرزانه پاشایی

هر گونه کپی برداری با نام دکتر سلام مجاز است 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «12 عادت فوق العاده سالم – سری دوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..