تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشكيل جلسه شوراي اقتصاد به رياست دكتر جهانگيري / تصويب طرح توسعه ي حمل و نقل مسافر با مترو در 9 كلان شهر كشور

جلسه ي شوراي اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور برگزار و طرح توسعه ي حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 كلان شهر اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم به تصويب رسيد.

تشكيل جلسه شوراي اقتصاد به رياست دكتر جهانگيري / تصويب طرح توسعه ي حمل و نقل مسافر با مترو در 9 كلان شهر كشور

در اين جلسه كه وزراي نفت، نيرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، معاون علمي و فناوري رييس جمهور و رييس اتاق بازرگاني ايران نيز حضور داشتند تعدادي از درخواست ها و پيشنهادات دستگاه هاي اجرايي مورد بحث و تصميم گيري قرار گرفت.

در اين نشست طرح توسعه ي حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و 8 كلان شهر اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از طريق سرمايه گذاري از محل ماده ي 12 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاء نظام مالي كشور از سوي وزير نفت مطرح شد كه پس از بحث و تبادل نظر به تصويب رسيد.

بر اساس اين طرح، دولت در راستاي توسعه ي مترو از سال 1396 تا سال 1410 به ازاي افزايش هر استفاده كننده از مترو در شهر تهران و كلانشهرهاي اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، كرمانشاه، مشهد، كرج و قم از محل صرفه جويي سوخت،  9.8 سنت ( معادل حدود 330 تومان) تا سقف 2.6 ميليارد دلار  به مجري طرح پرداخت خواهد كرد.

در اين جلسه همچنين با پيشنهاد وزير نيرو مصوبه ي طرح مطالعه و بازسازي تاسيسات فاضلاب شهر اصفهان از طريق فاينانس، مصوبه ي احداث سد و نيروگاه برق آبي نمارستاق از طريق فاينانس و مصوبه ي احداث سد و نيروگاه برق آبي بسته اردل از طريق فاينانس اصلاح شد.

احداث نيروگاه سيكل تركيبي ري، سرمايه گذاري از محل منابع داخلي طرح تكميل مطالعات زيرساخت هاي سد و نيروگاه كارون 2 و سرمايه گذاري از محل منابع داخلي مربوط به طرح هاي سازمان آب و برق خوزستان از ديگر درخواست هاي وزير نيرو بود كه در اين جلسه مطرح و پس از ارائه ي گزارش در خصوص جزئيات فني، با اين پيشنهادات موافقت شد.

در ادامه ي اين جلسه پيشنهاد مشترك وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت مبني بر بازنگري در وضع عوارض صادراتي پوست خام، سالامبور، وت بلوي بزي و گوسفندي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از ارائه ي نظرات و ديدگاه هاي اعضاي جلسه، تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ شد.

نحوه ي طرح موضوعات و طرح هاي فاينانس در شوراي اقتصاد و اصلاح يكي از مصوبات پيشين موضوع دستورالعمل واگذاري طرح هاي تملك دارايي هاي سرمايه اي نيز از موضوعاتي بود كه توسط سازمان برنامه و بودجه كشور در اين جلسه مطرح شد و به تصويب رسيد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشكيل جلسه شوراي اقتصاد به رياست دكتر جهانگيري / تصويب طرح توسعه ي حمل و نقل مسافر با مترو در 9 كلان شهر كشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..