تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت دوازدهم با سیاست‌های تشویقی تولید و رونق را به بازار مشکن بازگرداند

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به مازاد مسکن در کشور آیا باز ساخت و ساز باید ادامه یابد؟ گفت: آنچه که مورد رصد انبوه‌سازان بعد از تعطیلات نوروز قرار گرفته است این است که وضعیت معاملات مسکن بهتر شده است،اما بهتر شدن وضعیت نقل و انتقالات نیازمند شفاف شدن نقدینگی با رعایت بسته‌های مناسب بانکی است.

وی افزود:‌ تقاضای مؤثر همواره در بازار مسکن وجود دارد پس اگر شرایط مهیا و مناسب باشد مردم و متقاضیان مسکن وارد بازار می‌شوند.

پورحاجت با تأکید بر اینکه وجود 14 میلیون جوان نشان می‌دهد که کشور همواره به مسکن و شغل نیازمند است، اظهار داشت: آمار 2.5 میلیون خانه خالی از سکنه که از سوی مرکز آمار اعلام شده می‌تواند درست و صحیح باشد، اما سوال اینجاست که آیا شرایط برای خرید مسکن فراهم است و آیا برای این 14 میلیون جوان فعال در کشور شغل و مسکن آماده است؟

*شرایط برای خرید مسکن مهیا نیست

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با تأکید بر اینکه آیا با وجود این آمار 14 میلیونی می‌توان گفت که تولید مسکن باید متوقف شود، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد تولید مسکن باید در اولویت و در دستور کار قرار گیرد،چرا که دغدغه قشر جوان تأمین مسکن است.

وی افزود: پس این آمار 2.5 میلیون خانه خالی از سکنه شاید آمار درستی باشد، اما باید اذعان کرد که آیا شرایط برای خرید مسکن مهیا بوده است که متقاضیان مسکن اقدام به خرید نکرده‌اند!

*سالانه با تولید 500 هزار مسکن نمی توانیم پاسخگوی نیاز مسکن باشیم

پورحاجت تصریح کرد: تولید مسکن از تقاضا عقب است پس ما نیازمند تولید و احداث مسکن هستیم و اگر سالانه 700 هزار ازدواج صورت گرفته را در نظر بگیریم می‌بینیم که با ساخت سالانه کمتر از 500 هزار واحد مسکونی نمی‌توانیم پاسخگوی تقاضای مسکن در کشور باشیم.

*آمار خانه‌های خالی از سکنه به درستی پایش شود

وی ادامه داد: کمتر کسی با توقف تولید مسکن موافق است پس باید آمار خانه‌های خالی از سکنه به درستی پایش شود و اینکه  واحدهای مسکونی فوق در کدام مناطق احداث و چرا خالی از سکنه هستند.

*دولت دوازدهم به حوزه مالیات ها و اصلاح ساختار بانکی توجه کند

پورحاجت در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی به دولت دوازدهم در مورد مسکن به عنوان دبیر انبوه‌سازان دارد،‌گفت: بازار مسکن از سال گذشته یک روند صعودی در معاملات را به خود گرفته است بنابر این انتظار ما از دولت دوازدهم این است که با اعمال سیاست‌های تشویقی در حوزه تولید و تقویت خرید مسکن بازار مسکن را پر رونق‌تر کند.

وی افزود: به هر حال دولت دوازدهم باید به حوزه مالیات و اصلاح قانون مالیات‌ها به عنوان اولویت خود مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر به اصلاح ساختار بانکی اقدام کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/YHCQ3D



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت دوازدهم با سیاست‌های تشویقی تولید و رونق را به بازار مشکن بازگرداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..