تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه‌ریزی برای گردشگری در 130 منطقه حفاظت شده انجام گرفته است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، حمید گشتاسب میگونی ظهر امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: گردشگری سالم، پایدار و مستمر می‌تواند در رشد کشور و اشتغالزایی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بستر اصلی گردشگری طبیعت است و باید این بستر تداوم داشته باشد و برای استمرار آن نیز باید شاخص‌هایی مورد توجه واقع شود.

مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: توسعه گردشگری نیز باید براساس معیارهای پایدار انجام گیرد؛ مسائل اکولوژیکی، اقتصادی و فرهنگی نیز باید حفظ شود و به تعهدات، توجه لازم صورت گیرد.

میگونی تاکید کرد: به طور حتم محیط طبیعی، فرهنگی و انسانی در بستر گردشگری حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه جوامع محلی در حفظ و استمرار گردشگری اهمیت دارند، گفت: باید برای پیشرفت گردشگری جنبه‌های فرهنگی و سنتی لحاظ شود؛ اکوتوریسم 800 شاخه فرعی دارد که می‌تواند موجب اشتغالزایی شود.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گردشگری در ایران را دارای ریشه‌ای تاریخی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: گردشگری در ایران ریشه‌ای تاریخی و فرهنگی دارد که با ادبیات مردم عجین شده و باید به فاصله موجود در طبیعت و اکوتوریسم توجه شود.

میگونی با بیان اینکه گردشگری در اشتغال، درآمدزایی، کاهش بیکاری و منابع انرژی اثرگذار است، افزود: باید اشتغالزایی و رفع بیکاری که از گردشگری ایجاد می‌شود مورد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در طی سالهای اخیر صنعت گردشگری بیش از 50 درصد از درآمدهای جهان را به خود اختصاص داده و ایران سهم کمی از این موضوع دارد.

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مناطق حفاظت شده و تنوع زیستی در گردشگری تاثیر دارد، گفت: اعتقاد داریم اگر به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی به همراه همکاری با جوامع محلی دروازه‌های مناطق حفاظت شده را نبندیم، گفت: اگر به طور اصولی دربهای مناطق را باز کنیم می‌توانیم باعث شکوفایی و رونق در اقتصاد جوامع محلی باشیم.

میگونی با بیان اینکه نخستین برنامه برای جوامع محلی به سبب رشد گردشگری اجرایی شده است، تصریح کرد: این برنامه مهم درباره پارک ملی خَبر کرمان شروع شده است.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق حفاظت شده نیز آمادگی برای پذیرش گردشگر در حال برنامه‌ریزی است، گفت: ما برای 130 منطقه برنامه داریم و کسانی که آمادگی مشارکت را دارند باید حضور ویژه‌ای پیدا کنند تا به رشد گردشگری و تنوع زیستی بینجامد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه‌ریزی برای گردشگری در 130 منطقه حفاظت شده انجام گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..