تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی مناسب برای رشته پاورلیفتینگ

رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی

امروزه تب بدنسازی، داغ تر از هر تب دیگری در بین جوانان است. تمامی جوانان چه زن و چه مرد علاقمندند تا اندامی زیبا و بدنی روی فرم داشته باشند و در این راه از هیچ تلاشی چه صحیح و چه غلط فروگذار نمی کنند. پاورلیفتینگ از جمله محبوب ترین شاخه های بدنسازی است که در ادامه مطلب یکی از بهترین رژیم های غذایی را برای ورزشکاران و طرفداران این رشته ورزشی قرار خواهیم داد. با دکتر سلام همراه باشید.

در ورزش بدنسازی یکی از اصلی ترین مقدمات رسیدن به اندام متناسب داشتن تغذیه مناسب است. عده ای برای جبران کمبود های غذایی خود اقدام به استفاده از مکمل های ورزشی و یا تزریق هورمون به بدن خود می کنند که ماه عسل این کار چیزی جز بیماری و به وجود آمدن اختلال در اعضای بدن نخواهد بود اما داشتن یک برنامه تغذیه ای مناسب و کامل در کنار برخی مکمل های مناسب می تواند تمام نیاز های بدن شما را برطرف کند.

پاورلیفتینگ چیست؟

پاورلیفتینگ یک ورزش قدرتی است و همه نکته این ورزش این است که شما به عنوان یک پاورلیفتر چقدر قوی و قدرتمند هستید . اصول این ورزش به طور باور نکردنی ساده است ؛ و لازمه آن یک بدنسازی هدفمند و حرفه ای است. در هر مسابقه پاورلیفتر (وزنه بردار) بر روی یک سکو می ایستد وسعی می کند سنگین ترین وزنه را بلند کند. و باید قادر باشد که آن را تکرار کند. داوران هم نظاره گر این هستند که قوانین و اصول به درستی در بلند کردن وزنه ها رعایت شود.

مکمل های سالم و مناسب

مکمل هاي حاوي پروتئين هاي با کيفيت و مرغوب امکان مصرف پروتئين کافي براي ورزشکاراني که براي ترميم مصدوميت هاي و براي تشديد سنتز پروتئين در عضلات نياز به حجم عظيمي از اين درشت مغذي در رژيم روزانه غذايي خود دارند را فراهم مي کند.

براي اينکه تبليغ مستقيم براي کمپاني خاصي را نکرده باشيم از ذکر نام و مشخصات مکمل هاي مناسب خودداري مي کنيم اما به اين مهم نيز اشاره مي کنيم که مکمل مناسب پروتئيني براي ورزشکاران رشته وزنه برداري قدرتي علاوه بر اصل بودن بايد حاوي پروتئين با ارزش بيولوژيکي مناسب نيز باشد.

رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی

رژیم غذایی شماره یک

دستور اول مصرف رژيم غذايي مبتني بر قند فراوان، چربي کم و پروتئين متوسط تا بالاست. در اين دستور بايد 40 الي 45 درصد از کالري مصرف روزانه را از قندها، 40 الي 45 درصد از کل کالري مصرفي را از پروتئين ها و 10 الي 20 درصد از کل کالري مصرفي روزانه را نيز بايد از چربي ها گرفت.
اين مقدار قند پيش بيني شده در رژيم روزانه غذايي موجب مي شود تا انرژي کافي براي انجام تمرينات شديد را در بدن داشته و در نتيجه با پرداختن به تمرينات آنابوليسم واقعي را تجربه کنيد.

اين مقدار قند پيش بيني شده در رژيم روزانه غذايي موجب مي شود تا انرژي کافي براي انجام تمرينات شديد را در بدن داشته و در نتيجه با پرداختن به تمرينات آنابوليسم واقعي را تجربه کنيد.
با اين دستور مصرف عضلات شما همواره از گليکوژن انباشته بوده و شما هيچگاه با کمبود انرژي در عضلات خود مواجه نخواهيد شد. در صورتي که از اين دستور مصرف پيروي کرده و يا قصد به کار بستن آن را داريد به اين مهم توجه داشته باشيد که بايد سهم عمده اي از قند مصرفي خود در طول روز را در وعده هايي که تا قبل از پرداختن به برنامه تمريني مصرف مي کنيد دريافت کنيد و همين طور هم در برنامه غذايي خاصي که بلافاصله پس از تمرين مصرف مي کنيد قند زيادي گنجانده و در وعده هايي که در هنگام شب و در نزديکي زمان خواب خود مصرف مي کنيد قند کمتري مصرف کنيد.

رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی رژیم غذایی مناسب پاورلیفتینگ رژیم غذایی پاورلیفتینگ برنامه غذایی پاورلیفتینگ برنامه تغذیه ای بدنسازی

رژیم غذایی شماره دو

دستور دوم که کمتر نيز مورد مصرف بوده است مبتني بر چربي بالا، قند کم و پروتئين کافي است به طوري که بايد 30 الي 40 درصد از کل کالري مصرفي روزانه را از چربي ها، در حدود 40 الي 50 درصد از کل کالري مصرفي در طول روز را از پروتئين ها و 10 الي 30 درصد از آن را نيز از قندها بگيريد.
متخصصين اين دستور مصرف را براي کساني که قصد کم کردن از چربي هاي زايد بدن خود را دارند توصيه مي کنند! بسياري از ورزشکاران رشته هاي قدرتي از ترکيبات شميايي و از مکمل هاي مختلف براي تشديد فرايند چربي سوزي در دوران کات استفاده مي کنند اما من به دليل اينکه اين دسته از ترکيبات منجر به تحليل رفتن بافت هاي عضلاني شده و منجر به از دست رفتن آب بدن و همين طور هم منجر به از دست رفتن شادابي و طراوت عضلات مي شوند استفاده از اين ترکيبات را براي ورزشکاران توصيه نکرده و استفاده از مواد غذايي و رژيم هاي غذايي مناسب و همين طور هم استفاده از روش هاي طبيعي براي کم کردن از ميزان چربي زايد موجود در بدن را پيشنهاد و توصيه مي کنم.

بدون مکمل نتیجه ای نخواهید گرفت!

امروزه پیدا کردن کردن مکمل اصلی و مرغوب کار بسیار سخت و دشواری است. افراد زیادی تا کنون قربانی استفاده از مکمل های بی کیفیت ورزشی شده اند که این امر سبب بی اعتمادی مردم نسبت به ورزش بدنسازی و همچنین مکمل های تغذیه ای بدنسازی شده است؛ اما یکی از مهم ترین نکات برای پیشرفت در این رشته ورزشی استفاده از مکمل های تغذیه ای است.

مکمل های پروتئینی گلوتامین کراتین گلوکزآمین و Chondroitin

اصلی ترین مکمل های تغذیه ای هستند که لازم است تا شما برای تقویت بدن خود و پیشرفت در این رشته ورزشی، یعنی پاور لیفتینگ مورد استفاده قرار دهید.

در این باره بیشتر بخوانید: نکاتی که در ورزش بدنسازی باید مد نظر داشته باشید

گردآوری و تدوین حسن جوانبخت

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام مجاز است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی مناسب برای رشته پاورلیفتینگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..