تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اما و اگرهای آلودگی آب روستای امیرآباد بجنورد

ساعت: 14:48 منتشر شده در مورخ: 1396/03/01 شناسه خبر: 1111058

چندی پیش که برای گرفتن گزارش به روستای امیرآباد از دهستان گیفان رفته بودیم گلایه های مردم روستا از گل آلود بودن آب روستا و غیر قابل استفاده بودن را شنیدیم، در کنار سایر مشکلاتی که داشتند، نداشتن آب سالم بزرگترین مشکلشان بود که بعد از برگشت از روستا پیگیر مشکلاتشان شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه ساجده، امیرآباد (بجنورد)، روستایی از توابع بخش گرمخان شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی ایران است. این روستا در دهستان گیفان قرار دارد و براساس سرشماری سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385 جمعیت آن 288 نفر ( 68 خانوار) بوده است.

در گفتگو با چند تن از بانوان این روستا مطرح شد: در خود روستا مرکز بهداشت نداریم و اگر مشکلی یپش بیاید باید به روستای قلعه جق برویم.

خانم دیگری گفت: در روستای ما مدرسه فقط تا مقطع ابتدایی وجود دارد که تا سال گذشته همه بچه ها در یک کلاس بودند و امسال به علت بالابودن جمعیت دانش آموزان دو کلاسه شدند و مجبوریم برای ادامه تحصیل بچه ها را به روستای قتلیش بفرستیم، که دوری مسیر در فصل های زمستان و پاییز که هوا سردتر است مشکلات زیادی را برای ما پیش آورده است.

از دیگر مشکلات روستا این است که خطوط تلفن همراه آنتن ندارد.

ولی الان بزرگترین مشکلشان رسیدگی به اوضاع آب روستا است که شدیدا گل آلود است و بیماری های زیادی را برای مردم روستا پیش آورده است.

صفدر زمانه ساز، دهیار روستای امیرآباد در رابطه با مشکل آب روستا گفت: گل آلود شدن آب روستا به خاطر بهسازی چشمه است،چرا که لوله های آب از زمین های کشاورزی عبور می کنند و به علت نشت آب های کشاورزی در زمین باعث گل آلود شدن است.

شرکت آب فاضلاب روستایی هیچ کمک مالی به ما نکرد و ما برای بهسازی چشمه آب روستا مبلغ 15 میلیون تومان از هزینه دهیاری را استفاده کردیم تا چشمه را لای روبی کنیم و 400 متر تعویض لوله داشتیم.

هزینه های مربوط به درست کردن آب روستایی بر عهده  شرکت آب و فاضلاب روستایی است ولی متاسفانه حمایت نکردند حتی زمانی که مردم لوله کشی کردند از جهاد کشاورزی لوله ها را گرفتند.

 

 

الان با پیگری هایی که انجام دادیم هزینه هایی که از دهیاری مورد استفاده قرار گرفته است، با بخش اداری حصار گرمه خان قراردادی بین ما و آب روستایی  بسته شده است، که این مبلغ به صورت امانی در دست آن ها باشد تا در صورتی که اعتبار داشتند مبلغ را به ما برگردانند.

اسماعیل پهلوانی، مدیر امور آبفار شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگر ما ادامه داد:  امیرآباد دو چشمه دارد که هر دو لوله گذاری شده اند و به خاطر اینکه یک چشمه در مسیر زمین های کشاورزی اطراف است آب نفوذ می کند و برای بررسی این مشکل توافق نامه ای بین دهیاری امیر آباد و شورای حصار گرمه خان برای بهسازی آب چشمه بسته شده است.

 

 

هم اکنون حدود یک ماه است که کار را آغاز کرده ایم و حدود 3 تا 4 متر خاک برداری انجام شده است و به صورت قنات استاندارد در آورده ایم.

وی ادامه داد: این عملیات تا 15 خرداد ماه پایان می پذیرد و مشکل گل الود بودن آب روستا حل می شود.

رحمانی

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اما و اگرهای آلودگی آب روستای امیرآباد بجنورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..