تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توت فرنگی را به عنوان دارویی طبیعی نوش جان کنید

توت فرنگی ، میوه ای شبیه توت است ولی کمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. اثرات دارویی و خواص توت فرنگی بسیار گسترده بوده و از بیشتر قسمتهای این گیاه استفاده دارویی به عمل می آید. قسمت‌هایی از بوته توت فرنگی که مورد استفاده دارویی و پزشکی قرار می گیرند، عبارتند از: میوه، برگ و ریشه. برگ و ریشه این گیاه، حاوی مقدار قابل ملاحظه ای تانن است و به عنوان داروی ضد اسهال و ادرارآور استفاده می شود. توت فرنگی به صورت خوردن میوه خام و تازه، جوشانده، مربای توت فرنگی، شربت و بستنی توت فرنگی مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص توت فرنگی برای سلامت انسان

توت فرنگی یکی از مهمترین ریزمیوه های مناطق معتدله اسـت که در دهه های اخیر در زمـره تولیـدات مهـم و تجـاری قـرار گرفته است. این محـصول بـه دلیـل عطـر، طعـم و محتویـات سرشار از ویتامین آن به خوبی شناخته شده و جایگاه خـود را در رژیم غذایی میلیونها نفر در جهان پیـدا کـرده اسـت. برخی از مهمترین خواص توت فرنگی بر سلامت انسان به طور خلاصه عبارتند از:

درمان یبوست

یکی از مهمترین خواص توت فرنگی تاثیر ان بر درمان یبوست است. توت فرنگی سرشار از فیبر بوده و بنابراین برای رفع یبوست و لینت مزاج مفید است.

پشگیری از سرطان و کمک به درمان آن

از دیگر فواید مصرف توت فرنگی پیشگیری از بروز انواع سرطان و کمک به درمان آن میباشد. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و رشد سلولهای سرطانی را در بدن کاهش میدهد و با افزایش سیستم ایمنی بدن به پیشگیری از بروز انواع سرطان در انسان کمک میکند.

سفید کردن دندانها

یکی از خواص توت فرنگی خاصیت جرم زدایی و سفید کردن دندانها است. مالیدن توت فرنگی تازه به دندانها با عث زدودن جرم و سفید شدن دندانها میگردد. توت فرنگی بهترین سفید‌کننده طبیعی دندان ها‌ست. توت فرنگی حاوی ترکیبی به نام اسید مالیک است که خاصیت سفید کنندگی دارد و در بسیاری از خمیردندان ها استفاده می شود. به علاوه ویتامین C موجود در این میوه پلاک های دندان را از بین برده و سبب درخشندگی می شود. ضمنا بهتر است بدانید توت فرنگی علاوه بر اسید مالیک حاوی اسید سیتریک است که می تواند سبب کاهش استحکام مینای دندان ها شود. هرچه توت فرنگی رسیده تر باشد میزان غلظت اسید مالیک آن نسبت به اسید سیتریک بیشتر می شود. بنابراین برای سفیدکردن دندان ها، از توت فرنگی رسیده استفاده کنید.

درمان دیابت

توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید. توت فرنگی یکی از میوه های مناسب برای افراد دیابتی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

شادابی و سلامت پوست

از دیگر خواص توت فرنگی تاثیر شگرف آن بر سلامت و زیبایی پوست است. استفاده از ماسک تهیه شده با توت فرنگی باعث کاهش چین و چروک پوست میشود. ویتامین ث موجود در توت‌فرنگی در تولید کلاژن بسیار حائز اهمیت است. همین که سن‌مان بالا می‌رود بدن‌مان کولاژن کم‌تری تولید می‌کند و این امر به تولید چین و چروک منجر می‌شود. از اینرو مصرف توت فرنگی توت‌فرنگی به کاهش سرعت سالخوردگی پوست کمک می‌کند.

کاهش خطر حمله قلبی و فشار خون

خوردن توت فرنگی به کاهش حمله قلبی کمک میکند. توت فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم فراوان باعث کاهش فشار خون شده و برای تنظیم فشار خون مفید است. از اینرو با کنترل فشار خون به کاهش خطر حمله قلبی نیز کمک خواهد کرد. خوردن این میوه به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه میشود.

احساس آرامش

ایجاد حس ارامش و کاهش افسردگی از دیگر خواص توت فرنگی برای سلامت انسان میباشد. توت فرنگی سرشار از اسید فولیک میباشد. این ماده مفید غذایی به همراه سایر املاح معدنی نظیر منیزیم موجو در آن تنش‌های عصبی، گرفتگی عضلانی و افسردگی و استرس را کاهش میدهد. خوردن شربت توت فرنگی ضداسترس بوده و علاوه بر آرامشی که همراه دارد می‌تواند برای سایر اعضای بدن هم مفید باشد.

افزایش سلامت دوران بارداری

همان طور که ذکر شد، توت فرنگی حاوی مقادیر فراوانی اسید فولیک است بنابراین مصرف آن در دوران بارداری بر حفظ سلامت جنین موثر است. فولیک اسید موجود در توت فرنگی نقش مهمی در شکل گیری اندام های جنین مانند قلب و مغز داشته و آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه های قرمز رنگ آن مانند فلاونوئید و آنتوسیانین در افزایش قدرت دفاعی بدن زن باردار و زایمان راحت موثر است. با توجه به توضیحات ارائه شده باید گفت که مصرف توت فرنگی برای جنین و مادر در دوران بارداری نیز بسیار مفید است.

منبع: مجله اینترنتی ستاره

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توت فرنگی را به عنوان دارویی طبیعی نوش جان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..