تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجتماع نمایشی در عربستان سعودی هیچ ارزشی نداشت/ دولت آمریکا هیچ‌وقت با تروریسم مقابله نکرده است/ برای تست موشک‌هایمان منتظر اجازه آمریکایی‌ها نخواهیم بود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل در سالن اجلاس سران با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.

روحانی در ابتدای سخنانش اظهارداشت: ملت بزرگ ایران بزرگ‌ترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشت. 42 میلیون جمعیت که اگر می‌توانستند رأی همه آنهایی که در صف بودند اخذ کنند به 45 میلیون هم می‌رسید و من می‌خواهم بگویم حضور 45 میلیونی ملت ایران پای صندوق‌های رأی یک حضور بی‌نظیر در ایران است.

وی افزود: مردم با این حضور و انتخاب خواستند بگویند در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده، هیچ گروه تفکر، جناح و ایده‌ای قابل هضم نیست. همه حضور دارند و از همه باید برای ساخت ایران پرآوازه بهره بگیریم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: مردم ایران در این انتخاب در تراز بالاترین دموکراسی‌های جهان حضور پیدا کردند. مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند، مردمی که در روستاها با مشکلات زندگی می‌کنند، اما به پول نه گفتند.

روحانی یادآور شد: مردم به خوبی اعلام کردند که ما می‌فهمیم که آب شور عطش را رفع نمی‌کند. مردمی که به فکر انتخاب هستند به درآمد 2.5 برابری تخیلی نه گفتند.

وی خاطرنشان کرد: نه‌ی مردم به فریبکاران، مهم‌ترین بخش بود. تلاش کردند به مردم بگویند دین آنها در خطر است. می‌خواستند بگویند سند 2030 علیه دین مردم است، سندی که نه ما نه هیچ کشوری آن را امضا نکرده است. سندی که به عنوان یک توصیه است، سندی که دولت یازدهم به‌‌صراحت نوشته است با قانون، دین، اخلاق و فرهنگ ما سازگار نیست. ما نمی‌پذیریم و کن لم یکن است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم ما به دین و فرهنگ خود بسیار حساس هستند، اما دروغ‌هایی که گفته شد کارساز نبود. مردم به تخریب سخنان غیردقیق نه گفتند و به وحدت، اتحاد، تعامل، تعادل، عقلانیت و اعتدال آری گفتند.

روحانی خاطرنشان کرد: مردم ما به رسانه‌ها و قوای دیگر علاقمند هستند اما نمی‌پذیرند یک نهاد ملی و یا حتی فراملی به فروملی و جناح تبدیل شود.

وی تصریح کرد: مردم گفتند ما احترام نهادهای خودمان را حفظ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد یک گروه اندک یک نهادی را که متعلق به همه مردم است صاحب شود. ولایت فقیه متعلق به همه مردم است نه یک گروه خاص. مردم پایین آوردن مقام رهبری، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح را نه گفتند.

رئیس‌جمهور گفت: سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به کل ملت ایران تعلق دارند. مردم خواستند اعلام کنند ما یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود. ترانه و صدای موسیقی همه مردم ایران یکسان بود. همه اقوام، روستایی و شهری مثل هم رأی دادند و گفتند ما برای پیشرفت کشور و اقتصاد کشور عقلانیت و اعتدال را انتخاب کردیم.

ئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند اقتصاد ما بدون رقابت معقول اقتصادی که رقابت بر مبنای کیفیت محصول باشد، نه بر مبنای قدرت سیاسی یا امنیتی آنگاه است، پیشرفت می‌کند.

وی افزود: مردم ما به برنامه رأی دادند و می‌دانستند که اقتصاد و اشتغال در سایه سرمایه‌گذاری امکانپذیر است و سرمایه‌گذاری در سایه امنیت و آرامش و آزادی امکانپذیر می‌شود. 

روحانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تعامل سازنده با جهان امکانپذیر است، مردم ما خواستند بگویند هیچکس حق ندارد سلیقه خود را به دیگران تحمیل کند همه باید تابع قانون باشیم هیچ فرد و نهادی برای قانون نمی‌شناسیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: سلیقه‌ها به جای خودش محترم است اما تحمیل سلیقه معنا و مفهومی ندارد. مردم ما انقلاب کردند و از ما بهتر معنی  انقلاب را می‌فهمند. این مردم ما بودند که در انقلاب همه در کنار هم در خیابان‌ها گفتند استقلال آزادی جمهوری اسلامی و انقلاب غیر از این سه کلمه نیست.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم ما انقلابی هستند هیچکس حق ندارد که انقلاب را به درون خیمه خود بکشاند انقلاب آسمانی است بر سر همه ما، دین و اعتقادات آسمانی بر سر همه ما است همه ملت ما نسبت به دین و اعتقاداتشان و فرهنگ ملی‌شان حساس هستند.

روحانی ادامه داد:‌انتخابات ما یک پیام داشت و مردم ما خواستند بگویند که ای همه مسئولان! مردم را باور کنید. مردم قدرت ملی هستند، مردم یعنی فرهنگ ایرانیت و اسلامیت، مردم یعنی انقلاب اسلامی و دموکراسی، لذا باید جوان‌ها را باور کنیم و زنانننما را قبول داشته باشیم. اقوام را هم به همینگونه.

وی بر همین اساس اضافه کرد: باید مرزنشین‌هایمان را باور کنیم و رأی مرزنشین‌ها و روستائیان و حاشیه‌نشین‌های کلانشهرها را ببینید و آنکه در فشار و زحمت هستند و ما برای آینده خود و سرنوشتشان پای صندوق آمدند مردم خواستند بگویند پیشاپیش 40 سال انقلاب را جشن گرفتیم.

وی تصریح کرد: مردم خواستند بگویند ما برای قرن آینده یعنی سال 1400 خودر ا آماده کرده‌ایم و به ملت‌های منطقه بگویند ما در کنار شما هستیم. دولت دوازدهم در کنار شماست،و تروریست را به حول و قوه الهی ریشه‌کن خواهیم کرد.  ما در طول 4 سال آینده ثبات را به منطقه برمی‌گردانیم.

روحانی ادامه داد: ملت ایران این را برمی‌گرداند، ما خواستیم به جهانیان بگوییم ما با احترام متقابل و منافع مشترک حاضریم با هم تعامل و همکاری کنیم و به دنیا بگوییم که پیشرفت منطقه بدون وحدت و هماهنگی امکانپذیر نیست.

وی افزود: پیام انتخابات ما در مجموع همبستگی ملی و گفت‌وگوی بین‌المللی بود. 

ئیس‌جمهور در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه 4 سال گذشته شما خود را حقوقدان نامیدید و اینکه گفتید وکیل ملت هستیم، منظور شما از این عبارت چیست و اینکه آیا می‌توانیم نماد این تعبیر را احقاق کامل حقوق مصرح در قانون بدانید، گفت: یکی از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در همه زمینه‌ها بوده است و این احقاق حقوق را ما باید در سایه انسجام ملی و اجماع ملی به دست آوریم.

وی افزود: ما اگر در زمینه هسته‌ای توانستیم موفق شویم، همه مردم ما پشت سر رهبری جمع شدند یک انسجام ملی و اجماع ایجاد شد و دولت توانست از قدرت ملی مردم در صحنه بین‌المللی به خوبی استفاده کند.

وی همچنین تصریح کرد: ما توانستیم از تحریم هسته‌ای عبور کنیم برای اینکه سایر حقوق ملت را هم پاس بداریم راهش همان انسجام ملی و اجماع همه قوایی کشور پشت رهبری است که ان‌شاءالله این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  در دیدار اخیری که بین سران کشورهای عربی و اسلامی و ترامپ بود، ایران مجدداً به حمایت از تروریسم متهم شد آنها شرط گذاشتند که بازگشت ایران به جامعه جهانی در این نهفته است که ایران از حمایتش از جبهه مقاومت به ویژه از حزب‌الله دست بردارد. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟، عنوان کرد: اجتماع در عربستان به اعتقاد من یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی و عملی نداشت از این نمایش‌ها قبلا هم عربستان سعودی درست کرده بود برای مبارزه با تروریسم جلسه و اینکه پول ملتی را به یک ابرقدرتی دادند مسئله تروریسم حل نمی‌شود. 

وی ادامه داد: آن کسی که در این منطقه توانسته در برابر تروریسم بایستد ملت عراق، سوریه و لبنان بوده است و همچنین ملت ایران از طریق دیپلمات‌هایش و مستشاران نظامی خود به این دو ملت بزرگ و سایر ملل کمک کرده است و خواهد کرد.

رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد: چه کسی باعث شد که امروز داعش در شهرهای بزرگ عراق، مستقر نباشد جزء ملت عراق؟ چه کسی باعث شد که امروز داعش در دمشق نباشد جزء ملت سوریه؟ ملت‌های منطقه در برابر تروریسم ایستادگی کردند و البته ایران در کنار آنها بوده و خواهد بود. 

وی با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند در این منطقه ادعا کند که بدون ایران ثبات منطقه حفظ خواهد شد و بدون ایران در این منطقه امنیت کامل مستقر خواهد شد، تصریح کرد:  چه کسانی به تروریست‌ها جنگیدند، سوری‌ها، عراقی‌ها،‌ایرانی‌ها و آنهایی که لازم بود مستشاری کنند مانند حزب‌الله و در کنار این‌ها روسیه  اما بقیه چه کردند؟ چه کسانی به تروریست‌ها پول دادند و می‌دهند و از آنها حمایت می‌کنند؟‌آنهایی که از تروریست حمایت کردند نمی‌توانند ادعای مبارزه با تروریست بکنند فکر هم نمی‌کنم مردم آمریکا حاضر باشند خونی که در 11 سپتامبر دادند با میلیاردهایی که از خرید اسلحه است مبارزه کنند حتما مردم آمریکا با تروریست‌ها مخالفند و می‌خواهند تروریست نباشد.

وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله یک گروه است که قابل قبول و مورد اعتماد مردم لبنان که در مجلس و  دولت لبنان با رأی مردم حضور دارد و مورد احترام همه مردم لبنان است حتی غیرمسلمانان و مسیحیان بنابر این با اتهام زدن کاری حل نمی‌شود ما باید صادقانه با تروریست مبارزه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در وعده‌های انتخاباتی اخیر وعده‌های متنوعی برای بهتر شدن اوضاع کشور دادید از جمله اینکه وعده دادید طرح کارورزی در 100 روز اول دولت دوازدهم اجرا شود، وام مسکن زوجین را به 200 میلیون تومان افزایش دهید، به بیکاران هم وعده دادید که در طرح کارورزی یک سوم حقوق را پرداخت می‌کنید، سالیانه 200 هزار مسکن روستایی ایجاد خواهید کرد، فقر مطلق را تا پایان این دولت برطرف خواهید کرد همچنین وعده دادید برای محرومان مسکن اجتماعی می‌سازید و تورم تک‌رقمی را در این دولت حفظ خواهید کرد، ماهانه به 8 تا 10 میلیون نفر سبد غذایی بدهید و یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی هزینه می‌کنید و همچنین با ریشه فساد در این دولت مبارزه خواهید کرد و تا پایان دولت دوازدهم قاچاق را حذف خواهید کرد و صادرات غیرنفتی را دو برابر می‌کنید و سالیانه 95 هزار شغل ثابت و پایدار ایجاد می‌کنید.سوال من این است که چقدر در این وعده‌ها جدی هستید و چه موقع به مردم گزارش خواهید داد که به این وعده‌های خود عمل کرد‌ه‌اید؟

روحانی در جواب گفت: آیا شما همه اینها را می‌گویید که من جواب دهم؟ حالا سؤالتان را بفرمایید؟ متشکرم که برخی از وعده‌های مرا که در دوران انتخاباتی گفته بودم تکرار کردید البته بعضی‌هایش هم دقیق نبود. البته من کاری به کلیت بحث‌ها ندارم ولی من وعده‌هایی در انتخابات دادم و درست می‌فرمایید و همه تلاشم این است که به وعده‌هایم عمل کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه در دولت یازدهم به مردم وعده دادم کوشیدم که به آنها عمل کنم و به حمدالله تا حد بسیار زیادی موفق بودم البته می‌دانید که در آن دوره ما دچار کاهش قیمت نفت شدیم و مشکلاتی هم داشتیم اما در عین حال مردم کمک کردند و قدم‌های خوبی را برداشتیم. 

روحانی با تأکید بر این که حتماً در این دولت موارد مطرح شده در سؤال این خبرنگار از جمله درباره صادرات  غیرنفتی را برنامه‌ریزی و تلاش خواهد کرد، گفت: برنامه ما این است که سالانه 25 درصد یعنی در طول 4 سال صد درصد به دو برابر برسد و یک چنین هدف‌گذاری در ذهن دولت است که امیدواریم بتوانیم ‌آن را محقق کنیم و به اعتقاد من با شرایطش شدنی است.

وی، خاطرنشان کرد: بله ما به دنبال اشتغال هستیم البته شما درباره عدد اشتباه لپی کردید و فرمودید 95 که درست آن 950 هزار است یعنی سالانه 950 هزار شغل که در برنامه 5 ساله‌ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است آمده است. البته آنجا آمده است به شرط‌ها و شروط‌ها و شرایط آن ذکر شده است.

رئیس جمهور، عنوان داشت: در برنامه گفته است که چه مقدار ما باید در سال سرمایه‌گذاری بکنیم تا بتوانیم 950 هزار شغل را به دست بیاوریم. در آنجا گفته است که 770 هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری شود تا این شغل به دست بیاید.

روحانی افزود: همچنین در آنجا گفته شده است که از این 770 هزار میلیارد تومان 65 هزار میلیارد تومان باید سالانه سرمایه‌گذاری خارجی شود. بنابراین شروط آن ذکر شده است و همه تلاش ما این است که جامعه و روابطمان را با جهان به گونه‌ای نگه داریم که بتوانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم.

وی گفت: البته هر کاری دولت انجام می‌دهد با کمک و تلاش مردم امکانپذیر خواهد بود و بدون حضور و تلاش آنها امکانپذیر نخواهد بود. 

رئیس جمهور، بیان داشت: بله ما نسبت به افرادی که در فشار اقتصادی هستند یعنی همان 8 تا 10 میلیونی که گفته شد تلاشمان این است که مستمری‌شان را به سه برابر برسانیم که این کار را کرده‌ایم و شروع کرده‌ایم و در سال‌های آینده آن را بالاتر خواهیم برد. 

روحانی با اشاره به اینکه هدف ما این است که فقر مطلق را در پایان دولت دوازدهم یعنی سال 1400 ان‌شاءالله از بین ببریم، اضافه کرد: بر این مبنا تلاش خواهیم کرد و آنچه گفته‌ایم بر مبنای کارشناسی و برنامه‌ای بوده که به مجلس داده‌ایم و برمبنای برنامه‌ای بوده است که من به دولت دوازدهم داده‌ام.

وی گفت: من خودم را متعهد می‌دانم به برنامه‌ای که اعلام کردم و برای اجرای آن همه تلاشم را به کار می‌گیرم و از همه کمک می‌خواهم از همه رقبا کمک می‌خواهم و از همه آنهایی که در انتخابات رقیب من بوده‌اند از شخص آنها تشکر می‌کنم و از شخص آنها کمک می‌خواهم.

رئیس جمهور ادامه داد: از همه احزاب کمک می‌خواهم، از تمامی جناح‌ها کمک می‌خواهم، از همه آنهایی که مخالف من بوده‌اند و مخالف من هستم کمک می‌خواهم، چرا که ما برای ملتمان و کشورمان می‌خواهیم کار کنیم و همانطور که رهبری معظم در انتخابات فرمودند که اگر کسی نظام را هم قبول ندارد به خاطر کشورش پای صندوق بیاید، حال اگر کسی این دولت را هم قبول ندارد به خاطر ملت و کشورش بیاید تا همه به هم کمک کنیم و دست یکدیگر را بگیریم. حتماً آنچه من وعده‌ داده‌ام می‌کوشم با همه وجودم وعده‌هایم را محقق کنم.

روحانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از موضوعاتی که توسط ترامپ علیه ایران درباره فعالیت‌های ایران در سوریه، یمن و نیز موشک‌های بالستیک ایران و سخنانی که امروز در عربستان سعودی در مورد کشورمان مطرح شد، پرسید و واکنش رئیس جمهور را نسبت به این مسائل خواستار شد و نیز از احتمال گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری روحانی سؤال کرد، خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا در طول 40 سال گذشته مسیر پرپیچ و خمی را با هم طی کردند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از انواع شیوه‌ها علیه ایران استفاده کرده‌اند و همواره هم شکست خورده‌اند و ناموفق بوده‌‌اند از داستان طبس گرفته تا مداخلاتشان در جنگ هشت ساله و تا همه موارد از جمله فشارشان به ملت ایران از طریق تحریم.

رئیس جمهور عنوان داشت: شاید یک جا موفقیت نسبی به دست آوردند، آنجایی که در برابر ملت ایران سر فرود آ‌وردند و پای میز مذاکره با احترام با نمایندگان ملت ایران حرف زدند، آنجا ما به یک نتیجه برد - بردی رسیدیم که به اعتقاد من به نفع ایران، ‌آمریکا، 5+1 و به نفع جهان بود.

روحانی در ادامه گفت: آمریکا اگر راه دیگری را انتخاب کند دو مرتبه شکست خواهد خورد و هیچ تردیدی در این نیست.

وی تصریح کرد: دو نکته نسبت به دولت جدید آمریکا است یکی اینکه ما منتظریم این دولت یک استقراری از نظر فکری، موضع‌گیری و برنامه آینده استقرار پیدا کند و امیدوارم که بتواند به یک استقراری برسد تا ما بتوانیم دقیق‌تر نسبت به گروه حاکم در واشنگتن قضاوتی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: نکته بعدی آن است که آمریکایی‌ها متأسفانه نسبت به منطقه ما اشتباه کرده‌اند؛ آن وقت که به  افغانستان، عراق حمله کردند اشتباه کردند و آن زمان که ما را تحریم کردند هم اشتباه کردند.

انی گفت: در سوریه، در یمن اشتباه کردند و اگر یک موردی آمریکا درست عمل کرده است شما بفرمایید چرا که من سراغ ندارم؛ آمریکایی‌ها منطقه ما را نمی‌شناسند و اشکال این است و آنهایی که به آمریکایی‌ها مشورت می‌دهند متأسفانه  حاکمانی هستند یا منحرف می‌کنند آمریکا را و یا با پول افرادی را در آمریکا خریداری می‌کنند. 

وی گفت: من امیدوارم دولت آمریکا به فکر منافع مردم آمریکا باشد حتی اگر به فکر منافع آمریکا نیست. 

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید برای خروج از رکود که از مهمترین مباحث مناظرات انتخاباتی بود چه برنامه‌ای دارد و آیا در این راستا تغییراتی در کابینه خواهد داد یا نه، خاطرنشان کرد: من در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی گفتم که الان به کار بردن واژه رکود دقیق نیست برای اینکه در کشور وقتی دو فصل پشت سر هم رشد مثبت اقتصادی داریم دیگر رکود معنی ندارد.

روحانی بیان داشت: ما در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد مثبت اقتصادی بودیم و برای اولین بار پس از چشم‌انداز که مربوط می‌شود به سال 84 یعنی 12 سال پیش، ما برای اولین بار به همان رشدی رسیدیم که چشم‌انداز می‌گوید یعنی 8 درصد. 

وی با تأکید بر اینکه همه بخش‌های ما از رکود خارج شده است، بیان داشت: البته فقط در بخش مسکن در مشکل هستیم که باید از رکود خارج بشود.

رئیس جمهور عنوان داشت: برای رکود من هم در برنامه دولت دوازدهم نکاتی را ذکر کردم و هم اصولاً ما برای اقتصاد دو برنامه مهم داریم یکی برای توسعه و یکی دیگر برای حمایت.

روحانی افزود: در بخش توسعه می‌خواهیم اقتصاد کشور را بزرگتر کنیم و در این زمینه نیاز به سرمایه، مدیریت، تکنولوژی، روابط با جهان و صادرات غیرنفتی داریم که در همه این زمینه‌ها  دولت به برنامه‌هایش ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به همان صورتی که دولت توانست در سال 93 رکود را برای اولین بار بشکند بعد از دو سال رکودی که در سال 91 و 92 داشتیم و توانست رشد اقتصادی را تا امروز ادامه دهد، حتماً با برنامه‌هایش موفق خواهد بود که ما به سمت رونق اقتصادی حرکت کنیم. 

رئیس جمهور، تصریح کرد: ما اضافه درآمدهایی که در سایه برجام به دست آورد را تقسیم می‌کنیم و بخشی را برای بخش حمایتی و بخشی را برای بخش توسعه خواهیم گذاشت؛ ما راه‌حل را در این می‌بینیم که صندوق توسعه‌، بانک‌ها، بودجه و سرمایه خارجی در کنار هم قرار گیرد تا بتواند تحولی بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد به وجود بیاورد.

روحانی اظهار داشت: البته بخش دانش‌بنیان ما به طور مستقل کار خوبی تا به حال انجام داده و آن را تقویت خواهیم کرد و در زمینه حمایتی هم تلاشمان بر این است که فقر مطلق را تا پایان دولت دوازدهم از بین ببریم و نگذاریم آنهایی که حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر هستند حقوق و یا مستمری‌شان کمتر از تورم سالانه باشد و می‌کوشیم بیشتر از این میزان باشد.

** طرحی برای استخدام جوانان نخبه در همه وزارتخانه‌ها در سطح کشور به عنوان مشاورین وزرا مشخص کردیم

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاری، با طرح این سؤال که انتخابات به چه دلیل در کشور برگزار می‌شود؟‌ گفت: ما در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نظرات یکسانی در کشور نداریم، در کشور ما 80 میلیون جمعیت زندگی می‌کنند و نظرات متفاوتی دارند، اما بالاخره یکسری مسائل جزو اصول، فرهنگ، دین و قانون اساسی ماست و همه آن را قبول داریم.

وی اضافه کرد: اما یکسری موارد وجود دارد که ملت نظرات واحدی درباره آن ندارند، انتخابات به همین دلیل در کشور برگزار می‌شود، انتخابات برای این است که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و بگویند در 4 سال آینده چه راهی را اکثریت قبول کردند، در اینجا بحث من رأی 24 میلیون نفری که به بنده دادند یا آن 4 میلیون نفری که در صف‌ها ایستاده بودند و نتوانستند رأی دهند، نیست.

روحانی یادآور شد: بحث این است که اکثریت قاطع مردم ایران یک راهی را برای 4 سال آینده انتخاب کردند، این به آن معناست که همه این راه را پذیرفتیم، همانطور که بنده امروز رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستم، همه مردم ایران هم این را پذیرفتند، نه اینکه به این راه معتقد باشند و مخالف نباشند، اما اجرا بر این مبناست، یعنی باید بر مبنای رأی اکثریت، جامعه اداره شو؛ البته به منافع اقلیت هم باید توجه شود، حتما منافع جمعی و منافع ملی باید مورد توجه قرار گیرد، ما ادراه کشور بر مبنای نظر اکثریتی است که به بنده رأی دادند.

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره کارآمدی بیشتر دولت دوازدهم، توضیح داد: ما نیاز به نیروی جوان‌تری برای اداره کشور داریم، ما در دولت یازدهم در یک شرایطی قرار داشتیم‌، البته کلمه بحران خیلی تعبیر درستی نیست، اما 4 سال قبل تحریم‌ها و مشکلات وجود داشتند، با رشد منفی اقتصادی مواجه بودیم، خزانه خالی بود و انبارها خالی بودند فلذا شرایط خاصی داشتیم و ما نیاز بود از همه تجربه مدیریت کشور برای حل مشکلات استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور متذکر شد: در اینجا می‌خواهم به ملت ایران بگویم برخی از وزرایی که با بنده کار کردند، دو بار یا سه بار آنان را خواستم و از آنان خواهش کردم که بمانند، خودشان می‌گفتند دیگر سن ما اجازه نمی‌دهد و مسئولیت را به شخص دیگری واگذار کنید، اما بنده به خاطر تجربه‌ای که آنان داشتند و می‌دانستم آنان در این شرایط حساس باید کار را به دست گیرند، از آنان خواستم که بمانند.

وی تأکید کرد: اما امروز دیگر شرایط کشور تغییر کرده و معتقدم نه در دولت بلکه کلاً سن مدیریت در کشور باید کاهش یابد، به سازمان اداری و استخدامی کشور هم چند ماه قبل دستور دادم در این زمینه کار کند، برای اینکه بتوانیم سن مدیریت در کشور را 5 سال کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور متذکر شد: طرحی برای استخدام جوانان نخبه در همه وزارتخانه‌ها در سطح کشور به عنوان مشاورین وزرا مشخص کردیم تا در آینده مسئولیت را بر عهده بگیرند و روز گذشته در اولین جلسه هیأت دولت پس از برگزاری انتخابات به همه وزرا و معاونان 2 توصیه کردم، یکی به کار گرفتن جوانان و دیگری به کار گرفتن بانوان،

روحانی همچنین گفت: این 2 مورد توصیه اصلی بنده در هیأت دولت بود و امیدوارم با نیروی جوان و فعال و با حضور همه ملت در سراسر کشور بتوانیم هم دولت کارآمدتر و هم حرکت پرشتاب‌تری به سمت اهداف ملی‌مان داشته باشیم و همانطور که گفتم امیدواریم در دولت آینده کم‌اشتباه‌تر هم باشیم.

ادامه دارد...

http://fna.ir/1DNWW ویدیو مرتبط



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجتماع نمایشی در عربستان سعودی هیچ ارزشی نداشت/ دولت آمریکا هیچ‌وقت با تروریسم مقابله نکرده است/ برای تست موشک‌هایمان منتظر اجازه آمریکایی‌ها نخواهیم بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..