تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باج دهی عربستان به آمریکا با خرید تسلیحات نظامی

 «حسین رویوران»، کارشناس مسائل منطقه در خصوص سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و برگزاری نشست عربی-اسلامی-آمریکایی در ریاض اظهار داشت : آمریکا، عربستان و دیگر کشورهایی که ترامپ در این دوره از سفرهای خود به آنها سفر خواهد کرد، هر کدام اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

وی افزود: ترامپ با شعارهای ضداسلامی و ضد مسلمانان سعی دارد در عربستان، فلسطین اشغالی و واتیکان چهره خود را نزد سران این کشورها بزک کند.

تلاش عربستان برای تشکیل ائتلاف عربی-اسرائیلی-غربی علیه ایران

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به هزینه هایی عربستان سعودی برای سفر ترامپ به ریاض و حضور سران ۱۷ کشور در نشست ریاض گفت: عربستان به دنبال این است که خود را به عنوان نماینده جهان اسلام معرفی و سران کشورهای حاضر در این نشست را به ائتلاف عربی-اسرائیلی-غربی علیه ایران ترغیب کند.

رویوران در ادامه تاکید کرد: تاکنون آمریکا به این مسئله چراغ سبز نشان نداده است، اما جو عمومی حاکم بر واشنگتن و حزب جمهوری خواه در آمریکا ضدایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه تشکیل ائتلاف عربی اسرائیلی وجود ندارد و مردم از اسرائیل متنفر هستند، به تحولات مصر اشاره کرد و یاد آور شد: بیداری اسلامی در مصر این تنفر کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی را به خوبی نشان داد، همین که نظام حاکم ضعیف شد و کنترل خود را بر جامعه از دست داد، مردم به سفارت اسرائیل حمله کردند. این نشان می دهد مردم منطقه از رژیم صهیونیستی متنفر هستند، با وجود اینکه مصر از دهه هفتاد پیمان کمپ دیوید را امضا کرده و یک آشتی سیاسی و مبادله سفارتخانه و سفیر بین تل آویو و قاهره وجود داشت، اما مردم ضد اسرائیلی بودند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: عربستان تلاش می کند با راه اندازی یک گفتگو بین فلسطین و رژیم صهیونیستی به کاهش تنش و بدبینی نسبت به رژیم صهیونیستی کمک کند، اما حساسیت نسبت به اسرائیل به حدی بالا است که قطعا این کار یک «انتحار سیاسی» برای عربستان خواهد بود.

ترامپ تصور می کند توان حل بحران سرزمین های اشغالی را دارد

رویوران با اشاره به سفر ترامپ به سرزمین های اشغالی عنوان کرد: ترامپ در سفر به سرزمین های اشغالی قرار است هم با نتانیاهو و هم محمود عباس جلسه ای سه جانبه برگزار کند، وی سعی دارد در حل بحران فلسطین ایفای نقش کند. پیش از این هیأتی از آمریکا به فلسطین سفر کرده بود و با محمود عباس و نتانیاهو دیدار کرد و تصور ترامپ بر این است که توان حل این بحران را از طریق آغاز گفتگو بین محمود عباس و رژیم صهیونیستی دارد.

وی با اشاره به قطعنامه ۱۸۵۰ و بحث دو دولت اظهار داشت: اگر اسرائیل بحث دو دولت را می توانست قبول کند، از اسلو ۱۹۹۳ تا کنون این کار را انجام می داد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: رژیم صهیونیستی با شهرک سازی نشان داد که حاضر به چشم پوشی از این سرزمین ها نیست و به دنبال اشغال زمین بیشتر از طریق شهرک سازی و اسکان یهودیان در این مناطق است.

وی همچنین انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را به رسمیت شناختن اشغال قدس دانست و تاکید کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتند با واکنشی گسترده در جهان اسلام رو به رو خواهد شد.

عربستان می خواهد با کمک آمریکا از لجن زار یمن خارج شود

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست های عربستان سعودی در منطقه اظهار داشت: عربستان که در یمن شکست خورده است و به دنبال این است که از آمریکا برای حمله و اشغال بندر حدیده که مهمترین بندر یمن در دریای سرخ است، کمک بگیرد.

رویوران همچنین در خصوص قرارداد خرید تسلیحات نظامی امضا شده بین واشنگتن و ریاض در سفر ترامپ به عربستان، تصریح کرد: عربستان سعودی سعی می کند باجی را به آمریکا بدهد تا آمریکا عربستان را از لجن زار یمن خارج کند. سعودی ها اکنون تلاش می کنند تا آبرومندانه از یمن خارج شود و می خواهد این کار را با کمک آمریکا انجام دهد.

فراهم شدن زمینه گفتگوی ایران و عربستان با تغییر سیاست های منطقه ای آل سعود

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه عربستان سعودی عنصر تهدید در منطقه است، گفت: عربستان سعودی در سوریه در راستای تهدید سرمایه گذاری کرده، همچنین در عراق و لبنان به دنبال بر هم زدن فضای عمومی بوده، در یمن که اعلام جنگ کرده است و به بحرین نیروهای سرکوبگر اعزام می کند.

رویوران با تاکید بر اینکه این رفتارها آل سعود قابل تحمل نیست، تصریح کرد: قطعا اگر عربستان رفتار خود را در منطقه تغییر دهد، زمینه گفتگو بین تهران و ریاض فراهم خواهد شد، اما اگر بر ادامه جنگ در یمن و اشغال بحرین اصرار بورزد، امکان گفتگو بین ایران و عربستان وجود نخواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باج دهی عربستان به آمریکا با خرید تسلیحات نظامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..