تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش یک پنجم جمعیت کیفری با استفاده از پابند الکترونیک

کاهش یک پنجم جمعیت کیفری با استفاده از پابند الکترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در کارگاه آموزشی سامانه نظارت و مراقبت الکترونیک (پابند الکترونیکی)که امروز(دوشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  زمانی که در سازمان زندان‌ها بودم سعی کردیم از تجارب موجود در سایر کشورها در ارتباط با پابندهای الکترونیک استفاده کنیم از این رو با انعقاد قراردادهایی  نمونه‌هایی از این پابندها را وارد کشور کردیم.

وی افزود: پس از آغاز فعالیتم در دادگستری تهران، دوستان تصمیم گرفتند که فناوری تولید این پابندها و نرم افزار مربوط به مراقبت الکترونیکی را هم بومی‌سازی و هم ارتقا دهند و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

 اسماعیلی ادامه داد:ما در مجموعه قضایی کشور سال هاست برای استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در فرآیند رسیدگی و اجرای حکم تلاش می کنیم. هدف ما در استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، صرفا کاهش جمعیت کیفری نیست بلکه در برخی جرایم سبک‌تر، فرد خطاکار با استفاده  پابند الکترونیکی از خانواده و جامعه جدا نمی شود بلکه با پی گیری از طریق این سامانه الکترونیکی، ضمن جلوگیری از خطای مجدد، می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

اسماعیلی تأکید کرد:  پیش‌بینی می‌شود در آینده با توسعه این سامانه، یک پنجم از جمعیت زندانیان را کاهش دهیم و زندانیان را در خارج از زندان تحت نظارت سامانه ها قرار دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش یک پنجم جمعیت کیفری با استفاده از پابند الکترونیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..