تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت دارد؟/تعارض قانونی؛ نوعی دام گستری است

سرهنگ ترحمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت دارد؟/تعارض قانونی؛ نوعی دام گستری استسرهنگ ترحمی رئيس اداره حقوقی پليس راهور ناجا  در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در ماده یک قانون نظام وظیفه آمده است که فارغ از استقلال و تماميت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ايران وجان و مال و ناموس مردم، انجام خدمت وظیفه عمومی، وظيفه دينی و ملی هر فرد ايرانی است و در اجرای اين وظيفه تمام  اتباع ذكور دولت جمهوری اسلامی ايران مكلف به انجام خدمت وظيفه عمومی برابر مقررات اين قانون است و در ماده 58 نظام وظیفه و 611 آیین دادرسی کیفری آمده است که نیروی انتظامی وظیفه دستگیری فردی را دارد که مشمول بوده و از رفتن به سربازی خودداری می کند.

وی افزود: در ماده 58 آمده است که تمام دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص معرفی مشمول به نظام وظیفه هستند، این درحالی است که در قانون 54 که مصوبه سال 1395 است آمده است که برای اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت مشمولان نیست.

 رئيس اداره حقوقی پليس راهور ناجا ادامه داد: قوانین موجود با هم در تناقص است چرا که نمی توان از یک سو گواهینامه را ارائه داد و بلافاصله هم دستگیرشان کنیم، این تناقص در قانون، نوعی دام گستری محسوب می شود.

 سرهنگ ترحمی در پایان گفت: ما ابهامات خود را به نظام وظیفه اعلام کردیدم و منتظر پاسخ مسئولان مربوطه هستیم تا بتوانیم قانون را به نحو بهتری اجرا کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت دارد؟/تعارض قانونی؛ نوعی دام گستری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..