تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید گندم امسال 11 درصد کاهش می‌یابد/ 1.5 میلیون تن کمتر از رقم خودکفایی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل فارس، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد درجدیدترین گزارش از سری گزارش‌های «چشم‌انداز محصولات و وضعیت مواد غذایی» پیش بینی کرد تولید گندم ایران در سال زراعی جاری شاهد افت 11.1 درصدی باشد و به 12 میلیون تن برسد.

تولید گندم ایران در سال 2016 به 13.5 میلیون تن رسیده بود که به گفته مقامات دولتی کشور با این رقم به خودکفایی در زمینه تولید گندم رسیده بود.

با این حساب، اگر رقم خودکفایی گندم را 13.5 میلیون تن در نظر بگیریم ایران امسال خودکفایی در این عرصه را از دست خواهد داد.

بر اساس این آمار، ایران در میان 14 کشور بزرگ تولیدکننده گندم در جایگاه 12 قرار دارد.

همچنین تولید گندم جهان در سال 2017 با افت 1.8 درصدی نسبت به سال قبل به 744.5 میلیون تن خواهد رسید.

بر این اساس، تولید گندم چین، بزرگ ترین تولیدکننده گندم جهان به 129 میلیون تن و هند به 95.5 میلیون تن و روسیه 74 میلیون تن می‌رسد که این 3 کشور در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/1MLW9G



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید گندم امسال 11 درصد کاهش می‌یابد/ 1.5 میلیون تن کمتر از رقم خودکفایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..