تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قانونی شدن تجارت تریاک در افغانستان شدنی نیست/ ضعف امنیتی افغانستان، عامل قاچاق مواد مخدر

افشار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

قانونی شدن تجارت تریاک در افغانستان شدنی نیست/ ضعف امنیتی افغانستان، عامل قاچاق مواد مخدرپرویز افشار معاون توسعه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اگر چه گفته هایی مبنی بر قانونی شدن تجارت تریاک در افغانستان به گوش می رسد اما این مسئله تنها یک طرح موضوع است که هیچگونه قابلیت اجرایی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا در برخی موارد از تریاک برای تولید محصولات دارویی و اقلامی که در صنعت سلامت مورد مصرف هستند، استفاده می‌شود.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: بر همین اساس هیئت بین المللی کنترل برد مواد مخدر از سال ها پیس میزان مواد مخدر طبی مورد نیاز را شناسایی کرده است.

افشار گفت: طبق سهمیه بندی مشخص شده میزان تولید هر یک از کشورها برای مصارف علمی کاملا واضح است.

وی تأکید کرد: کشورهای دارای سهمیه در تولید تریاک برای مصارف پزشکی در مزارعی اقدام به کشت می کنند که تحت کنترل دقیق و محافظت جدی و تحت نظارت سیستم های پلیسی و امنیتی هستند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از آنجا که حکومت افغانستان کنترل دقیقی بر امنیت کشور خود ندارد، در مسئله کشت ماده مخدر تریاک برای مصارف دارویی هم نمی تواند نقش نظارتی خوبی را ایفا کند؛ به همین دلیل میزان قاچاق مواد مخدر نیز در افغانستان بسیار قابل توجه است.

افشار ادامه داد: اگر افغانستان بدون مجوز برد بین المللی کنترل مواد مخدر اقدام به تجارت تریاک کند، این مسئله هیچ تفاوتی با قاچاق کنونی آن ندارد و اگر برای دریافت مجوز اقدام کند، سازمان مذکور در حال حاضر هیچ مجوز جدیدی برای قانونی شدن تجارت تریاک صادر نمی‌کند.

وی افزود: صدور مجوز جدید برای قانونی شدن تجارت تریاک منوط به کاهش سهمیه تولیدی سایر کشورهایی است که پیش از این مجوز را دریافت کرده اند.

گفتنی است؛ در حال حاضر برخی از کشورهای جهان مانند هند و فرانسه، مجوز کشت قانونی تریاک را دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قانونی شدن تجارت تریاک در افغانستان شدنی نیست/ ضعف امنیتی افغانستان، عامل قاچاق مواد مخدر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..