تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موزه ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند

مدیرکل میراث فرهنگی و #گردشگری استان #سمنان گفت: موزه ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند و مردم باید به این یادگارهای فرهنگی توجه داشته باشند.

به گزارش «آرتنا»، «حسین خواجه بیدختی» عصر روز گذشته و در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش و سفال در موزه شاهرود، افزود: تمامی اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های کشور دارای بارقه های فرهیختگی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی گفت: بر اساس این طرح، مالکان آثار تاریخی می توانند آثار خود را حفظ و نگهداری کنند و نیمی از هزینه مرمت نیز در اختیار مالکان قرار می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار توجه به موزه ها و حمایت بیشتر مردم از حفظ و نگهداری آثار تاریخی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز گفت: نمایشگاه نقش و سفال شامل 32 اثر برگزیده سفالینه های منقوش پیش از تاریخ است .

«حمیدرضا حسنی» افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در موزه شاهرود برپا شده است.

وی گفت: این سفالینه ها دارای نقوش مختلف حیوانی، انسانی، گیاهی، هندسی و ... مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند که از نقاط مختلف تاریخی ایران جمع آوری شده اند.

علاقمندان می توانند از امروز سی و یکم اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 عصر تا 20 از این نمایشگاه واقع در موزه شاهرود دیدن کنند.

این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و با هنرمندی"محسن میزاعلی" نقال برجسته کشوری اردیبهشت افتتاح شد.

موزه شاهرود در خیابان فردوسی، جنب شهرداری شاهرود واقع شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موزه ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..