تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهاجرانی، چراغ تابناک تاریخ فوتبال جوانان

کد خبر: ۵۳۶۰۳۴

۲۱۷۸  بازدید

تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان یکی از تیم های شایسته فوتبال ایران در دهه 70 میلادی بود که توانست 4بار قهرمان مسابقات جوانان آسیا شود.

ورزش سه: برای اولین بار ایران در سال 1968 با تیمی سالم در مسابقات شرکت کرد وناکام شد اما یک سال بعد با تیمی پر از تقلب در مسابقات شرکت کرده و سوم شد. علی پروین، فریدون معینی و...در این مسابقات بیش از 23 سال سن داشتند.

ایران از سال 1973 قدرتنمایی را در آسیا آغاز کرد و 4 بار متوالی قهرمان آسیا شد در سال 1977 اما ایران در تهران 4-3 به عراق باخت ودوم شد .در تاریخ فوتبال ایران 4 بار قهرمان آسیا شده وهر 4 بار با حشمت مهاجرانی صاحب این عنوان شدیم .بعد از جدایی مهاجرانی ورفتن او به تیم ملی بزرگسالان ، تیم ملی جوانان دیگر هیچ گاه رنگ موفقیت ندید.فوتبال ما از سال 1976 دیگر قهرمان آسیا نشد .در سال 1978 به خاطر تقلب در سن بازیکنان در نیمه نهایی حذف شدیم و در سال 1981 هم به خاطر استنکاف از بازی برابر تیم ملی فوتبال عراق، 5 سال از دور مسابقات کنار گذاشته شدیم .فوتبال جوانان ما در مسابقات سال 2000 آسیا رتبه چهارم در تهران را به دست آورده با مهدی مناجاتی به جام جهانی رفته وناکام شد اما دیگر هیچ گاه راهی این مسابقات نشد.

نگاهی به تیم های مختلف قهرمان در ادوار مختلف نشان از مروری تاریخی به این عرصه دارد ...

*1973:پرویز مظلومی،غلامحسین پیروانی، حجت خاکسار تهرانی و...
*1974:حسن روشن،ناصر نورایی، هادی آهنگران، علیرضا حیدری، علیرضا قشقائیان و...
*1975:حسن نظری، محمد دادگان،حسین راغفر و...
*1976:محمدزادمهر، حسین فرکی،ابراهیم قاسمپور،خادم پیر، بشکار و...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهاجرانی، چراغ تابناک تاریخ فوتبال جوانان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..