تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستورالعمل بهداشت محیط در 

دستورالعمل بهداشت محیط در برنامه به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر حفظ و ارتقای سلامت روزه داران در ماه مبارک رمضان گفت: دستورالعمل های بهداشت محیط در برنامه سلامت رمضان ابلاغ شد، در این ماه باید عوامل محیطی محل‌های برگزاری مراسم مرتبط با ماه مبارک رمضان از جمله آب مصرفی، مواد غذایی و بهداشت محیط محل کنترل شود، همچنین برنامه ریزی لازم به منظور کنترل عوامل محیطی کلیه مراکز و اماکن ضروری است.

وی افزود: در دستورالعمل ابلاغی بر انجام هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های امنای مساجد و اماکن معتبر که محل برگزاری مراسم مذکور و هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، مراجع قضایی، سازمان دامپزشکی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تاکید شده است.

سیاری با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در زمینه بهداشتی در ماه مبارک رمضان گفت: از معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده است ضمن اطلاع رسانی عمومی و همچنین مستند سازی مستمر از فعالیت ها، توجه ویژه به ثبت فعالیت‌های اجرایی برنامه در سامانه جامع مدیریت بازرسی و گزارش دهی مستمر طبق برنامه ابلاغی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نظارت بر مراکز تهیه غذا و شیرنی فروشی‌های زولبیا و بامیه عنوان کرد: توجه ویژه به نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی در محل‌های برگزاری مراسم، کنترل روغن در تهیه و طبخ غذا به ویژه شیرینی‌های سنتی از جمله زولبیا و بامیه، میزان نمک مصرفی در غذا و استفاده از نمک تصفیه شده ید دار و عدم استفاده از سنگ نمک در تهیه غذا و توجه به ایمنی مواد غذایی از جمله میزان و نوع نمک، روغن و مواد اولیه سالم مورد استفاده در تهیه غذا دردستورالعمل ابلاغی تاکید شده است.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل بهداشت محیط در برنامه سلامت رمضان، رعایت بهداشت فردی دست اندرکاران تهیه مواد غذایی (خوراکی و آشامیدنی) و نیز استفاده از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی و یا آلومینیومی ضروری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستورالعمل بهداشت محیط در »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..