تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش قالیچه‌ها و مرقعات نفیس کاخ گلستان برای نخستین بار

نمایش قالیچه‌ها و مرقعات نفیس کاخ گلستان برای نخستین بار

مسعود نصرتی مدیر کاخ گلستان گفت: 17 تخته از قالیچه‌های نفیس کاخ گلستان برای نخستین بار به مناسبت هفته میراث فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود. این قالیچه‌ها مربوط به دوره قاجار و پهلوی با طرح های محرابی، تصویری، لچک و ترنج است.  


وی افزود: جنس این قالیچه ها از ابریشم و پشم بوده و برای شهرهای اراک، تبریز و سنندج است. بافنده های آن مشخص نیست. همچنین همزمان با برپایی این نمایشگاه کتاب تصویری با عنوان «نمایشگاه قالیچه‌های کاخ گلستان» به دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی می‌شود که به معرفی این قالیچه‌ها پرداخته است. هم اکنون بیش از 350 تخته فرش و قالیچه در گنجینه کاخ گلستان وجود دارد که قرار است در زمان های مختلف به نمایش گذاشته شود.

نمایش 9 جلد از مرقعات نفیس خطی کاخ گلستان


مدیر کاخ گلستان با اشاره به نمایش 9 جلد از مرقعات خطی نفیس این مجموعه برای نخستین بار، اظهار داشت: این مرقعات با خط نستعلیق، ثلث و ... در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مربوط به استادان بنام و برجسته دوره صفویه و قاجار مانند میرعماد حسنی، اردشیر عبدالمجید طالقانی، میر علی هروی، میرزا اسدالله شیرازی بوده و تصاویر نقاشی آن اثر محمدباقر و صادق است. همچنین 15 تصویر منتخب از این مرقعات به شکل تابلو به نمایش گذاشته خواهد شد.


نمایش نخستین عکس سلفی دوره قاجار


نخستین عکس سلفی ناصرالدین شاه در عکسخانه کاخ گلستان دوم خرداد به نمایش گذاشته می شود.


مسعود نصرتی تصریح کرد: نمایشگاه «عکس های دوره ناصری» به مناسبت هفته میراث فرهنگی در کاخ گلستان برپا می شود. در این نمایشگاه تصاویر 30 قطعه عکس که توسط ناصرالدین شاه در سال 1307 و 1308 هجری قمری در  131 سال پیش گرفته شده است به همراه نخستین عکس سلفی ناصرالدین شاه به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/


 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش قالیچه‌ها و مرقعات نفیس کاخ گلستان برای نخستین بار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..