تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«اسلک لاین»؛ هیجان در ارتفاع!

کد خبر: ۵۳۲۷۱۴

۳۲۵  بازدید

هفته نامه همشهری جوان - زهره ترابی: «اسلک لاین» برخلاف اسم خارجی اش ماهیت خیلی پیچیده ای ندارد. عکسش را که ببیند متوجه می شوید هر کدام از ما در کودکی یکی دو بار مشابه این کار را انجام داده ایم.

شبیه همان تفریح بچگی های خودمان است. راه رفتن روی لبه نرده یا در حالت کم خطرتر راه رفتن روی جدول کنار خیابان. در اسلک لاین شما دو سر تسمه را به جای مطمئنی می بندید و روی آن راه می روید؛ همین.

تمام این ورزش در این کلمات خلاصه می شود. اما انرژی و هیجانی که پشت این چند کلمه ساده خوابیده خیلی بیشتر از این حرف هاست. برای این که با این ورزش بیشتر آشنا شویم از کیاوش شریفی کمک گرفتیم. او یکی از اولین کسانی بوده که در ایران اسلک لاین را شروع کرده و تا همین حالا هم خیلی جدی آن را ادامه داده.

اسلک لاین؛ هیجان در ارتفاع پست!

اینکه گفتی یعنی چه؟


از دور به نظر می آید که انرژی زیادی از انسان گرفته نمی شود. مردم با خودشان فکر می کنند راه رفتن است دیگر. حالا به جای این که روی زمین باشد روی یک تکه طناب است اما واقعیت قضیه این نیست. شخص موقع اسلک لاین کردن کالری زیادی می سوزاند و انرژی زیادی صرف همین عمل به ظاهر ساده می شود در نتیجه می شود از آن به عنوان روشی برای لاغر شدن هم استفاده کرد. وقتی برای اولین بار می خواهید اسلک لاین کنید، ارتفاع تسمه از زمین را زیر زانو در نظر بگیرید. طول تسمه را هم حدود دو تا سه متر انتخاب کنید و بسم الله بگویید و بروید روی تسمه.


کم کم که حرفه ای تر شدید، شرایط عوض می شود. می توانید طول تسمه را زیاد کنید و ارتفاعش از زمین را هم افزایش بدهید. تسمه های افراد مبتدی پنج سانتی متر پهنا دارد اما وقتی کارکشته شدید آن را با تسمه های 2.5 سانتی متری عوض می کنید.


در اسلک لاین تمام عضلات بدن درگیر می شود؛ مثلا شاید تنیس نیاز به مچ قوی داشته باشد یا ورزش دیگری پشت بازو بخواهد ولی اسلک لاین از انگشت پا تا فرق سر تمام عضلات را برای حفظ تعادل درگیر می کند. کسانی که تازه شروع می کنند شاید در ناحیه پشت کمر، روی پا و پشت پا احساس درد بکنند، چون بدن به این همه فشار و انقباض عضلات عادت ندارند. نگران نباشید این درد بعد از مدتی رفع می شود.

اسلک لاین؛ هیجان در ارتفاع پست!

چه وسایلی نیاز است و کجا باید تمرین کرد؟


یک تسمه اصلی داریم که روی آن راه می رویم. این تسمه نیاز دارد که به دو نقطه بسته شود. این دو نقطه در پارک می تواند دو تا درخت باشد. جغجغه هم وسیله ای است برای کشیدن تسمه. این وسیله که تسمه به آن وصل می شود سرش یک لوپ یا حلقه دارد که آن حلقه دور تنه درخت بسته می شود. هر پارکی که دو تا درخت محکم داشته باشد، زمین بازی شماست.


تسمه تان را به ساقه نهال نوپا نبندید. درخت ها باید حداقل ده پانزده ساله باشند و نشود با دست تنه شان را تکان داد. اگر که خانه تان بزرگ است و دو تا ستون وسطش دارد تحت نظر والدین می توانید تمرین کنید. هزینه ای که برای تهیه وسایل مورد نیاز باید انجام بدهید برای نمونه های وطنی حدود 270 هزار تومان است.

در نمونه وطنی همه وسایل به همراه سی دی آموزشی است که یاد می دهد باید تجهیزات را ببندید و چطور ورزش را شروع کنید. البته نمونه های خارجی هم وجود دارد که قیمتش بالای 700 هزار تومان است. شاید این مقدار هزینه زیاد به نظر برسد اما همین یک بار پول می دهید و همیشه و همه خانواده استفاده می کنید. چون معمولا این تجهیزات یک عمر کار می کنند و پارگی و خراب شدن در کارشان نیست.


حالت بدن باید چگونه باشد؟


دست ها باید باز باشد و همه مفصل ها از محل اتصال شکسته باشد، بدن هم باید کاملا آرام باشد و تمام عضلات رها شوند. اگر بدنتان را سفت و محکم نگه دارید، با هر لرزش طناب، بدنتان می لرزد و امکان دارد سقوط کنید. اما وقتی خودتان را رها کنید، ارتعاش در عضلات دفع می شود. موقع اسلک لاین نمی شود شوخی کرد یا این طرف و آن طرف را پایید. نگاهتان همیشه باید رو به جلو و انتهای طناب باشد. مکثی هم در راه رفتن وجود دارد چون مکث کردن مساوی است با افتادن.

اسلک لاین؛ هیجان در ارتفاع پست!

مربی از کجا پیدا کنیم؟


در این ورزش ما به آن تعریف مشخص مربی، کسی را نداریم. درواقع آن هایی که تجربه بیشتری دارند تجربه شان را به بقیه انتقال می دهند. فقط یک باشگاه مخصوص اسلک لاین در اراک وجود دارد که کارگاه آموزشی برگزار می کند و از شهرهای مختلف علاقه مندان را می کشاند آن جا. البته در بیشتر شهرها برای اسلک لاین مربی پیدا می شود. در تهران، همدان، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، تبریز، بوشهر، زنجان، خراسان شمالی و جنوبی مربی داریم.


ضمنا فوتبال را هم می شود بدون مربی یادگرفت چه برسد به اسلک لاین. تازه اگر در شهرهای کوچک زندگی می کنید که به مربی دسترسی ندارید ناامید نشوید.


کیاوش خودش با فیلم های آموزشی اینترنتی کار را شروع کرده و الان به این جا رسیده است. اگر «ایران اسلک لاین» را در اینستاگرام و تلگرام سرچ کنید به تیم کیاوش شریفی می رسید. آن ها آماده و مشتاق هستند تا به هر کس که سوالی در این زمینه دارد، کمک کنند.


تمام پیغام هایی که برایشان ارسال می شود توسط ادمین دسته بندی شده، به یکی از مسئولان ارجاع داده می شود. مثلا آن هایی که وسیله ای برای خرید می خواهند پیغام هایشان می رود زیر دست یکی، آن هایی که سوال دارند به یکی دیگر ارجاع داده می شوند و... اسلک لاین فدراسیون جهانی هم دارد و ایران اسلک لاین نماینده رسمی آن هاست که در فدراسیون حق رای هم دارد.

اسلک لاین؛ هیجان در ارتفاع پست!

تا کی نیاز به آموزش داریم؟
برعکس خیلی از ورزش ها اسلک لاین در مرحله ابتدایی نیاز به آموزش بیشتری دارد تا مرحله پیشرفته حرفه ای. مبتدی ها نحوه بستن تسمه و راه رفتن اولیه را از مربی یاد می گیرند اما حرفه ای ها معمولا خودآموز می شوند. کیاوش و تیمش هر بار که به ارتفاع می روند و های لاین می کنند یک نکته جدید را در مورد خودشان می فهمند. این ورزش کاملا به استایل بدن و حالت راه رفتن بستگی دارد و این همان چیزی است که از یک شخص تا شخص دیگر متفاوت است. هر کسی با یک روشی که فقط خودش با تمرین به دست می آورد، می فهمد چگونه باید تعادلش را حفظ کند در نتیجه کار زیادی از دست مربی بر نمی آید.

    برای همه: اسلک لاین به هیچ آمادگی بندی خاصی نیاز ندارد. حتی هیچ بیماری هم جلودار آن نیست. در ایران داریم نمونه هایی را که یک پایشان قطع شده اما سالک لاین می کنند. محدودیت سنی هم ندارد. از سن سه سال تا 103 سال می توانند این تفریح را انجام بدهند. چاق یا لاغر بودن یا بلند و کوتاه قد بودن هم تاثیری در آن ندارد. اگر بخواهید حرفه ای آن را دنبال کنید دیگر قضیه فرق می کند و باید بدنتان ورزیده باشد.


•    خطر دارد: اگر تجهیزات را درست نصب کنید نه. در بدترین حالت می خورید زمین و اگر تشک و چمن و وسیله نرمی نباشد دست و پایتان می شکند. اما چند سال پیش در برزیل دختری به خاطر محکم نکردن اصولی تسمه و پاره شدن آن مرد.

 اسلک لاین؛ هیجان در ارتفاع پست!


•    هم خانواده ها: «تریک لاین»، «میدلاین» و «های لاین» خانواده های اسلک لاین هستند. تریک لاین مخصوص انجام حرکات نمایشی است. میدلاین راه رفتن روی تسمه در ارتفاع بین سه تا 10 متر است. در های لاین و میدلاین موارد ایمنی کامل رعایت می شود و خود فرد هم توسط بعضی وسایل حمایت می شود. اسلک لاین ورزشی نیست که به طبیعت آسیب برساند چون تسمه دور درخت بسته می شود. در های لاین هم هر جایی میخ را نمی کوبیم و به جنس سنگ کوه یا ارزش تاریخی منطقه توجه می کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««اسلک لاین»؛ هیجان در ارتفاع!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..