تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۳۰۰ درصدی مقالات پزشکی کشور/ داروهای نازایی تقریبا تحت پوشش بیمه قرار دارد

آخوندزاده در مراسم سومین کنگره بین اامللی تولید مثل مطرح کرد؛

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاهین آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معاون وزیر عصر دیروز در مراسم سومین کنگره بین اامللی تولید مثل در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به رکود پژوهش‌های کشور در سال ۲۰۱۳ اظهار داشت: رشد علمی در سال ۲۰۱۳ کاهش داشته است و علت آن به خاطر برنامه ریزی‌های نادرست سالیان گذشته بوده است.

وی بیان کرد: مقالات پزشکی ۳۰۰ درصد رشد داشته و از ۱۷ هزار به ۴۰ هزار مقاله رسیده است و کمیت تحقیقات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد پیدا کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: داروهای نازایی تحت پوشش کامل بیمه تقریبا قرار گرفته و بودجه خوبی به مراکز درمانی و دانشگاه‌ها تزریق شده است.

روش IVF پایه گذار سلول‌های بنیادی در کشور 

محمدحسین نصراصفهانی رئیس کنگره جنین شناسی و تولید مثل با اشاره به پایه گذاری سلول‌های بنیادی اظهار داشت: روش IVFپایه گذار سلول‌های بنیادی است که برگزاری چنین کنگره‌ای با هدف ارتقای سطح علمی پزشکان انجام می‌شود.

افزایش تعاملات علمی در سومین کنگره تولید مثل

در ادامه مراسم معرفت غفاری نوین دبیر علمی کنگره گفت: افزایش تعاملات علمی در حوزه تولیدمثل یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره محسوب می‌شود که در این کنگره از بین ۱۸ پنل تخصصی، تعداد ۱۲ پنل مربوط به جنین شناسی است. 

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی، گروه‌های آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی، اورولوژیست و مامایی جز گروه های هدف این کنگره محسوب می‌شود که این کنگره ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته است.

راه اندازی ۱۵ مرکز درمان ناباروری در کشور 

در ادامه مراسم سید محمد کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: سلول‌های بنیادی، بافت و سلول‌های جنینی از پیشرفت قابل توجهی برخوردارند و چهار مجموعه شبکه فراهم آوری اهدای عضو، مراکز پیوند، سلول درمانی، فناوری تولید مثل و اهدای جنینبایکدیگر تعامل خوبی دارند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته چهار هزار پیوند عضو در کشور انجام شد که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه و ۸۰۰ پیوند کبد انجام شده است.

کاظمینی ادامه داد: هزینه‌های پیوند در یک دوره‌ای بین ۲۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار استو در حدود ۱. ۸ میلیارد دلار در خارج از کشور هزینه می‌شده است.

وی تاکید کرد: زوجین نابارور در مراکز دولتی ۸۵ درصد هزینه‌های درمان شان بوسیله دولت پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۱۵ مرکز ناباروری جدید تاسیس شده است؛ و تجهیزات و نیرو‌ها در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۳۰۰ درصدی مقالات پزشکی کشور/ داروهای نازایی تقریبا تحت پوشش بیمه قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..