تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن

کد خبر: ۵۳۵۷۶۲

۲۰۱  بازدید

دایره های بزرگ مجموعه ای از 12 سازه سنگی دایره ای شکل عظیم در اردن و سوریه می شود. باوجود اینکه آن ها بیش از 2000 سال قدمت دارند، توجه باستان شناسی کمی به سوی خود جلب کرده اند.

برترین ها: دایره های بزرگ مجموعه ای از 12 سازه سنگی دایره ای شکل عظیم در اردن و سوریه می شود. باوجود اینکه آن ها بیش از 2000 سال قدمت دارند، توجه باستان شناسی کمی به سوی خود جلب کرده اند و حتی در میان کارشناسان محلی تا حد زیادی ناشناخته مانده اند.

این دوایر در سال 1920 توسط خلبان بریتانیایی به نام لیونل ریس درحال پرواز برفراز بیابان های اردن کشف شدند. عکس هایی که او از این دوایر گرفت اولین عکس های هوایی باستان شناسی از این سازه ها بودند. به دلایل ناشناخته، کشف او نادیده گرفته و به سرعت فراموش شد. تا 60 سال بعد کسی دوباره به آن ها توجه نکرد. تنها در 10 سال اخیر، تلاش برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد آن ها آغاز شده است.

دوایر بزرگ از دیوارهای سنگی کم ارتفاع ساخته شده اند. آن ها تقریبا دایره است و قطرشان از 216 تا 360 متر می رسد. دایره در اصل هیچ ورودی نداشتند اما در طول قرن ها برخی دیوارها فروریخته اند. دو دایره جاده های رومی دارند که از میان آن ها عبور می کند و نشان می دهد آن ها 2000 سال یا بیشتر قدمت دارند. این دوایر بااستفاده از سنگ های محلی ساخته شدند اما چرا ساخته شدند هنوز یک راز است.

دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن  دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن  دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن  دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن  دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن  دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دایره های سنگی بزرگ و مرموز در اردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..