تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بادام زمینی را جدی بگیرید

بادام زمینی از خانواده نخود فرنگی و عدس می‌باشد. گل های آن روی زمین رشد می‌کنند و بدلیل سنگینی آنها به درون زمین نفوذ کرده و بادام ها در آنجا رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند.

فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبعی غنی از چربی های غیر اشباع شده است، نوعی چربی که در غذاهای مردم مدیترانه یافت می‌شود و برای سلامتی قلب مفید می‌باشد. مطالعات  انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده اند که این گیاه کوچک، دوست بسیار خوبی برای سلامت قلب است و به این دلیل که حاوی چربی های غیر اشباع شده می‌باشد باعث کاهش ریسک ابتلاء به بیماری های قلبی ـ عروقی می‌گردد. بادام زمینی حاوی مواد دیگری نظیر ویتامینE، نیاسین، فولات، پروتئین و منگنز نیز می‌باشد.

بادام زمینی رقیب میوه ها

بادام زمینی نه تنها حاوی اسید اولئیک، چربی مفید موجود در روغن زیتون، می‌باشد بلکه تحقیقات نشان داده اند که این گیاه خوشمزه مانند میوه ها منبعی از آنتی اکسیدان نیز است.

بادام زمینی و سرطان روده

مطالعات نشان داده اند که موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مانند فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز، که تاثیراتی ضد سرطان دارند. سرطان انتهای روده بزرگ دومین سرطان در کشور‌های در حال توسعه و سومین نوع سرطان در دنیا می‌باشد. بر اساس یک تحقیق ریسک ابتلا به سرطان روده در افرادی که بادام زمینی مصرف می‌کردند به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است.

جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا

۲۱ سال تحقیق بر روی رژیم تقریباً ۸۰ هزار زن نشان داده است که زنانی که حدوداً هر هفته یک گرم آجیل، بادام زمینی و یا کره بادام زمینی استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به سنگ صفرا در آنها حدود ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

جلوگیری از عارضه فراموشی

مطالعات انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده است که بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از مبتلا شدن افراد به بیماری آلزایمر (فراموشی) جلوگیری می‌نماید. محققان شیکاگویی بر روی تغذیه ۳ هزار نفر در رده سنی ۶۵ سال به بالا تحقیق کردند و سپس میزان فراموشی آنها را به مدت ۶ سال سنجیدند. کسانی که میزان بیشتری نیاسین در تغذیه آنها قرار داشت (۲۲ میلی گرم) به میزان ۷۰ درصد پیشرفت بیماری آلزایمر در آنها کمتر از کسانی بوده که از میزان کمتری نیاسین (۱۳ میلی گرم در روز) استفاده کرده‌اند./آخرین نیوز

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بادام زمینی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..