تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی نمایشگاه نقاشی خاكی و آسمانی در گالری شیرین

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشگاه دربرگیرنده 17 اثر نقاشی از تازه ترین آثار گودرزی دیباج است كه همگی زیبایی‌های اقلیم ایران زمین را به نمایش می‌گذارند. گودرزی دیباج نمایشگاه «خاكی و آسمانی» را این‌گونه توصیف می‌كند: در حالی كه فضای آثار به ظاهر رئالیستی است و تلاشی است برای روایتی از زیبایی‌های اقلیم تاریخی و فرهنگی سرزمین‌مان ایران، اما در پس این رنگ‌ها دریافتی عمیق و معناگرایانه‌ نهفته است كه شاید با چشم سر نتوان آن را مشاهده كرد.  

همچنین احمدرضا دالوند، منتقد هنری، درباره این نمایشگاه می‌گوید: مرتضی گودرزی دیباج با توجه به پیشینه تحقیق و تدریس و با پشتكار مثال‌زدنی‌اش به عنوان نقاش، ما را به تماشای چشم‌انداز‌های ایران  می‌برد؛ نه فقط با توجه به زیبایی بصری مناظر این سرزمین، بلكه با شوری كه در عمق كلبه‌ای، یا مناره‌ای سربرآورده از پیچ و خم تپه‌ای و یا با عبور مردمانی نجیب از كوره‌راهی روستایی....
 
مرتضی گودرزی دیباج، نقاش، محقق و منتقد هنری، دارای فوق‌لیسانس نقاشی و دكتری فلسفه هنر با 35 سال سابقه كار هنری است. علاوه بر فعالیت‌های هنری مرتضی گودرزی از وی علاوه بر مقالات متعدد تخصصی در زمینه هنر، تاكنون بیش از 12 اثر تألیفی و پژوهشی منتشر شده است كه از آن جمله می‌توان به: جست‌و‌جوی هویت در نقاشی معاصر ایران، هنر مدرن، تاریخ تطبیقی هنر در 4 جلد،  تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر، یك پرسش از هنر دینی و دغدغه‌های ناپیدا، آینه خیال، معرفت هنر معاصر، تجزیه و تحلیل آثار نقاشی كلاسیك و تجزیه و تحلیل آثار نقاشی مدرن اشاره كرد. دو سال پیش نیز جامعه هنری شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی گودرزی دیباج با عنوان «هجوم سكوت» در گالری ساربان بود. سردبیری مجله تخصصی بیناب، عضویت در گروه نقد هنر فرهنگستان هنر، عضویت در شورای پژوهش هنر كشور، تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شاهد، تهران و سوره از دیگر سوابق هنری است.  
      
نمایشگاه خاكی و آسمانی از روز 29 اردیبهشت‌ماه تا 3 خردادماه در گالری شیرین به نشانی: خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه سیزدهم، شماره 5 از ساعت  16 تا 20 روز جمعه و 11 تا 20 شنبه تا چهارشنبه پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری شیرین روزهای دوشنبه‌ تعطیل است.
 
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی نمایشگاه نقاشی خاكی و آسمانی در گالری شیرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..