تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حدود 1500 ساعت طلایی در اختیار کنکوری‌ها

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، موفقیت در آزمون سراسری و کسب یک نتیجه مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای است که در هر مقطع از زمان، باید متناسب با ویژگی‌های مطالعاتی و اهداف دوران مربوط باشد. در واقع بر خلاف تصور بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری، برنامه‌ریزی و مطالعه در هر مقطعی از زمان متفاوت بوده و باید براساس ویژگی‌های همان مقطع تنظیم شود. 
 
*** اصولی چهارگانه برای مطالعه در ماه‌های پایانی کنکور 
روش مطالعه برای جمع‌بندی مبحثی دروس نیم‌سال دوم متفاوت از سایر دوره‌هاست، این دوران علاوه بر اینکه متفاوت است دارای اهمیت بسیار زیادی نیز می‌باشد. 
 
محمدرضا پوردستمالچی مشاور درسی با بیان اینکه به‌طور کلی چهار شیوه مطالعه و برنامه‌ریزی برای موفقیت در آزمون سراسری لازم است، گفت: مطالعه و برنامه‌ریزی همگام با برنامه، جمع‌بندی مبحثی، جمع‌بندی نهایی و مرور نهایی این چهار مرحله را شامل می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: در روش اول محور اصلی برنامه مدرسه یا آزمون است و باید همگام با برنامه اصلی به مطالعه درس هر روز در همان روز براساس اصول تنوع مطالعاتی پرداخته شود که به‌طور تقریبی در ماه‌های مهر، آبان، آذر، بهمن، اسفند و نیمه دوم فروردین داوطلبان آزمون سراسری بر این اساس مطالعه می‌کنند. 
 
این مشاور تحصیلی تصریح کرد: مهم‌ترین دوران مطالعاتی در آزمون سراسری دوره‌های جمع‌بندی مبحثی است همچنین در مرحله سوم که آخرین جمع‌بندی برای آمادگی آزمون سراسری است شیوه مطالعه متفاوتی اتخاذ می‌شود و در هفته پایانی آزمون سراسری وظیفه اصلی مرور تمامی مطالبی است که مطالعه شده است و البته روز پایانی که نیازمند برنامه‌ای ویژه است. 
 
*** دو ماه پایانی کنکور را دست کم نگیرید 
کاملا بدیهی است که موفقیت در آزمون سراسری به میزان سرعت عمل شما در جلسه آزمون سراسری وابسته است. در واقع هر چقدر سرعت عمل شما در جلسه بیشتر باشد احتمال موفقیت شما هم بیشتر است و تن‌ها راه افزایش سرعت در آزمون سـراسـری افزایش تعداد دفعات مرور است. 
 
پوردستمالچی بیان کرد: اگر در دوران پیش جمع‌بندی مبحثی دروس نیم‌سال دوم سال چهارم به‌طور کامل مطالعه و جمع‌بندی شود، با خیال جمع از دروس نیم‌سال دوم سال چهارم، در دوران جمع‌بندی نهایی فرصت کافی برای مرور درس‌های نیم‌سال اول سال چهارم و پایه وجود دارد. 
 
این مشاور تحصیلی گفت: ماه‌های تیر وخرداد امکان تعداد مرورهای بیشتری وجود داردو این مساله کاملاً به تسلط قبلی مربوط می‌شود در واقع اگر قبل از شروع دوره جمع‌بندی خرداد تسلط خوبی وجود داشته باشد می‌توان تعداد دفعات بیشتری مطالب را مرور کنید و این امر به معنای افزایش احتمال موفقیت است. 
 
وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از تسلط خوب قبل از ماه‌های تیر و خرداد در جمع‌بندی‌های مبحثی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: اگر جزو داوطلبانی هستید که می‌خواهید با افزایش تعداد دفعات مرور در ماه‌های تیر و خرداد بتوانید به نتیجه خوبی در آزمون سراسری دست پیدا کنید لازم است دوره‌های جمع‌بندی مبحثی را جدی بگیرید. 
 
*** برنامه‌هایتان را پشت گوش نیندازید 
اغلب اوقات برای بسیاری از دانش آموزان این تجربه پیش آمده که در مورد برخی دروس که خوانده شده و مطالعه را به پایان رسیده احساس نیاز به مطالعه و مرور دوباره را ایجاد می‌شود. 
 
در دوره‌های جمع‌بندی مبحثی وظیفه اصلی تکمیل کارهای ناقصی است که باید آن‌ها را قبلاً انجام می‌دادید در واقع در این دوره‌ها باید دروس مربوط جمع‌بندی شده و هیچ‌کدام از مراحل آن نباید باقی بماند و این‌کار به‌طور طبیعی نقش مهمی‌در موفقیت دارد. 
 
اگر به دروس نیم‌سال دوم به‌عنوان نزدیک‌ترین دوره جمع‌بندی مبحثی به آزمون سراسری نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این دوره از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. 
 
پوردستمالچی در این رابطه بیان کرد: اگر دروس نیم‌سال دوم را خوب مطالعه و جمع‌بندی کنید در خرداد خیالتان از دروس نیم‌سال دوم راحت بوده و فرصت خواهید داشت در دوره جمع‌بندی نهایی (خرداد) با سرعت مناسب دروس نیم‌سال اول و پایه را مرور کنید. اما اگر دروس نیم‌سال دوم را خوب جمع‌بندی نکنید قطعاً درماه خرداد باید بخشی از زمان خود را به دروس نیم‌سال دوم اختصاص دهید و این سبب می‌شود تا نتوانید به‌طور مناسب جمع‌بندی کنید.  
 
*** امتحانات سال چهارم را جدی بگیرید 
نمره چهار درس امتحانات سال چهارم که به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود؛ تأثیر 5 درصدی مثبت برای داوطلبان آزمون سراسری دارد، بنابراین باید این دوران را با جدیت بیشتری مطالعه کرد. 
 
با توجه به این محدودیت و ضرورت کسب نمره‌های بالا به سبب ضریب مثبت ان در نتیجه کنکور ایجاب می‌کند از فرصت جمع بندی مبحثی به درستی استفاده شود. 
 
پوردستمالچی یادآور شد: جمع بندی مطالب درسی در روزهای پایانی سال تحصیلی نه تنها توانایی دانش آموز در پاسخگویی به سوالات آزمون سراسری 96 را بالا می‌برد بلکه از امکان 5 درصد تأثیر مثبت نمرات خود در آزمون سراسری بهره مند می‌شوند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حدود 1500 ساعت طلایی در اختیار کنکوری‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..